INDICATE ME AWARDS 2024
LF Kalmar utses till Årets Kundserviceuppstickare
Ett starkt avtryck från en nykomling i toppklass
LF Kalmar har på kort tid visat att de är att räkna med inom svensk kundservice. Med ett bemötande som får toppbetyg, kunnig personal och ett tydligt driv har de etablerat sig som en uppstickare att hålla ögonen på.
– Den här utmärkelsen betyder väldigt mycket för oss. Vi har jobbat hårt senaste året med att vi vill vara bäst och någonstans bygga en vinnarmentalitet i teamen. Framförallt visar också, ett pris som detta, resten av bolaget att man kan åstadkomma bra saker – bara man gör det tillsammans, säger Anders Westring, Försäljningschef på LF Kalmar, och tillägger:
– Framgång gör också viljan större att bli ännu bättre framåt.
Engagemang som märks i varje kundmöte
Trots att de är nya i Indicate me-nätverket har LF Kalmar levererat kundupplevelser i toppklass. Medarbetarnas kompetens och närvaro lyser igenom i varje interaktion.
– Vi tror att det är det personliga bemötandet som gör störst skillnad – Vi har pratat mycket om att det är ett aktivt val, vad varje medarbetare eller individ gör, berättar Anders.
Tips från toppen
För andra som vill leverera lika starka kundupplevelser delar LF Kalmar gärna med sig av sina lärdomar.
– Var rädd om alla kunder, ställ mycket frågor och var intresserad av kunden – på riktigt! avslutar Anna Larsson, Teamledare på LF Kalmar.
Juryns motivering
”LF Kalmar har imponerat på oss – från första stund. Trots att de är nya i vårt kundnätverk, har de snabbt visat att de hör hemma i toppen. Kundservicen präglas av ett starkt engagemang, hög kunskap och ett bemötande som får toppbetyg från kunderna. LF Kalmar levererar inte bara service – de levererar upplevelser i toppklass. Det märks att det här är ett team som vill göra skillnad – och som gör det. Med otroligt fina kundnöjdhetsresultat, kunnig personal och ett tydligt driv framåt, är de redan ett namn att räkna med.”
Om Indicate me Awards
Indicate me Awards äger rum en gång per år och lyfter fram Sveriges främsta kundserviceorganisationer. Finalister och vinnare utses inom sju kategorier – helt baserat på data.
För 2024 års utmärkelser har:
- 27,7 miljoner interaktioner analyserats
- Över 6 miljoner kundundersökningar legat till grund
- Över 100 varumärken deltagit – från resebolag till tv, telekom, detaljhandel och offentlig sektor
Vinnarna korades den 15 maj 2025 under eventet Big Mistake – Thank You i Stockholm.