https://indicateme.se/wp-content/uploads/2020/10/Aller-media.jpg

Aller media fortsätter att satsa på kundservice och inleder nu samarbete med Indicate me

Aller media och Indicate me har valt att ingå avtal. Samarbetet innebär att Aller Media kommer att få en 360 vy i ett skräddarsytt uppföljningssystem för kundservice.

Aller media är marknadsledande inom populärpress i Sverige med välkända varumärken inom tidskrifter såsom ELLE, MåBra och Svensk Damtidning mfl. I kundservice har man ett stort kundfokus och 2018 vann man Guldkontakt, Sveriges största tävling i professionellt kundbemötande. Sedan dess har bolaget haft höga mål och en offensiv strategi för att fortsatta utvecklas.

För att veta om Aller Media presterar mot sina mål väljer man nu att ingå samarbete med Indicate me. Därmed kommer de få sina resultat presenterade i ett snyggt verktyg i realtid, vilket hjälper till att ta väl underbyggda beslut som leder till förbättringar varje dag.

Lina Bjelkmar, VD Indicate me säger följande om det nya samarbetet:

“Det känns kul att vi har fått förtroendet av Aller media att inte bara leverera ett skräddarsytt system för uppföljning av kundservice, utan även ett partnerskap där vi kan utveckla kundservicen tillsammans. Vi kommer att utföra flera olika mätningar och förse dem med rätt verktyg för att hitta potentiella förbättringsområden. Genom kundundersökningar kommer vi ge indikationer på vad Aller media är bra på och vad som kan förbättras för att tjänsterna ska uppfattas ännu enklare. I Indicate me erbjuder vi även funktionalitet för digital coachning och tävlingar, vilket kan stödja medarbetarengagemanget både lokalt och på distans. Styrkan med systemet är att vi samlar allt på ett ställe: Nyckeltal inom effektiviseringar, kundnöjdhet, ärendekategorisering, loggningsgrad, tävlingar, dialogstrategi och korsanalys. Min uppfattning är att Aller media har kommit långt inom kundservice, det är därför kul att de inte nöjer sig här, utan att de fortsätter att vilja utveckla och utmana sig själva!”

Lina-bjelkmar
Lina Bjelkmar, VD Indicate me

 


Om Indicate me
Indicate me ger en 360 graders vy av er kundservice genom att samla viktiga nyckeltal inom kvalitet, försäljning och effektivitet i en engagerande dashboard. Medarbetare förstår och följer sin utveckling, vilket leder till ökat engagemang och självledarskap. www.indicateme.se

Om Aller media
Aller media är marknadsledande inom populärpress i Sverige, med en marknadsandel på 55,2 %*. Vi har några av Sveriges mest välkända varumärken inom tidskrifter, såsom ELLE, MåBra, Svensk Damtidning, ELLE Decoration, Allers, Hemmets Veckotidning, Hänt i Veckan, Femina och Residence.

Vi har levererat avkoppling, underhållning och inspiration till miljoner läsare sedan 1894. Vår omvärld har förändrats sedan dess och vi utvecklar ständigt nya sätt att engagera, ge upplevelser och tjänster till våra läsare, användare, besökare och följare – både i tryckta och digitala medier såväl som i den fysiska världen.

Vår affärsidé är att genom starka varumärken och innehåll med hög redaktionell kvalitet skapa och sälja underhållning och inspiration till kvinnor.

*räknat på försäljningsvolym av lösnummer enligt Nielsen v 39, 2020