Indicate me
  • Våra verktyg
    • Text- och talanalys
    • Textbaserade insikter
    • Coachning
    • Kategorisering
    • Kontroll på alla nyckeltal
    • Kundnöjdhet
    • Sälj och Gamification
  • Om oss
  • Karriär
    • Medarbetarberättelser
    • Lediga jobb
  • Referenskunder
  • Kunskapsforum
  • Pressrum
    • Nyheter
    • Pressrum
  • Kontakta oss
  • Event
  • 🗸 Boka demo
  • SE v
    • SE
    • NO
    • ENG
  • Menu Menu
Jonkoping Energi nojdaste kunder

INDICATE ME AWARDS 2024

Jönköping Energi har Sveriges nöjdaste kunder

Ett kvitto på långsiktigt arbete och engagerade medarbetare
Baserat på över sex miljoner kundundersökningar har Jönköping Energi nått hela vägen till toppen. Med hög kunskap, kort svarstid och ett bemötande i världsklass har de vunnit kundernas förtroende.

Strax efter prisutdelningen träffar vi ett chockat och glatt gäng från Jönköpings Energi. På frågan hur det känns att ha kammat hem priset ”Årets Nöjdaste Kunder” får vi följande svar:

– Det känns helt orimligt! Med den otroliga motiveringen som lästes upp, trodde vi aldrig att det kunde handla om oss. Det här är helt otroligt! Man är rörd, säger Daniel von Schedvin, Teamledare Kundcenter

– Det här är ett enormt erkännande för allt jobb och de långa resor vi har haft för att komma hit. Ett fantastiskt kvitto på att vi gör ett jättebra jobb och att våra kunder är fantastiska!

Siffrorna talar sitt tydliga språk – kunderna är mer än nöjda

Kundomdömena lämnar inga tvivel – servicen håller högsta klass.

– Det är fantastiskt roligt att våra kunder verkligen uppskattar det vi gör varje dag, säger Marita Lagerström, Enhetschef Kundservice, och fortsätter:

– Bakom resultaten står ett engagerat team på tolv personer. Var och en gör ett fantastiskt arbete! Jag är så otroligt stolt över att få jobba med så duktiga kollegor, säger Marita.

En kultur där engagemanget får ta plats

Jönköping Energis medarbetare beskrivs som nyfikna, modiga och engagerade – något som märks i varje kontakt.

–  Vi har en dynamisk grupp med olika egenskaper, där alla behövs och bidrar tillsammans. Vår kultur bygger på transparens, att lösa utmaningar längs vägen och verkligen leva våra värderingar. Det är nyckeln till att vi fungerar så bra ihop. Vi har en fantastisk fin gemenskap, berättar Daniel.

Tips till andra – Så får du nöjda kunder

Vad är hemligheten bakom era extremt nöjda kunder?

– Svår fråga, det är mycket som spelar in. För oss handlar det dels om engagemang – på riktigt. När vi värnar om varandra i teamet, visar omtanke och tar hand om varandra – då smittar det av sig till kunderna. Vi tror på att ha kul tillsammans och bygga en arbetsmiljö där man trivs. Den känslan märks i varje kundmöte, säger Marita och tillägger:

– Det handlar om att verkligen lyssna på kundens behov – inte bara med öronen, utan med hjärtat också.

Juryns motivering

”Det finns bolag som pratar om kundnöjdhet. Och så finns det de som faktiskt lever det – varje dag. Baserat på hela 6.352.645 kundundersökningar är Jönköping Energi i absolut toppklass när det kommer till bemötande, kunskap och upplevd svarstid. De är modiga, nyfikna och drivs av en stark vilja att hela tiden bli ännu bättre. Medarbetarnas engagemang lyser igenom i allt – från hur de möter sina kunder, till hur de använder Indicate me som ett verktyg för ständig förbättring. Resultatet? En kundnöjdhet som når hela vägen till toppen – högst, bäst och mest imponerande.”

Om Indicate me Awards

Indicate me Awards äger rum en gång per år och lyfter fram Sveriges främsta kundserviceorganisationer. Finalister och vinnare utses inom sju kategorier – helt baserat på data.

För 2024 års utmärkelser har:

  • 27,7 miljoner interaktioner analyserats
  • Över 6 miljoner kundundersökningar legat till grund
  • Över 100 varumärken deltagit – från resebolag till tv, telekom, detaljhandel och offentlig sektor

Vinnarna korades den 15 maj 2025 under eventet Big Mistake – Thank You i Stockholm.

Tillbaka till alla nyheter

Kategorier

  • Artiklar
  • Event
  • Indicate me
  • Indicate me Awards 2023
  • Indicate me Awards 2024
  • Jobb
  • Kunder
  • Media
  • Övrigt
  • Techtidningen
  • Webinar

Senaste nyheterna

  • PostNords storsatsning på AI ger positiva effekter i kundservicen
  • När tekniken går framåt blir det mänskliga allt viktigare
  • Mölndal Energi: En kundservice i framkant med AI-baserade insikter
  • PostNord – Årets Utvecklingsraket 2024
  • Carglass – Årets Samarbetspartner 2024

Indicate me

AI-baserade insikter från kundservice

Våra verktyg

  • Text- och talanalys
  • Textbaserade insikter
  • Coachning
  • Kategorisering
  • Kontroll på alla nyckeltal
  • Kundnöjdhet
  • Sälj och Gamification
  • Boka demo

Kontakta oss

ADRESS
Pipers väg 28, 170 73 Solna

EMAIL
Hello@indicateme.se

Indicate me

  • Om oss
  • Engelsk hemsida
  • Norsk hemsida

 

Genvägar

Boka demo
Logga in
Copyright © Indicate me. Privacy policy
  • Link to LinkedIn
  • Link to Instagram
Link to: Techtidningen: De är bäst på kundservice enligt Indicate me Link to: Techtidningen: De är bäst på kundservice enligt Indicate me Techtidningen: De är bäst på kundservice enligt Indicate metechtidningen logo indicate me awards Link to: LF Kalmar utses till Årets Kundserviceuppstickare 2024 Link to: LF Kalmar utses till Årets Kundserviceuppstickare 2024 LF-Kalmar-KundserviceuppstickareLF Kalmar utses till Årets Kundserviceuppstickare 2024
Scroll to top Scroll to top Scroll to top

This site uses cookies. By continuing to browse the site, you are agreeing to our use of cookies.

Accept settingsHide notification onlySettings

Cookie and Privacy Settings



How we use cookies

We may request cookies to be set on your device. We use cookies to let us know when you visit our websites, how you interact with us, to enrich your user experience, and to customize your relationship with our website.

Click on the different category headings to find out more. You can also change some of your preferences. Note that blocking some types of cookies may impact your experience on our websites and the services we are able to offer.

Essential Website Cookies

These cookies are strictly necessary to provide you with services available through our website and to use some of its features.

Because these cookies are strictly necessary to deliver the website, refusing them will have impact how our site functions. You always can block or delete cookies by changing your browser settings and force blocking all cookies on this website. But this will always prompt you to accept/refuse cookies when revisiting our site.

We fully respect if you want to refuse cookies but to avoid asking you again and again kindly allow us to store a cookie for that. You are free to opt out any time or opt in for other cookies to get a better experience. If you refuse cookies we will remove all set cookies in our domain.

We provide you with a list of stored cookies on your computer in our domain so you can check what we stored. Due to security reasons we are not able to show or modify cookies from other domains. You can check these in your browser security settings.

Google Analytics Cookies

These cookies collect information that is used either in aggregate form to help us understand how our website is being used or how effective our marketing campaigns are, or to help us customize our website and application for you in order to enhance your experience.

If you do not want that we track your visit to our site you can disable tracking in your browser here:

Other external services

We also use different external services like Google Webfonts, Google Maps, and external Video providers. Since these providers may collect personal data like your IP address we allow you to block them here. Please be aware that this might heavily reduce the functionality and appearance of our site. Changes will take effect once you reload the page.

Google Webfont Settings:

Google Map Settings:

Google reCaptcha Settings:

Vimeo and Youtube video embeds:

Privacy Policy

You can read about our cookies and privacy settings in detail on our Privacy Policy Page.

Accept settingsHide notification only