Indicate me
  • Startsida
  • Våra verktyg
    • Text- och talanalys
    • Textbaserade insikter
    • Coachning
    • Kategorisering
    • Kontroll på alla nyckeltal
    • Kundnöjdhet
    • Sälj och Gamification
  • Om oss
  • Karriär
    • Medarbetarberättelser
    • Lediga jobb
  • Referenskunder
  • Kunskapsforum
  • Pressrum
    • Nyheter
    • Pressrum
  • Kontakta oss
  • Event
  • 🗸 Boka demo
  • SE v
    • SE
    • NO
    • ENG
  • Menu Menu
Postkodlotteriet

INDICATE ME AWARDS 2023

Postkodlotteriet utses till Årets Kundservice

Svenska Postkodlotteriet har korats till vinnare i kategorin ’Årets Kundservice 2023’ under Indicate me Awards.

Varje år genomför Indicate me miljontals kundundersökningar och analyserar miljontals interaktioner åt sina kunder. Baserat på datainsamlingen från 2023 har tre företag särskilt utmärkt sig för sin exceptionella kundservice.

  • Svenska Postkodlotteriet
  • Ikano Bank
  • ICA Banken

Den 30 maj 2024, under Indicate me Awards, utsågs Svenska Postkodlotteriet till vinnare i kategorin ’Årets Kundservice’. Företaget har utmärkt sig genom bästa bemötande bland finalisterna, högsta kunskapsnivån och ett extremt högt antal positiva kundomdömen varje månad, samt en exceptionell kundtillgänglighet. Vinsten baserades på omfattande data från 2023, inkluderande fler än 5 miljoner kundundersökningar och över 26 miljoner analyserade interaktioner för Indicate me’s samtliga kunder. Mer än 100 företag från olika branscher deltog i tävlingen.

”Ett bevis på hårt arbete och engagemang”

Strax efter prisutdelningen hade vi möjligheten att prata med Gustav Öhman, Kundservicechef hos Svenska Postkodlotteriet, om deras nyligen vunna utmärkelse.

Grattis till priset för Årets Kundservice! Hur känns det att få denna utmärkelse?
Det känns fantastiskt! Det är ett tydligt bevis på att all tid och alla resurser vi investerar bär frukt. Denna utmärkelse bekräftar att vårt arbete verkligen gör skillnad och ger resultat.

Postkodlotteriet får ett imponerande antal positiva kundomdömen varje månad och ni har en helt fantastisk kundnöjdhet. Vad tror du är nyckeln till denna framgång?
Allt börjar med våra medarbetare. Deras stora engagemang och fokus på kundupplevelsen är avgörande. Vi erbjuder en produkt som kunderna inte måste ha, vilket innebär att vi måste vara relevanta, spännande och aktuella i allt som vi gör. Vår kundservice spelar en central roll i att uppnå detta.

Er kundservice präglas av hög kundtillgänglighet (produktivitet), hög kundnöjdhet och djup kunskap hos personalen. Kan du berätta lite kort om er kundservice och hur ni arbetar för att lyckas nå dessa fantastiska resultat?
Vi arbetar aktivt med att hålla svarstiderna korta eftersom vi tror att kunder som snabbt får sina ärenden lösta redan vid den första kontakten är mer nöjda. Vi investerar mycket tid i coachning, avstämningar och utbildning för våra medarbetare, vilket vi tror gör en stor skillnad. En annan viktig aspekt är att ge våra medarbetare variation i sina arbetsuppgifter. Vi sprider kompetens över hela avdelningen, vilket innebär att vi växlar mellan arbete i telefon och administration samt besvarar olika typer av ärenden. Detta gör att vi har bred kompetens i teamet, även om vi också har medarbetare som är nischade inom exempelvis Savedesk och sociala medier.

Vår organisation består av medarbetare som möter kunder, chefer och specialister inom koordinering, coachning och kvalitetsutveckling. Att vi avsätter personal för dessa specifika uppgifter tror vi gör stor skillnad. Vi arbetar mycket med dedikerade mål, men fokuserar också på de grundläggande beteenden och värderingar som leder till att målen nås. Vi lägger stor vikt vid identitet och mjuka värden, vilket vi tror ger faktiska resultat.

Avslutningsvis, vad betyder detta pris för ert team, och hur planerar ni att fira denna framgång?
Vi är överväldigade och stolta över att ha fått denna utmärkelse. Det är en fantastisk bekräftelse och ett bevis på det hårda arbete som ligger bakom. Hur vi kommer att fira vet jag inte än, men vi kommer definitivt att uppmärksamma denna framgång på alla sätt vi kan.

Juryns motivering

”Det här är ett företag som alltid ser framåt och konsekvent bevisar sin förmåga att förstå och värdera sina kunders behov. Varje månad tar de emot ett imponerande och extremt högt antal positiva kundomdömen. Det här visar att kunderna är ivriga att dela med sig av sina fantastiska upplevelser. Deras enastående kundnöjdhet understryker också det fantastiska arbetet som utförs i kundservicen. Teamet visar på en djup kunskap och hög kundtillgänglighet. Det gör att varje kund känner sig väl omhändertagen och uppskattade. Postkodlotteriet strävar ständigt efter att förbättra sin service och att vara en pålitlig partner – Detta gör dem till en värdig mottagare för priset av Årets Kundservice.”

 

Tillbaka till alla nyheter

Kategorier

  • Artiklar
  • Event
  • Indicate me
  • Indicate me Awards 2023
  • Indicate me Awards 2024
  • Jobb
  • Kunder
  • Media
  • Övrigt
  • Techtidningen
  • Webinar

Senaste nyheterna

  • PostNord – Årets Utvecklingsraket 2024
  • Carglass – Årets Samarbetspartner 2024
  • Releasy – Årets förebild inom Självledarskap och Coachning 2024
  • Selma Svensson, ICA Kundservice – Årets Eldsjäl 2024
  • Svenska Postkodlotteriet – Årets Kundservice 2024

Indicate me

AI-baserade insikter från kundservice

Våra verktyg

  • Text- och talanalys
  • Textbaserade insikter
  • Coachning
  • Kategorisering
  • Kontroll på alla nyckeltal
  • Kundnöjdhet
  • Sälj och Gamification
  • Boka demo

Kontakta oss

ADRESS
Pipers väg 28, 170 73 Solna

EMAIL
Hello@indicateme.se

Indicate me

  • Om oss
  • Engelsk hemsida
  • Norsk hemsida

 

Genvägar

Boka demo
Logga in
Copyright © Indicate me. Privacy policy
  • Link to LinkedIn
  • Link to Instagram
Link to: Donia Chatty från Bredband2 – En av vinnarna i Indicate me Awards Link to: Donia Chatty från Bredband2 – En av vinnarna i Indicate me Awards Donia Chatty från Bredband2 – En av vinnarna i Indicate me AwardsDonia-chatty Link to: Carglass – Årets Utvecklingsraket 2023 Link to: Carglass – Årets Utvecklingsraket 2023 CarglassCarglass – Årets Utvecklingsraket 2023
Scroll to top Scroll to top Scroll to top

This site uses cookies. By continuing to browse the site, you are agreeing to our use of cookies.

Accept settingsHide notification onlySettings

Cookie and Privacy Settings



How we use cookies

We may request cookies to be set on your device. We use cookies to let us know when you visit our websites, how you interact with us, to enrich your user experience, and to customize your relationship with our website.

Click on the different category headings to find out more. You can also change some of your preferences. Note that blocking some types of cookies may impact your experience on our websites and the services we are able to offer.

Essential Website Cookies

These cookies are strictly necessary to provide you with services available through our website and to use some of its features.

Because these cookies are strictly necessary to deliver the website, refusing them will have impact how our site functions. You always can block or delete cookies by changing your browser settings and force blocking all cookies on this website. But this will always prompt you to accept/refuse cookies when revisiting our site.

We fully respect if you want to refuse cookies but to avoid asking you again and again kindly allow us to store a cookie for that. You are free to opt out any time or opt in for other cookies to get a better experience. If you refuse cookies we will remove all set cookies in our domain.

We provide you with a list of stored cookies on your computer in our domain so you can check what we stored. Due to security reasons we are not able to show or modify cookies from other domains. You can check these in your browser security settings.

Google Analytics Cookies

These cookies collect information that is used either in aggregate form to help us understand how our website is being used or how effective our marketing campaigns are, or to help us customize our website and application for you in order to enhance your experience.

If you do not want that we track your visit to our site you can disable tracking in your browser here:

Other external services

We also use different external services like Google Webfonts, Google Maps, and external Video providers. Since these providers may collect personal data like your IP address we allow you to block them here. Please be aware that this might heavily reduce the functionality and appearance of our site. Changes will take effect once you reload the page.

Google Webfont Settings:

Google Map Settings:

Google reCaptcha Settings:

Vimeo and Youtube video embeds:

Privacy Policy

You can read about our cookies and privacy settings in detail on our Privacy Policy Page.

Accept settingsHide notification only