Indicate me
  • Våra verktyg
    • Text- och talanalys
    • Textbaserade insikter
    • Coachning
    • Kategorisering
    • Kontroll på alla nyckeltal
    • Kundnöjdhet
    • Sälj och Gamification
  • Om oss
  • Karriär
    • Medarbetarberättelser
    • Lediga jobb
  • Referenskunder
  • Kunskapsforum
  • Pressrum
    • Nyheter
    • Pressrum
  • Kontakta oss
  • Event
  • 🗸 Boka demo
  • SE v
    • SE
    • NO
    • ENG
  • Menu Menu
PostKodlotteriet-Årets-Kundservice

INDICATE ME AWARDS 2024

Svenska Postkodlotteriet utses till Årets Kundservice

Två år i rad – Svenska Postkodlotteriet kammar återigen hem första pris
Svenska Postkodlotteriet behåller sin topplacering och prisas återigen för sin exceptionella kundservice. Engagerade kunder, starka relationer och värme i varje kontakt är några av nycklarna.

Strax efter prisutdelningen träffar vi Gustav Öhman, Kundservicechef och Camilla Kero, Biträdande Kundservicechef på Postkodlotteriet, för en snabb kommentar. På frågan om vad det betyder att ta hem utmärkelsen för andra året i rad, får vi följande svar:

– Jag tror faktiskt inte att vi har hunnit samla oss än, men första gången betydde det jättemycket för oss. Vi har kunnat använda det här i alla möjliga sammanhang, både när vi ska rekrytera medarbetare, men även för att visa vår företagsledning att vi verkligen använder de förutsättningar och de resurser som vi får på bästa möjliga sätt. Så det här är helt otroligt! Säger Gustav.

Starka resultat över tid

Postkodlotteriet har under lång tid visat starka resultat inom kundservice och fortsätter att ligga i topp – år efter år. Bakom framgången ligger ett tydligt driv att hela tiden bli bättre.

–  Jag tror att det handlar om att vi är så nyfikna. Vi vill gärna göra mer hela tiden, vi nöjer oss inte. Vi vill utveckla vår personal mer. Vi vill att de ska må bättre – stanna längre. Vi är i ständig rörelse, förklarar Camilla.

Gustav nickar instämmande och lägger till:

–  Sen tror jag också att vi är väldigt duktiga på att få ihop helheten. Vi jobbar med försäljning, vi jobbar med anti-churn, vi jobbar med kundupplevelser, vi jobbar stenhårt med vår effektivitet och våra svarstider. Vi försöker täcka in allt som skapar en bra kundservice. Vi kanske inte bäst på allt, men vi är väldigt, väldigt bra på väldigt mycket, säger han.

Camilla fyller i och betonar att det alltid finns en tydlig riktning i arbetet – oavsett vad de tar sig an, är det kundens bästa som står i fokus.

Framåt med AI som stöd

Trots en kundservice i världsklass, fortsätter Svenska PostKodlotteriet att förfina och utveckla sin redan starka service, nu även med AI:

–   Vi tycker att det är kul när det händer saker och vi vill jättegärna fortsätta att testa nytt. Det tar oss framåt och det ska bli kul att se vart vi kommer landa, avslutar Camilla.

Juryns motivering

”Hur vi än vrider och vänder på siffror, väger och viktar dem mot varandra – står Svenska Postkodlotteriet gång på gång som nummer ett. Deras resultat får oss att tappa hakan. Det här är ett företag som inte bara levererar – de överlevererar.
Varje månad tar de emot ett nästan ofattbart stort antal positiva kundomdömen. Resultaten är inte bara starka – de är bland de mest imponerande vi någonsin sett. Kunderna är inte bara nöjda – de är engagerade, lojala och stolta, och delar generöst med sig av sina fantastiska upplevelser. Teamet visar prov på djup kunskap, tillgänglighet och får varje kund att känna sig uppskattad. Svenska Postkodlotteriet nöjer sig inte här, utan fortsätter att utveckla en redan exceptionell kundservice – nu även med våra AI-tjänster.”

Om Indicate me Awards

Indicate me Awards äger rum en gång per år och lyfter fram Sveriges främsta kundserviceorganisationer. Finalister och vinnare utses inom sju kategorier – helt baserat på data.

För 2024 års utmärkelser har:

  • 27,7 miljoner interaktioner analyserats
  • Över 6 miljoner kundundersökningar legat till grund
  • Över 100 varumärken deltagit – från resebolag till tv, telekom, detaljhandel och offentlig sektor

Vinnarna korades den 15 maj 2025 under eventet Big Mistake – Thank You i Stockholm.

 

Tillbaka till alla nyheter

Kategorier

  • Artiklar
  • Event
  • Indicate me
  • Indicate me Awards 2023
  • Indicate me Awards 2024
  • Jobb
  • Kunder
  • Media
  • Övrigt
  • Techtidningen
  • Webinar

Senaste nyheterna

  • PostNords storsatsning på AI ger positiva effekter i kundservicen
  • När tekniken går framåt blir det mänskliga allt viktigare
  • Mölndal Energi: En kundservice i framkant med AI-baserade insikter
  • PostNord – Årets Utvecklingsraket 2024
  • Carglass – Årets Samarbetspartner 2024

Indicate me

AI-baserade insikter från kundservice

Våra verktyg

  • Text- och talanalys
  • Textbaserade insikter
  • Coachning
  • Kategorisering
  • Kontroll på alla nyckeltal
  • Kundnöjdhet
  • Sälj och Gamification
  • Boka demo

Kontakta oss

ADRESS
Pipers väg 28, 170 73 Solna

EMAIL
Hello@indicateme.se

Indicate me

  • Om oss
  • Engelsk hemsida
  • Norsk hemsida

 

Genvägar

Boka demo
Logga in
Copyright © Indicate me. Privacy policy
  • Link to LinkedIn
  • Link to Instagram
Link to: LF Kalmar utses till Årets Kundserviceuppstickare 2024 Link to: LF Kalmar utses till Årets Kundserviceuppstickare 2024 LF Kalmar utses till Årets Kundserviceuppstickare 2024LF-Kalmar-Kundserviceuppstickare Link to: Selma Svensson, ICA Kundservice – Årets Eldsjäl 2024 Link to: Selma Svensson, ICA Kundservice – Årets Eldsjäl 2024 Selma-Svensson-Årets-EldsjälSelma Svensson, ICA Kundservice – Årets Eldsjäl 2024
Scroll to top Scroll to top Scroll to top

This site uses cookies. By continuing to browse the site, you are agreeing to our use of cookies.

Accept settingsHide notification onlySettings

Cookie and Privacy Settings



How we use cookies

We may request cookies to be set on your device. We use cookies to let us know when you visit our websites, how you interact with us, to enrich your user experience, and to customize your relationship with our website.

Click on the different category headings to find out more. You can also change some of your preferences. Note that blocking some types of cookies may impact your experience on our websites and the services we are able to offer.

Essential Website Cookies

These cookies are strictly necessary to provide you with services available through our website and to use some of its features.

Because these cookies are strictly necessary to deliver the website, refusing them will have impact how our site functions. You always can block or delete cookies by changing your browser settings and force blocking all cookies on this website. But this will always prompt you to accept/refuse cookies when revisiting our site.

We fully respect if you want to refuse cookies but to avoid asking you again and again kindly allow us to store a cookie for that. You are free to opt out any time or opt in for other cookies to get a better experience. If you refuse cookies we will remove all set cookies in our domain.

We provide you with a list of stored cookies on your computer in our domain so you can check what we stored. Due to security reasons we are not able to show or modify cookies from other domains. You can check these in your browser security settings.

Google Analytics Cookies

These cookies collect information that is used either in aggregate form to help us understand how our website is being used or how effective our marketing campaigns are, or to help us customize our website and application for you in order to enhance your experience.

If you do not want that we track your visit to our site you can disable tracking in your browser here:

Other external services

We also use different external services like Google Webfonts, Google Maps, and external Video providers. Since these providers may collect personal data like your IP address we allow you to block them here. Please be aware that this might heavily reduce the functionality and appearance of our site. Changes will take effect once you reload the page.

Google Webfont Settings:

Google Map Settings:

Google reCaptcha Settings:

Vimeo and Youtube video embeds:

Privacy Policy

You can read about our cookies and privacy settings in detail on our Privacy Policy Page.

Accept settingsHide notification only