Indicate me
  • Våra verktyg
    • Text- och talanalys
    • Textbaserade insikter
    • Coachning
    • Kategorisering
    • Kontroll på alla nyckeltal
    • Kundnöjdhet
    • Sälj och Gamification
  • Om oss
  • Karriär
    • Medarbetarberättelser
    • Lediga jobb
  • Referenskunder
  • Kunskapsforum
  • Pressrum
    • Nyheter
    • Pressrum
  • Kontakta oss
  • Event
  • 🗸 Boka demo
  • SE v
    • SE
    • NO
    • ENG
  • Menu Menu
Magnus Eldberg

Telge Energi stärker fokus på medarbetare och kund med hjälp av Indicate me

För strax under ett år sedan startades samarbetet mellan elbolaget Telge Energi och Indicate me. Fokus är på att bygga och stärka fokus på sina kundservicemedarbetares utveckling, vilket kommer att gynna slutkunderna.

Telge Energi är elbolaget som tar ett tydligt ställningstagande i miljö och hållbarhetsfrågor. Sedan starten av 2019 stärker de sitt fokus på medarbetarnas utveckling, kompetens och därigenom även kundfokus genom att kroka arm med Indicate me.

Lina Bjelkmar, VD Indicate me:
“En hållbar organisation byggs på friska och välmående medarbetare. Genom rätt systemstöd förser vi personal i kundservice med ett verktyg som möjliggör självledarskap. I systemet finns det flera funktioner med fokus på att förstärka positiva beteenden hos kundservicemedarbetare samt en gamification del som möjliggör tävlingar mot sig själv eller kollegor. Glada och nöjda medarbetare stannar längre, mår bättre och skapar bättre resultat, vilket går i linje med företagets värderingar. Alla vill göra ett bra jobb och vi på Indicate me ger ett bra systemstöd för det.”

Vidare berättar Lina:
“Det kan vara ganska krävande att dag in och dag ut hjälpa kunder, därför är det viktigt att påminna medarbetare om all fantastisk respons de får. I systemet höjer vi medarbetare bland annat genom att förse dem med positiva, automatiska notiser i realtid baserat på det arbete de genomför. Dessutom gör vi det lätt att identifiera situationer som tar energi, vilket ger en bra grund till att genomföra förbättringar. Om man förstärker positiva resultat och minimerar energibovar, då mår man definitivt bättre på jobbet.”

Telge Energi arbetar i systemet
Telge Energi har genomgått en utbildning av systemet och använder det dagligen. Magnus Eldberg, Försäljningschef på Telge Energi säger följande:
”Vårt mål är supernöjda kunder och det arbetet börjar med våra egna medarbetare. Med Indicate me får medarbetarna möjligheten att direkt se vilken kundnöjdhet de levererar och vilka förbättringsområden de själva har. Coacherna ser samma sak och kan stötta de medarbetarna som behöver extra utbildning eller bara uppmärksammas med positiv feedback”.

Avslutningsvis säger Lina:

”Telge Energi är ett företag som ligger i framkant, inte minst inom kundservice. 2018, tog de en andra plats inom energibranschen för upplevd service och kundbemötande. Det är en förmån för oss att få arbeta med en kund som förstår vikten av kundservice och som prioriterar sin personal – på riktigt. Vi är oerhört glada att få vara partners med Telge Energi och ser framemot ett fortsatt bra samarbete.”


Om Indicate me
Indicate me ger 360 graders vy av er kundservice genom att samla viktiga nyckeltal inom kvalitet, försäljning och effektivitet i en engagerande dashboard. Medarbetare förstår och följer sin utveckling, vilket leder till ökat engagemang och självledarskap. 

Om Telge Energi
Telge Energi är elbolaget som alltid utmanat branschen. Först sänkte vi priserna, sen kämpade vi mot kolkraften. Nu står vi inför vår viktigaste utmaning någonsin – att göra Sverige till förebilden inom hållbarhet. 

För att göra det så behöver vi driva på vår egen bransch och se till att hållbar utveckling inte bara är fina ord i reklamfilmer. Vi gräver där vi står och satsar på initiativ som ska gynna både nutida och framtida generationer.

Tillbaka till alla nyheter

Kategorier

  • Artiklar
  • Event
  • Indicate me
  • Indicate me Awards 2023
  • Indicate me Awards 2024
  • Jobb
  • Kunder
  • Media
  • Övrigt
  • Techtidningen
  • Webinar

Senaste nyheterna

  • PostNords storsatsning på AI ger positiva effekter i kundservicen
  • När tekniken går framåt blir det mänskliga allt viktigare
  • Mölndal Energi: En kundservice i framkant med AI-baserade insikter
  • PostNord – Årets Utvecklingsraket 2024
  • Carglass – Årets Samarbetspartner 2024

Indicate me

AI-baserade insikter från kundservice

Våra verktyg

  • Text- och talanalys
  • Textbaserade insikter
  • Coachning
  • Kategorisering
  • Kontroll på alla nyckeltal
  • Kundnöjdhet
  • Sälj och Gamification
  • Boka demo

Kontakta oss

ADRESS
Pipers väg 28, 170 73 Solna

EMAIL
Hello@indicateme.se

Indicate me

  • Om oss
  • Engelsk hemsida
  • Norsk hemsida

 

Genvägar

Boka demo
Logga in
Copyright © Indicate me. Privacy policy
  • Link to LinkedIn
  • Link to Instagram
Link to: Kundservice: Rätt processer och systemstöd leder till bättre kundbemötande Link to: Kundservice: Rätt processer och systemstöd leder till bättre kundbemötande Kundservice: Rätt processer och systemstöd leder till bättre kundbemöta...Bild på kaffekopp Link to: Di-gruppen och Mittmedia väljer Indicate me som leverantör för kundserviceuppföljning Link to: Di-gruppen och Mittmedia väljer Indicate me som leverantör för kundserviceuppföljning diDi-gruppen och Mittmedia väljer Indicate me som leverantör för kundservi...
Scroll to top Scroll to top Scroll to top

This site uses cookies. By continuing to browse the site, you are agreeing to our use of cookies.

Accept settingsHide notification onlySettings

Cookie and Privacy Settings



How we use cookies

We may request cookies to be set on your device. We use cookies to let us know when you visit our websites, how you interact with us, to enrich your user experience, and to customize your relationship with our website.

Click on the different category headings to find out more. You can also change some of your preferences. Note that blocking some types of cookies may impact your experience on our websites and the services we are able to offer.

Essential Website Cookies

These cookies are strictly necessary to provide you with services available through our website and to use some of its features.

Because these cookies are strictly necessary to deliver the website, refusing them will have impact how our site functions. You always can block or delete cookies by changing your browser settings and force blocking all cookies on this website. But this will always prompt you to accept/refuse cookies when revisiting our site.

We fully respect if you want to refuse cookies but to avoid asking you again and again kindly allow us to store a cookie for that. You are free to opt out any time or opt in for other cookies to get a better experience. If you refuse cookies we will remove all set cookies in our domain.

We provide you with a list of stored cookies on your computer in our domain so you can check what we stored. Due to security reasons we are not able to show or modify cookies from other domains. You can check these in your browser security settings.

Google Analytics Cookies

These cookies collect information that is used either in aggregate form to help us understand how our website is being used or how effective our marketing campaigns are, or to help us customize our website and application for you in order to enhance your experience.

If you do not want that we track your visit to our site you can disable tracking in your browser here:

Other external services

We also use different external services like Google Webfonts, Google Maps, and external Video providers. Since these providers may collect personal data like your IP address we allow you to block them here. Please be aware that this might heavily reduce the functionality and appearance of our site. Changes will take effect once you reload the page.

Google Webfont Settings:

Google Map Settings:

Google reCaptcha Settings:

Vimeo and Youtube video embeds:

Privacy Policy

You can read about our cookies and privacy settings in detail on our Privacy Policy Page.

Accept settingsHide notification only