Indicate me
  • Våra verktyg
    • Text- och talanalys
    • Textbaserade insikter
    • Coachning
    • Kategorisering
    • Kontroll på alla nyckeltal
    • Kundnöjdhet
    • Sälj och Gamification
  • Om oss
  • Karriär
    • Medarbetarberättelser
    • Lediga jobb
  • Referenskunder
  • Kunskapsforum
  • Pressrum
    • Nyheter
    • Pressrum
  • Kontakta oss
  • Event
  • 🗸 Boka demo
  • SE v
    • SE
    • NO
    • ENG
  • Menu Menu
Carglass_indicate_me

Så här gjorde kundservicen hos Carglass för att uppnå 3 enastående resultat

Mer kundtid, smidigare analyser och roligare tävlingar för medarbetarna – Det är bara tre saker som kundservicen hos Carglass upplevt sedan de började använda sig av Indicate me.

I en ny film träffar Lina Bjelkmar, VD på Indicate me, Katya Grönroos, som är Kundcenterchef på Carglass. Carglass har varit kunder till Indicate me i ungefär ett år, och i filmen berättar Katya om hur Indicate me har hjälpt dem att förbättra kundresan, öka produktiviteten och engagemanget hos medarbetarna.

Carglass kallar sin enhet för kundcenter eftersom de gör mycket mer än att bara hantera kundtjänstärenden. De har också flera administrativa uppgifter, och enheten har växt enormt på bara ett och ett halvt år. Teamet har fördubblats från 12 till 27 personer.

Från excel-månadsrapporter till kundinsikter timme för timme

Carglass vill att kundresan ska vara så bra som möjligt, och Indicate me har gjort en stor skillnad för dem. Tidigare drog Carglass ut excel-rapporter som Kundcenterchefen Katya analyserade. Nu får de dessa rapporter levererade på ett helt annat sätt i Indicate me och kan hoppa över steget med sammanställning och hoppa in direkt i analysen. Samtidigt får medarbetarna sina resultat presenterade timme för timme, i stället för bara en gång i månaden.

” Indicate me har varit ett väldigt bra inslag i deras arbete, att de hela tiden kan påverka sina siffror – när jag gör så här händer det här, vilket man inte gjorde förut. Förut presenterade jag vad siffrorna blev, medan nu har de chansen att påverka siffrorna varje dag”, säger Katya i filmklippet.

Mer kundtid och ökat engagemang
Carglass har också börjat mäta produktivitet som ett nyckeltal och har ökat denna markant. Tidigare ansåg de inte att detta var ett viktigt nyckeltal, men det har visat sig vara avgörande för att öka tillgänglig kundtid och skapa en bättre förståelse för hur medarbetarnas arbete påverkar helheten.

Indicate me används även för tävlingar och coachning. Tävlingar har tidigare tagit upp till två dagar att sammanställa, men nu kan medarbetarna se hur de ligger till mot andra i realtid i Indicate me. Coachning har också förenklats och är nu mycket mer lättillgänglig för ledarna och medarbetarna.

Katya avslutar filmen med att säga:

”Vi är jättenöjda, jätteglada, för det här. Speciellt kanske jag, då det har blivit väldigt mycket enklare för mig”.


Se filmen nedan för att höra Katyas egna ord om förändringen i deras kundservice.

Tillbaka till alla nyheter

Kategorier

  • Artiklar
  • Event
  • Indicate me
  • Indicate me Awards 2023
  • Indicate me Awards 2024
  • Jobb
  • Kunder
  • Media
  • Övrigt
  • Techtidningen
  • Webinar

Senaste nyheterna

  • Joakim Carlsten förstärker ett redan vinnande team – träder in som teknisk utvecklingschef
  • PostNords storsatsning på AI ger positiva effekter i kundservicen
  • När tekniken går framåt blir det mänskliga allt viktigare
  • Mölndal Energi: En kundservice i framkant med AI-baserade insikter
  • PostNord – Årets Utvecklingsraket 2024

Indicate me

AI-baserade insikter från kundservice

Våra verktyg

  • Text- och talanalys
  • Textbaserade insikter
  • Coachning
  • Kategorisering
  • Kontroll på alla nyckeltal
  • Kundnöjdhet
  • Sälj och Gamification
  • Boka demo

Kontakta oss

ADRESS
Pipers väg 28, 170 73 Solna

EMAIL
Hello@indicateme.se

Indicate me

  • Om oss
  • FAQ
  • Engelsk hemsida
  • Norsk hemsida

 

Genvägar

Boka demo
Logga in
Copyright © Indicate me. Privacy policy
  • Link to LinkedIn
  • Link to Instagram
Link to: Så kan samtalsanalys med AI revolutionera din kundservice Link to: Så kan samtalsanalys med AI revolutionera din kundservice Så kan samtalsanalys med AI revolutionera din kundservicesamtalsanalys-med-ai Link to: Satsar på AI, Machine Learning och Speech Analytics Link to: Satsar på AI, Machine Learning och Speech Analytics Peter_HarinderSatsar på AI, Machine Learning och Speech Analytics
Scroll to top Scroll to top Scroll to top

This site uses cookies. By continuing to browse the site, you are agreeing to our use of cookies.

Accept settingsHide notification onlySettings

Cookie and Privacy Settings



How we use cookies

We may request cookies to be set on your device. We use cookies to let us know when you visit our websites, how you interact with us, to enrich your user experience, and to customize your relationship with our website.

Click on the different category headings to find out more. You can also change some of your preferences. Note that blocking some types of cookies may impact your experience on our websites and the services we are able to offer.

Essential Website Cookies

These cookies are strictly necessary to provide you with services available through our website and to use some of its features.

Because these cookies are strictly necessary to deliver the website, refusing them will have impact how our site functions. You always can block or delete cookies by changing your browser settings and force blocking all cookies on this website. But this will always prompt you to accept/refuse cookies when revisiting our site.

We fully respect if you want to refuse cookies but to avoid asking you again and again kindly allow us to store a cookie for that. You are free to opt out any time or opt in for other cookies to get a better experience. If you refuse cookies we will remove all set cookies in our domain.

We provide you with a list of stored cookies on your computer in our domain so you can check what we stored. Due to security reasons we are not able to show or modify cookies from other domains. You can check these in your browser security settings.

Google Analytics Cookies

These cookies collect information that is used either in aggregate form to help us understand how our website is being used or how effective our marketing campaigns are, or to help us customize our website and application for you in order to enhance your experience.

If you do not want that we track your visit to our site you can disable tracking in your browser here:

Other external services

We also use different external services like Google Webfonts, Google Maps, and external Video providers. Since these providers may collect personal data like your IP address we allow you to block them here. Please be aware that this might heavily reduce the functionality and appearance of our site. Changes will take effect once you reload the page.

Google Webfont Settings:

Google Map Settings:

Google reCaptcha Settings:

Vimeo and Youtube video embeds:

Privacy Policy

You can read about our cookies and privacy settings in detail on our Privacy Policy Page.

Accept settingsHide notification only