frukostseminarium-chefnatverk-close-v2

Kundservice – effektivisera och öka kundnöjdheten

Onsdagen den 24 januari kommer Indicate me tillsammans med Chefnätverket Close hålla i ett kostnadsfritt frukostseminarium i centrala Stockholm. Under seminariet kommer du få tips om hur du sänker kostnaderna i kundservice och samtidigt ökar kundnöjdheten.

Till anmälan >>

Agenda

Kundservice – Effektivisera och öka kundnöjdheten
Johan Frodell, VD på Releasy som är en av Sveriges ledande aktörer inom kundservice, har genomfört ett flertal lyckade satsningar inom kundservice. Under frukosten delar han med sig av sina bästa erfarenheter och tips på hur Releasy på kort tid uppnådde:

  • Sänkta kostnader för bemanning
  • Förbättrad kvalitet
  • Förbättrade svarstider

Halebop – ökning i NPS med +30%
Genom målinriktat arbete har Halebop för åttonde året vunnit titeln om Sveriges nöjdaste mobilkunder 2017 (SKI 2017). Under frukosten pratar Adam Wahrén, Business Manager för Halebop, om de framgångskoncept som har genomförts i kundservice och resulterat i 30% ökad NPS på några få månader.

Verktyg – Öka motivationen genom att delge resultat i realtid
Gemensamt för alla företag, oavsett bransch, är att Information är inte värt någonting om man inte kan omvandla det till insikt och sedan genomföra förbättringar. Lina Bjelkmar, VD Indicate me, talar om hur du skapar en effektivare och mer kvalitativ verksamhet genom att fokusera på några få men effektiva nyckeltalsanalyser inom kundservice.

 

Om Föreläsarna

Lina Bjelkmar

Adam Wahren

Johan Frodell

Lina Bjelkmar är en driven innovatör som varit med och grundat Indicate me, där hon idag är VD. Lina brinner för kundnöjdhet, digitala lösningar och effektiviseringar. Lina anstränger sig kontinuerligt för att alltid ligga i framkant gällande teknik för att driva morgondagens kundservice framåt. Adam Wahrén, Business Manager, har utvecklat Halebops kundservice till nya nivåer genom ökad NPS och kundnöjdhet. Genom målinriktat arbete har Halebop för åttonde året vunnit titeln om Sveriges nöjdaste mobilkunder 2017 (SKI 2017). Johan Frodell har många års erfarenhet som ledare och VD inom kundservice. Under Johans ledning har Releasys verksamhet de senaste åren gått från minusresultat till bra lönsamhet och samtidigt har bolaget vuxit från 300 till 1000 medarbetare. Johan har gedigen kunskap i hur man kan ta tillvara på möjligheter i kundservice för att både öka kundnöjdhet och skapa lönsamhet.

 

Till anmälan >>