Indicate me
  • Våra verktyg
    • Text- och talanalys
    • Textbaserade insikter
    • Coachning
    • Kategorisering
    • Kontroll på alla nyckeltal
    • Kundnöjdhet
    • Sälj och Gamification
  • Om oss
  • Karriär
    • Medarbetarberättelser
    • Lediga jobb
  • Referenskunder
  • Kunskapsforum
  • Pressrum
    • Nyheter
    • Pressrum
  • Kontakta oss
  • Event
  • 🗸 Boka demo
  • SE v
    • SE
    • NO
    • ENG
  • Menu Menu
Collectum

Collectum väljer Indicate me för uppföljning i kundservice

Collectum har tecknat avtal om att använda Indicate me, ett system skräddarsytt för kundservice. Här skapas en 360 vy av kundservice i en engagerande dashboard.

Collectum administrerar tjänstepensionen ITP och är en oberoende valcentral för privatanställda tjänstemän. Totalt arbetar 35 medarbetare en del av sin tid i telefonkundtjänsten för att göra tjänstepensionen enkel, både för arbetsgivare och dess anställda. Malin Westman är en av gruppcheferna inom Collectums Kundservice och ansvarig för avtalet med Indicte me. På frågan vad hon anser är en bra kundservice svarar hon följande:

– Jag tycker att en bra kundservice kännetecknas av att åstadkomma tillgänglighet och enkelhet för kunderna.

Fokus på kundnöjdhetsmätningar
Under uppstarten kommer ett mindre antal medarbetare testa systemet och starta med NKI-mätningar*, därefter kommer resultatet att utvärderas och rullas ut till resterande i kundservice.

– Med införandet av uppföljningssystemet från Indicate me, där kunderna får svara i direkt anslutning till att de varit i kontakt med oss – får vi i realtid, konkret per område och medarbetare veta hur kunderna upplever vår service och kompetens. Därmed kommer vi veta vad kunderna tycker att vi är bra på och vad vi kan förbättra, för att våra tjänster ska uppfattas ännu enklare, säger Malin och fortsätter;

– Mätningen per medarbetare kommer att möjliggöra individuell kompetensutveckling som i sin tur bidrar till utvecklingen av hela kundservice. Mina förväntningar på samarbetet, utöver ett väl fungerande system, är att Indicate me som är experter på kundservice ska bidra med sin kompetens och insikter som kan hjälpa oss att göra Collectums kundservice ännu bättre för kunderna.

Collectum-Malin-westman

Bild: Malin Westman, Collectum

Lina Bjelkmar, VD Indicate me säger följande om samarbetet:
– Collectum är en stark partner som eftersträvar att det ska vara enkelt för kunderna, vilket är ett fokus som även finns hos Indicate me. Enkelhet är något som korrelerar med lojalitet, därav ett viktigt fokusområde. Med Collectums dedikerade kundfokus, vår expertis och vårt skräddasydda systemstöd för kundservice, är jag helt övertygad att vi tillsammans kan göra det än mer enklare för kunderna framöver.


* NKI-mätningar: Nöjdkundindex (NKI) är ett nyckeltal för att visa hur nöjda dina kunder är totalt sett med er verksamhet eller tjänst. Mätningarna görs via enkäter efter kontakt har skett med kundservice. Kunderna sätter betyg utifrån olika parametrar.


Om Collectum
Collectum är valcentral för privatanställda tjänstemän med den kollektivavtalade tjänstepensionen ITP. Vi är länken mellan tjänstemännen, deras arbetsgivare och försäkringsbolagen som förvaltar ITP.

Vi är oberoende av försäkringsbolagen, och vårt uppdrag är att se till att de privatanställda tjänstemännen med ITP ska få så hög pension som möjligt.

Om Indicate me
Indicate me ger en 360 graders vy av er kundservice genom att samla viktiga nyckeltal inom kvalitet, försäljning och effektivitet i en engagerande dashboard. Medarbetare förstår och följer sin utveckling, vilket leder till ökat engagemang och självledarskap. www.indicateme.se

Tillbaka till alla nyheter

Kategorier

  • Artiklar
  • Event
  • Indicate me
  • Indicate me Awards 2023
  • Indicate me Awards 2024
  • Jobb
  • Kunder
  • Media
  • Övrigt
  • Techtidningen
  • Webinar

Senaste nyheterna

  • Mölndal Energi: En kundservice i framkant med AI-baserade insikter
  • PostNord – Årets Utvecklingsraket 2024
  • Carglass – Årets Samarbetspartner 2024
  • Releasy – Årets förebild inom Självledarskap och Coachning 2024
  • Selma Svensson, ICA Kundservice – Årets Eldsjäl 2024

Indicate me

AI-baserade insikter från kundservice

Våra verktyg

  • Text- och talanalys
  • Textbaserade insikter
  • Coachning
  • Kategorisering
  • Kontroll på alla nyckeltal
  • Kundnöjdhet
  • Sälj och Gamification
  • Boka demo

Kontakta oss

ADRESS
Pipers väg 28, 170 73 Solna

EMAIL
Hello@indicateme.se

Indicate me

  • Om oss
  • Engelsk hemsida
  • Norsk hemsida

 

Genvägar

Boka demo
Logga in
Copyright © Indicate me. Privacy policy
  • Link to LinkedIn
  • Link to Instagram
Link to: Systemutvecklare sökes Link to: Systemutvecklare sökes Systemutvecklare sökes Link to: Tekniska verken väljer Indicate me för att säkerställa att kunder erhåller en högkvalitativ service inom alla områden Link to: Tekniska verken väljer Indicate me för att säkerställa att kunder erhåller en högkvalitativ service inom alla områden Teknsika verken logo 1 1Tekniska verken väljer Indicate me för att säkerställa att kunder erhåller...
Scroll to top Scroll to top Scroll to top

This site uses cookies. By continuing to browse the site, you are agreeing to our use of cookies.

Accept settingsHide notification onlySettings

Cookie and Privacy Settings



How we use cookies

We may request cookies to be set on your device. We use cookies to let us know when you visit our websites, how you interact with us, to enrich your user experience, and to customize your relationship with our website.

Click on the different category headings to find out more. You can also change some of your preferences. Note that blocking some types of cookies may impact your experience on our websites and the services we are able to offer.

Essential Website Cookies

These cookies are strictly necessary to provide you with services available through our website and to use some of its features.

Because these cookies are strictly necessary to deliver the website, refusing them will have impact how our site functions. You always can block or delete cookies by changing your browser settings and force blocking all cookies on this website. But this will always prompt you to accept/refuse cookies when revisiting our site.

We fully respect if you want to refuse cookies but to avoid asking you again and again kindly allow us to store a cookie for that. You are free to opt out any time or opt in for other cookies to get a better experience. If you refuse cookies we will remove all set cookies in our domain.

We provide you with a list of stored cookies on your computer in our domain so you can check what we stored. Due to security reasons we are not able to show or modify cookies from other domains. You can check these in your browser security settings.

Google Analytics Cookies

These cookies collect information that is used either in aggregate form to help us understand how our website is being used or how effective our marketing campaigns are, or to help us customize our website and application for you in order to enhance your experience.

If you do not want that we track your visit to our site you can disable tracking in your browser here:

Other external services

We also use different external services like Google Webfonts, Google Maps, and external Video providers. Since these providers may collect personal data like your IP address we allow you to block them here. Please be aware that this might heavily reduce the functionality and appearance of our site. Changes will take effect once you reload the page.

Google Webfont Settings:

Google Map Settings:

Google reCaptcha Settings:

Vimeo and Youtube video embeds:

Privacy Policy

You can read about our cookies and privacy settings in detail on our Privacy Policy Page.

Accept settingsHide notification only