FAQ

Vanliga frågor och svar

Vill du snabbt veta mer om Indicate me, vad AI Buddy gör eller hur ni kan jobba smartare med AI-genererade insikter? Kolla in vår FAQ – vi har samlat de vanligaste frågorna här.

faq indicate me

Indicate me erbjuder AI-baserade lösningar för att analysera och visualisera insikter från stora mängder data. Vårt verktyg analyserar, sammanfattar och kategoriserar interaktioner och feedback, vilket gör det enklare för organisationer att mäta kundnöjdhet, förstå trender, engagera medarbetare, fatta datadrivna beslut och kontinuerligt förbättra både kund- och medarbetarupplevelser.

Indicate me började som ett internt verktyg inom ett outsourcingbolag för kundservice, framtaget för att effektivisera uppföljning och minska kostnader. Genom att omvandla nyckeltal till insikter skapades både besparingar och en bättre kundupplevelse. Med tiden vidareutvecklades verktyget också för att höja kvaliteten i kundmötet och driva ökad kundnöjdhet. Efter de starka resultaten grundades Indicate me som eget bolag 2017 – med visionen att göra lösningen tillgänglig för alla som vill stärka sina medarbetare och leverera kundservice i världsklass.

”Demokratisering av insikter” betyder att alla medarbetare, oavsett roll, får tillgång till de insikter som är relevanta för deras arbete. Med Indicate me blir data inte längre låst i hierarkiska silos, utan delas på ett sätt som gör informationen tillgänglig för hela organisationen. Samtidigt är verktyget behörighetsstyrt och ser till att varje roll får tillgång till de insikter som är mest relevanta. Det gör att fler kan bidra med förbättringsinitiativ, använda sin kreativitet och fatta snabbare beslut som stärker kundupplevelsen.

Indicate me’s AI-baserade lösningar passar företag i alla branscher som vill bli mer kund- och datadrivna. Vårt verktyg skapar värde för flera delar av organisationen – exempelvis:

  • Kundservice
  • Sälj
  • Marknad
  • Produkt

Som en insiktshubb gör vi relevanta kundinsikter tillgängliga för hela organisationen på ett användarvänligt sätt. Det gör det enklare att förstå data, agera på insikter och fatta snabbare beslut som leder till ett tydligare fokus och en mer samlad organisation.

Företag som använder Indicate me kan förvänta sig stöd under hela resan. Vi hjälper er att komma igång med verktyget, utbilda i funktionalitet samt best practise för att uppnå maximal effekt. Indicate me tar ansvar för hela implementationsprocessen – inklusive kontakt med underleverantörer för integrationer – vilket gör starten smidig och säker.

Över hela kundportföljen har Indicate me ett NPS på 82.

  • Bland medelstora och större kunder ligger NPS på 91.
  • Bland kunder som använder vår AI-produkt är NPS hela 100.

Totalt samarbetar vi idag med över 100 varumärken i vår kundportfölj.

✅ Boka demo