Indicate me
  • Våra verktyg
    • Text- och talanalys
    • Textbaserade insikter
    • Coachning
    • Kategorisering
    • Kontroll på alla nyckeltal
    • Kundnöjdhet
    • Sälj och Gamification
  • Om oss
  • Karriär
    • Medarbetarberättelser
    • Lediga jobb
  • Referenskunder
  • Kunskapsforum
  • Pressrum
    • Nyheter
    • Pressrum
  • Kontakta oss
  • Event
  • 🗸 Boka demo
  • SE v
    • SE
    • NO
    • ENG
  • Menu Menu
sveland-nojdaste-kunder

Sveland Djurförsäkringar

Sveland Djurförsäkringar: Sveriges nöjdaste kunder genom engagemang och kundfokus

Sveland Djurförsäkringar har etablerat sig som ledande inom kundnöjdhet, med den högsta kundnöjdheten enligt över 5 miljoner kundundersökningar som skickats ut till över 100 bolag. Företaget har inte bara levererat den bästa kundupplevelsen, utan har också fått de högsta omdömena för sitt bemötande och generella kundnöjdhet. Detta är resultatet av en företagskultur där service och kundfokus är kärnan i allt de gör.

På Sveland Djurförsäkringar är kundservice inte bara en avdelning, utan en grundläggande del av företagets kultur. Här genomsyrar service och kundfokus hela företaget. De flesta av de ca 70 anställda arbetar med någon form av kundrelation, vilket säkerställer att kunden är en gemensam prioritet över avdelningar som kundservice, skador, sälj, KAM och AM samt övriga kundmöten. Möjligheten för alla medarbetare att påverka och korta beslutsvägar är framträdande egenskaper hos företaget. Dessutom delar majoriteten av anställda en passion för djur, vilket bidrar till ett genuint engagemang där man alltid har hjärtat med i sitt arbete. Denna kombination av ett starkt kundfokus, intern påverkan och en gemensam kärlek till djur gör att Sveland Djurförsäkringar levererar unika kundupplevelser.

Annika Zäll, Kundservicechef på Sveland Djurförsäkringar, förklarar varför kundnöjdhet är ett viktigt fokusområde för verksamheten:

”Vår strävan är att ha Sveriges nöjdaste kunder och ha en så hög servicegrad som möjligt, vilket innebär att ha en hög kundtillgänglighet och snabbt kunna bemöta våra kunders behov. Vi vill att våra kunder ska känna sig trygga med oss och en hög kundnöjdhet visar att vi arbetar i rätt riktning, vilket gör att vi känner oss trygga i det. Det är också viktigt för oss att vi har ett verktyg som Indicate me som också hjälper oss att möjliggöra mätning av vad kunderna tycker.”

Åtgärder baserade på kundfeedback

Sveland Djurförsäkringar har implementerat flera åtgärder baserade på kundfeedback, däribland utveckling av deras kundkommunikation:

”Vi har lyssnat på kundfeedbacken och använt den för att anpassa och förbättra vår kommunikation både i digitala och fysiska möten, för att bättre möta kundernas behov. Det är viktigt att kunderna känner sig lyssnade på, oavsett om kontakten sker digitalt eller personligen, och att de får relevant och korrekt information så tidigt som möjligt”, förklarar Annika

Hon berättar vidare att företaget noggrant följer upp sina mål och resultat på samtliga nivåer inom organisationen, från företagsnivå till grupp- och individnivå. Johanna Lydahl, skadechef på Sveland Djurförsäkringar, tillägger:

”Genom att synliggöra mätningarna skapar vi ett konkret underlag som ger grund för våra analyser och beslut.”

Nya medarbetare uppmuntras vidare att använda Indicate me för att följa sina egna resultat och göra det till en del av deras dagliga rutiner, och detta på ett roligt sätt. Resultaten används dessutom som grund för att sätta nya mål, Johanna betonar vikten av detta arbete:

”Man kan ha medarbetare som presterar jättebra i flera områden, men som kanske har lägre resultat inom ett specifikt område, så som kunskap.”

Denna process möjliggör för företaget att inte bara identifiera och möta vidareutbildningsbehov, utan också höja ribban för sina mål och prestationer, vilket leder till kontinuerlig förbättring och utveckling.

Att möta och övervinna utmaningar 

Sveland Djurförsäkringar stöter ibland på utmaningar, exempelvis när det gäller att hålla kunderna nöjda efter att deras ersättningsanspråk har avslagits:

”En enkel och tydlig information i kundernas valda kanaler är avgörande. Vi lägger stor vikt vid att förklara beslut, berättar Annika.”

Johanna förklarar vidare:

”Även när vi måste ge ett negativt besked är det betydande att ge kunderna en tydlig förklaring till varför. När kunderna förstår orsaken bakom beslutet blir det betydligt lättare för dem att acceptera det. Detta fokus på tydlighet och förståelse har alltid varit en central del av vår kundservice.”

3 Tips för ökad kundnöjdhet 

Vid frågan om konkreta tips till företag som vill förbättra sin kundnöjdhet delar Annika och Johanna med sig av detta:

1. Fokus på engagemang
Att ha engagerade och motiverade medarbetare som har ett hjärta för sitt arbete är avgörande för framgång. Ett högt engagemang smittar av sig. Samtidigt är det viktigt att upprätthålla ett nära samarbete och att aktivt lyssna på synpunkter.

2. Rätt verktyg
Säkerställ att du har de rätta verktygen och resurserna för att effektivt och framgångsrikt kunna möta kundernas behov samt överträffa deras förväntningar.

3. Datadriven utveckling
Det är avgörande att inte bara samla in kundernas feedback utan också att aktivt agera på den. Genom att visa att kundernas synpunkter tas på allvar kan missnöjda kunder omvandlas till lojala ambassadörer.

Tillbaka till alla nyheter

Kategorier

  • Artiklar
  • Event
  • Indicate me
  • Indicate me Awards 2023
  • Indicate me Awards 2024
  • Jobb
  • Kunder
  • Media
  • Övrigt
  • Techtidningen
  • Webinar

Senaste nyheterna

  • Joakim Carlsten förstärker ett redan vinnande team – träder in som teknisk utvecklingschef
  • PostNords storsatsning på AI ger positiva effekter i kundservicen
  • När tekniken går framåt blir det mänskliga allt viktigare
  • Mölndal Energi: En kundservice i framkant med AI-baserade insikter
  • PostNord – Årets Utvecklingsraket 2024

Indicate me

AI-baserade insikter från kundservice

Våra verktyg

  • Text- och talanalys
  • Textbaserade insikter
  • Coachning
  • Kategorisering
  • Kontroll på alla nyckeltal
  • Kundnöjdhet
  • Sälj och Gamification
  • Boka demo

Kontakta oss

ADRESS
Pipers väg 28, 170 73 Solna

EMAIL
Hello@indicateme.se

Indicate me

  • Om oss
  • FAQ
  • Engelsk hemsida
  • Norsk hemsida

 

Genvägar

Boka demo
Logga in
Copyright © Indicate me. Privacy policy
  • Link to LinkedIn
  • Link to Instagram
Link to: Almedalsveckan 2024: AI Sweden och Framtidens Ledarskap inom AI Link to: Almedalsveckan 2024: AI Sweden och Framtidens Ledarskap inom AI Almedalsveckan 2024: AI Sweden och Framtidens Ledarskap inom AIindicate-me-ai-sweden-almedalsveckan-ledarskap Link to: Podcast med AI Sweden, Indicate me, VGR och Svenska spel Link to: Podcast med AI Sweden, Indicate me, VGR och Svenska spel ai-sweden-podcastPodcast med AI Sweden, Indicate me, VGR och Svenska spel
Scroll to top Scroll to top Scroll to top

This site uses cookies. By continuing to browse the site, you are agreeing to our use of cookies.

Accept settingsHide notification onlySettings

Cookie and Privacy Settings



How we use cookies

We may request cookies to be set on your device. We use cookies to let us know when you visit our websites, how you interact with us, to enrich your user experience, and to customize your relationship with our website.

Click on the different category headings to find out more. You can also change some of your preferences. Note that blocking some types of cookies may impact your experience on our websites and the services we are able to offer.

Essential Website Cookies

These cookies are strictly necessary to provide you with services available through our website and to use some of its features.

Because these cookies are strictly necessary to deliver the website, refusing them will have impact how our site functions. You always can block or delete cookies by changing your browser settings and force blocking all cookies on this website. But this will always prompt you to accept/refuse cookies when revisiting our site.

We fully respect if you want to refuse cookies but to avoid asking you again and again kindly allow us to store a cookie for that. You are free to opt out any time or opt in for other cookies to get a better experience. If you refuse cookies we will remove all set cookies in our domain.

We provide you with a list of stored cookies on your computer in our domain so you can check what we stored. Due to security reasons we are not able to show or modify cookies from other domains. You can check these in your browser security settings.

Google Analytics Cookies

These cookies collect information that is used either in aggregate form to help us understand how our website is being used or how effective our marketing campaigns are, or to help us customize our website and application for you in order to enhance your experience.

If you do not want that we track your visit to our site you can disable tracking in your browser here:

Other external services

We also use different external services like Google Webfonts, Google Maps, and external Video providers. Since these providers may collect personal data like your IP address we allow you to block them here. Please be aware that this might heavily reduce the functionality and appearance of our site. Changes will take effect once you reload the page.

Google Webfont Settings:

Google Map Settings:

Google reCaptcha Settings:

Vimeo and Youtube video embeds:

Privacy Policy

You can read about our cookies and privacy settings in detail on our Privacy Policy Page.

Accept settingsHide notification only