Indicate me
  • Startsida
  • Våra verktyg
    • Text- och talanalys
    • Textbaserade insikter
    • Coachning
    • Kategorisering
    • Kontroll på alla nyckeltal
    • Kundnöjdhet
    • Sälj och Gamification
  • Om oss
  • Karriär
    • Medarbetarberättelser
    • Lediga jobb
  • Referenskunder
  • Kunskapsforum
  • Pressrum
    • Nyheter
    • Pressrum
  • Kontakta oss
  • Event
  • 🗸 Boka demo
  • SE v
    • SE
    • NO
    • ENG
  • Menu Menu

Lyckat seminarium om ökad effektivitet och kundnöjdhet i kundservice

Indicate me
indicate-me-chef-natverket-close

I onsdags anordnade Indicate me tillsammans med Chefnätverket Close ett frukostseminarium med temat Kundservice  – effektivisera och öka kundnöjdheten.  

Lina-bjelkmar-chefnatverket-Close-2

Lina Bjelkmar, VD på Indicate me, inledde morgonen med att prata om de utmaningar som flera personer upplever inom kundservice.
1. Tidskrävande uppföljning
Att samla och analysera data är ofta tidskrävande inom kundservice. Det är inte ovanligt att data behöver hämtas från olika system och med olika tidsspann t.ex. per dygn, vecka eller månad.
2. Nyckeltalsdjungeln
Med mycket data möter man ofta utmaningen med att hitta rätt nyckeltal som man bör fokusera på. Vilka nyckeltal ska man fokusera på i kundservice för att hitta rotorsaker som leder till förändring?
3.Motivera medarbetare
Att ha motiverade medarbetare är a och o för att leverera god service. Hur kan man engagera medarbetarna i sin utveckling?

Efter att Lina inlett med de utmaningar som många känner igen sig i presenterade hon hur Indicate me kan hjälpa till för att lösa respektive utmaning.

adam chef natverket closeAdam Wahrén, Business Manager för Halebop, gav oss inblick i hur Halebop har lyckats vinna titeln om Sveriges nöjdaste mobilkunder åtta av de senaste tio åren och vad de har gjort för att öka sin NPS med 30% på 6 månader. Hur gör man för att skapa nöjda kunder?

 

 

Avslutningsvis talade Johan Frodell, VD på Releasy, om hur de gått från negativt resultat till god lönsamhet och samtidigt lyckats behålla kvaliteten inom kundservice. Detta genom att följa upp och optimera den tid som spenderas i kundservice, med fokus på produktivitet och effektivitet.

Frodell-chefnatverket-Close

26 januari, 2018
Tillbaka till alla nyheter

Kategorier

  • Artiklar
  • Event
  • Indicate me
  • Indicate me Awards 2023
  • Indicate me Awards 2024
  • Jobb
  • Kunder
  • Media
  • Övrigt
  • Techtidningen
  • Webinar

Senaste nyheterna

  • PostNord – Årets Utvecklingsraket 2024
  • Carglass – Årets Samarbetspartner 2024
  • Releasy – Årets förebild inom Självledarskap och Coachning 2024
  • Selma Svensson, ICA Kundservice – Årets Eldsjäl 2024
  • Svenska Postkodlotteriet – Årets Kundservice 2024

Indicate me

AI-baserade insikter från kundservice

Våra verktyg

  • Text- och talanalys
  • Textbaserade insikter
  • Coachning
  • Kategorisering
  • Kontroll på alla nyckeltal
  • Kundnöjdhet
  • Sälj och Gamification
  • Boka demo

Kontakta oss

ADRESS
Pipers väg 28, 170 73 Solna

EMAIL
Hello@indicateme.se

Indicate me

  • Om oss
  • Engelsk hemsida
  • Norsk hemsida

 

Genvägar

Boka demo
Logga in
Copyright © Indicate me. Privacy policy
  • Link to LinkedIn
  • Link to Instagram
Link to: Kundservice – effektivisera och öka kundnöjdheten Link to: Kundservice – effektivisera och öka kundnöjdheten Kundservice – effektivisera och öka kundnöjdhetenfrukostseminarium-chefnatverk-close-v2 Link to: Nu utökar vi vårt team med ytterligare en ny kollega Link to: Nu utökar vi vårt team med ytterligare en ny kollega Nu utökar vi vårt team med ytterligare en ny kollega
Scroll to top Scroll to top Scroll to top

This site uses cookies. By continuing to browse the site, you are agreeing to our use of cookies.

Accept settingsHide notification onlySettings

Cookie and Privacy Settings



How we use cookies

We may request cookies to be set on your device. We use cookies to let us know when you visit our websites, how you interact with us, to enrich your user experience, and to customize your relationship with our website.

Click on the different category headings to find out more. You can also change some of your preferences. Note that blocking some types of cookies may impact your experience on our websites and the services we are able to offer.

Essential Website Cookies

These cookies are strictly necessary to provide you with services available through our website and to use some of its features.

Because these cookies are strictly necessary to deliver the website, refusing them will have impact how our site functions. You always can block or delete cookies by changing your browser settings and force blocking all cookies on this website. But this will always prompt you to accept/refuse cookies when revisiting our site.

We fully respect if you want to refuse cookies but to avoid asking you again and again kindly allow us to store a cookie for that. You are free to opt out any time or opt in for other cookies to get a better experience. If you refuse cookies we will remove all set cookies in our domain.

We provide you with a list of stored cookies on your computer in our domain so you can check what we stored. Due to security reasons we are not able to show or modify cookies from other domains. You can check these in your browser security settings.

Google Analytics Cookies

These cookies collect information that is used either in aggregate form to help us understand how our website is being used or how effective our marketing campaigns are, or to help us customize our website and application for you in order to enhance your experience.

If you do not want that we track your visit to our site you can disable tracking in your browser here:

Other external services

We also use different external services like Google Webfonts, Google Maps, and external Video providers. Since these providers may collect personal data like your IP address we allow you to block them here. Please be aware that this might heavily reduce the functionality and appearance of our site. Changes will take effect once you reload the page.

Google Webfont Settings:

Google Map Settings:

Google reCaptcha Settings:

Vimeo and Youtube video embeds:

Privacy Policy

You can read about our cookies and privacy settings in detail on our Privacy Policy Page.

Accept settingsHide notification only