Indicate me
  • Våra verktyg
    • Text- och talanalys
    • Textbaserade insikter
    • Coachning
    • Kategorisering
    • Kontroll på alla nyckeltal
    • Kundnöjdhet
    • Sälj och Gamification
  • Om oss
  • Karriär
    • Medarbetarberättelser
    • Lediga jobb
  • Referenskunder
  • Kunskapsforum
  • Pressrum
    • Nyheter
    • Pressrum
  • Kontakta oss
  • Event
  • 🗸 Boka demo
  • SE v
    • SE
    • NO
    • ENG
  • Menu Menu
samtalsanalys-med-ai

Så kan artificiell intelligens revolutionera din kundservice genom att analysera dialogerna mellan medarbetare och kunder

Föreställ dig detta: Ditt företag kan bli effektivare, mer produktivt och mer lönsamt – allt genom en enkel digital tjänst. Låter det lockande? Låt oss förklara mer.

Genom att använda samtalsanalys med artificiell intelligens (AI) kan du effektivisera dina kundinteraktioner och förbättra kundupplevelsen. Tjänsten kan hjälpa dig att analysera och utvärdera dina kunders samtal för att hitta mönster i deras beteende och preferenser, och hjälpa dig att anpassa dina tjänster på ett mer personligt sätt. Det kan hjälpa dig att identifiera problem snabbare och hitta lösningar på ett effektivare sätt. I slutändan kan tjänsten bidra till att minska kostnader och öka produktiviteten på företaget.

Först och främst, vad är samtalsanalys med AI? 

Samtalsanalys med AI är en teknik som använder sig av maskininlärningstekniker och en kombination av andra faktorer för att analysera samtal mellan kunder och kundservicerepresentanter.  Läs mer om hur tekniken fungerar genom att klicka här. Genom att identifiera nyckelord, uttryck och fraser kan AI-teknologin analysera det för att utvinna användbar information. Denna kan inkludera kundens problem, produktfrågor eller feedback, som sedan analyseras för att identifiera mönster och trender. När dessa mönster och trender identifieras kan företag använda informationen för att göra förbättringar i sin kundservice och produktutveckling.

Så, hur kan det hjälpa ditt företag? 

Jo, det ska vi berätta. Företag kan dra nytta av samtalsanalys med AI på flera sätt, inklusive:

  • Ökad effektivitet: Hitta processer att förenkla för kund och internt. Det leder till minskade ärendehanteringstider och snabbare svarstider.
  • Bättre kundupplevelser: Genom att använda AI för att analysera samtal kan företag få en djupare förståelse för kundernas behov, preferenser och känslor, vilket kan leda till bättre kundupplevelser och ökad kundnöjdhet.
  • Förbättrad produktutveckling: Genom att analysera kundsamtal kan företag identifiera möjligheter för produktförbättringar och förbättrad produktutveckling.
  • Spara tid för ledare och Quality Assurance: Samtalsanalys med AI kan hjälpa företag att hitta de bästa fraserna och ordvalen som har en positiv effekt på kunden. Tekniken kan även hjälpta till att välja ut rätt samtal för coachning.
  • Identifiering av marknadstrender: Samtalsanalys kan användas för att identifiera trender i branschen. Det kan hjälpa företag att ta fram bättre strategier och kampanjer för att nå ut till sina målgrupper.

En teknik som leder till en mer framgångsrik kundservice

Sammantaget kan tekniken hjälpa dig att förbättra din kundservice och öka kundnöjdheten samtidigt som du sparar tid och resurser. Hoppas detta har gett dig en bättre förståelse för fördelarna med tekniken och hur det kan hjälpa dig och ditt företag att växa och bli mer framgångsrikt.

Tillbaka till alla nyheter

Kategorier

  • Artiklar
  • Event
  • Indicate me
  • Indicate me Awards 2023
  • Indicate me Awards 2024
  • Jobb
  • Kunder
  • Media
  • Övrigt
  • Techtidningen
  • Webinar

Senaste nyheterna

  • PostNords storsatsning på AI ger positiva effekter i kundservicen
  • När tekniken går framåt blir det mänskliga allt viktigare
  • Mölndal Energi: En kundservice i framkant med AI-baserade insikter
  • PostNord – Årets Utvecklingsraket 2024
  • Carglass – Årets Samarbetspartner 2024

Indicate me

AI-baserade insikter från kundservice

Våra verktyg

  • Text- och talanalys
  • Textbaserade insikter
  • Coachning
  • Kategorisering
  • Kontroll på alla nyckeltal
  • Kundnöjdhet
  • Sälj och Gamification
  • Boka demo

Kontakta oss

ADRESS
Pipers väg 28, 170 73 Solna

EMAIL
Hello@indicateme.se

Indicate me

  • Om oss
  • Engelsk hemsida
  • Norsk hemsida

 

Genvägar

Boka demo
Logga in
Copyright © Indicate me. Privacy policy
  • Link to LinkedIn
  • Link to Instagram
Link to: Webinar: Så drar du bäst nytta av ny teknik som ChatGPT och talanalys! Link to: Webinar: Så drar du bäst nytta av ny teknik som ChatGPT och talanalys! Webinar: Så drar du bäst nytta av ny teknik som ChatGPT och talanalys!ChatGPT Link to: Så här gjorde kundservicen hos Carglass för att uppnå 3 enastående resultat Link to: Så här gjorde kundservicen hos Carglass för att uppnå 3 enastående resultat Carglass_indicate_meSå här gjorde kundservicen hos Carglass för att uppnå 3 enastående res...
Scroll to top Scroll to top Scroll to top

This site uses cookies. By continuing to browse the site, you are agreeing to our use of cookies.

Accept settingsHide notification onlySettings

Cookie and Privacy Settings



How we use cookies

We may request cookies to be set on your device. We use cookies to let us know when you visit our websites, how you interact with us, to enrich your user experience, and to customize your relationship with our website.

Click on the different category headings to find out more. You can also change some of your preferences. Note that blocking some types of cookies may impact your experience on our websites and the services we are able to offer.

Essential Website Cookies

These cookies are strictly necessary to provide you with services available through our website and to use some of its features.

Because these cookies are strictly necessary to deliver the website, refusing them will have impact how our site functions. You always can block or delete cookies by changing your browser settings and force blocking all cookies on this website. But this will always prompt you to accept/refuse cookies when revisiting our site.

We fully respect if you want to refuse cookies but to avoid asking you again and again kindly allow us to store a cookie for that. You are free to opt out any time or opt in for other cookies to get a better experience. If you refuse cookies we will remove all set cookies in our domain.

We provide you with a list of stored cookies on your computer in our domain so you can check what we stored. Due to security reasons we are not able to show or modify cookies from other domains. You can check these in your browser security settings.

Google Analytics Cookies

These cookies collect information that is used either in aggregate form to help us understand how our website is being used or how effective our marketing campaigns are, or to help us customize our website and application for you in order to enhance your experience.

If you do not want that we track your visit to our site you can disable tracking in your browser here:

Other external services

We also use different external services like Google Webfonts, Google Maps, and external Video providers. Since these providers may collect personal data like your IP address we allow you to block them here. Please be aware that this might heavily reduce the functionality and appearance of our site. Changes will take effect once you reload the page.

Google Webfont Settings:

Google Map Settings:

Google reCaptcha Settings:

Vimeo and Youtube video embeds:

Privacy Policy

You can read about our cookies and privacy settings in detail on our Privacy Policy Page.

Accept settingsHide notification only