Engagemang

Så… dina medarbetare är inte på tårna tycker du? Men hur hjälper du dem att utvecklas och känna engagemang? Förstår de hur deras prestationer mäts och blir de inspirerade av det?

 

Kundservicemedarbetare får stå ut för ganska mycket, både bra samtal men också en hel del dåliga samtal där kunderna ringer och skäller på dem för att företagets tjänst inte fungerar. Allting som de gör och hanterar kan vi mäta idag – men vad händer egentligen med deras engagemang med 1000-tals ärenden i ryggen när de får en rapport serverad? Har du yngre medarbetare har du säkert märkt att de ställer högre krav på tillvaron än att bara få din sanning serverad. Det finns nog bättre sätt att väcka service-glöden till liv, eller vad tror du?

 

3 rekommendationer för ökat engagemang i kundservice

  • ✓ Tillit och transparens – Låt medarbetaren ta eget ansvar för sin egen utveckling
  • ✓ Återkoppling i realtid – Ge medarbetaren info i realtid hur denne presterar i en användarvänlig dashboard
  • ✓ Coachning – Skapa utrymme för ledare så att de kan fokusera på coachning, istället för att leta siffror

 

Relaterat innehåll

Ikea

83 i NPS

Lina Bjelkmar, VD Indicate me, och Jonus Bartholdson, Koncernchef Pulsen, diskuterar vad kundfokus innebär och några av anledningarna till Indicate me’s höga NPS-resultat.

ICA

Distansledarskap

Väldigt många jobbar idag på distans, vilket även gäller kundservice. Vi har förstått att en utmaning för många är distansledarskap och att engagera sina anställda. Indicate me har flera...

payex

Kundservice ökar i status

Vi ser en tydlig trend att kundservice ökar i status internt hos allt fler bolag. Men vad beror det på? I filmklippet tas några anledningar upp.