18 länder

utför vi kundundersökningar i.

Över 1000000

kundundersökningar utför vi varje år

76,5 i NPS

ger våra kunder oss i betyg.

3.2 miljarder

omsatte vår koncern 2021

BAKGRUND

Hur allt startade

Innan Indicate me blev vad det är idag användes verktyget internt för att samla all kundserviceuppföljning för ett outsourcingbolag inom kundservice. Fokuset låg på att lösa de egna utmaningarna med kostnadsbesparingar.

Det unika konceptet som omvandlar nyckeltal till viktiga insikter ledde till miljontals kronor i besparingar. När lönsamhetsfrågan var löst ville vi såklart se hur vi kunde leverera en kundupplevelse utöver det vanliga. Genom att samla fakta gällande varför kunderna tar kontakt, kundnöjdhet och all interaktionsstatistik kunde vi få de insikter som vi behövde. Men det viktigaste av allt – att genom ett engagerande verktyg dela dessa insikter med alla medarbetare.

Efter att själva ha dragit nytta av resultatet beslutade vi oss för att grunda ett nytt bolag för att på så sätt göra verktyget tillgängligt för alla organisationer inom kundservicebranschen. Indicate me grundades år 2017 och skapades för att motivera och engagera alla kundserviceorganisationers viktigaste resurser, medarbetarna! Genom att dagligen boosta medarbetarna vet vi att de kommer kunna leverera kundservice i världsklass!

Det här är Indicate me

Indicate me är ett webbaserat verktyg som visualiserar nyckeltal och presenterar insikter på ett enkelt sätt. Verktyget är till för hela organisationen och skapar ett högre engagemang och självledarskap bland medarbetarna.

Ägare

Indicate me ägs av Pulsen Group genom deras investmentbolag BRAW Invest. Pulsen Group är en familjeägd koncern som grundades 1964 och har sina rötter i IT-branschen. Koncernen består av självständiga och innovativa företag som jobbar proaktivt och nyfiket. 2021 omsatte koncernen 3.2 miljarder.

pulsen-group-logotyp

Vi utför kundundersökningar i 18 länder

Vår historia

  • 2015

    Verktyget utvecklas

    Verktyget från Indicate me börjar att byggas.

  • 2016

    Betaversion lanseras

    Betaversion med modulen Kvalitet, Effekt, Logg, Lista och Analys lanseras för ett av Sveriges största outsourcingbolag inom kundservice.

    2016

  • 2017

    Eget bolag och utökad funktionalitet i verktyget

    Indicate me bildas och lanserar modulen Värde med gamification.

  • 2018

    Kundundersökningar i Norden och ny funktionalitet

    Indicate me expanderar och påbörjar kundundersökningar i Norden. 2018 lanseras även coachfunktioner för digital coaching och medlyssning/läsning.

    2018

  • 2021

    Dubblerad kundportfölj och ny ägarstruktur

    Många av Sveriges mest välkända varumärken väljer Indicate me som leverantör. Mellan 2018-2021 dubbleras kundportföljen för varje år. 2021 förändras även ägarstrukturen till att ägas till 90% av Braw Invest AB, ett helägt bolag inom Pulsen Group.

  • 2022

    Kundundersökningar i 18 länder inom Europa

    Indicate me expanderar till att utföra undersökningar inom 18 länder i Europa. Vi når omsättning om 17.3 Mkr med en bra lönsamhet.

    2022

Vill du veta mer om Indicate me?

Fyll i formuläret nedan, så skickar vi en PDF om oss till din e-postadress.

KUNDCITAT

Det här säger några av våra kunder

Nyhetsbrev

På 10 minuter vet jag exakt och får en helhetsbild av gårdagen. Utan Indicate me skulle samma analys tagit mig 3 timmar.

Anton Ljunggren Business Manager, Releasy
dan-hedgate

Det är HELT underbart att se kommentarer från kunderna och själv reflektera över hur jag kan bli ännu bättre!

Nils SvenssonKundtjänstmedarbetare, Releasy
Nyhetsbrev

Självledarskapet hos våra medarbetare har ökat sedan vi introducerade Indicate me, vilket i sin tur har lett till ökad effektivisering och förståelse för våra mål.

Dan HedgateCOO, Ikano Bank

Vi tror på att
demokratisera insikter

Sedan starten har vi levt och trott på kraften i kundservice som den viktigaste källan till att förstå vad våra kunders kunder tycker och tänker om dem. Med de insikterna inom daglig räckhåll finns alla möjligheter i världen att arbeta kundcentrerat för högre kundnöjdhet och lönsamhet.

Det gillar alla.

Hemligheten är vår inställning till den information som finns i företag och hur den traditionellt har flödat uppifrån cheferna och kommunicerats ner i organisationen. Det skapar stuprör och silos.

Så jobbar inte vi.

Indicate me-metoden gör att informationen är fri och tillgänglig för alla och initiativ till förbättringar kan därmed komma varifrån som helst i organisationen. Borta är gamla hierarkiska flöden där några få satt på all data. Istället har vi aktiverat hela organisationens kreativitet.

Vi kallar det att demokratisera insikter.

Inspirerande visualisering = Snabbare beslut

Indicate me fokuserar inte enbart på de insikter som är relevanta, utan också på att visualisera dem så att alla i organisationen förstår vad insikterna betyder. Dessutom på ett användarvänligt sätt. Resultatet blir att slutsatserna löpande sugs upp av organisationen som blir effektiv, tydlig och kan fokusera på de övergripande målen.

KUNDFILM

Indicate me träffar NetOnNet

Hur fungerade implementeringen av Indicate me?

Lina Bjelkmar, VD Indicate me, träffar Jennifer Ala-Katara, kundservicechef på NetOnNet som berättar hur implementeringen av Indicate me var samt hur verktyget hjälper de i vardagen.