Därför utökar Öresundskraft samarbetet med Indicate me: Satsar på AI-analys
Öresundskraft växlar upp med Indicate me och tar nästa steg i sitt analysarbete. Med AI-baserade kundinsikter och AI Buddy stärker de sin verksamhet. ”Vi vill alltid ligga i framkant”, säger Elvira Pepic, Systemansvarig på Öresundskraft.
Öresundskraft, som varje dag levererar el, fjärrvärme, biogas, fjärrkyla och energitjänster till tusentals hushåll och företag, har under 2024 arbetat med Indicate me:s verktyg för kvalitetssäkring. Redan första året tog de sig hela vägen till final i Indicate me Awards, som Årets kundserviceuppstickare – ett bevis på deras starka engagemang och höga kundnöjdhet.
– Att nå finalplats i Indicate me Awards, redan första året som kunder, var en härlig bekräftelse för oss. Men framför allt ser vi hur våra medarbetare växer med rätt stöd och verktyg, säger Elvira, systemansvarig på Öresundskraft.
Nästa steg: Utökar samarbetet med AI-analys
Nu tar samarbetet nästa steg när Öresundskraft väljer att utöka med AI-baserade kundinsikter och AI Buddy – ett verktyg som hjälper både ledare och medarbetare att utveckla kvaliteten i kunddialogerna. Med hjälp av fördefinierade frågor, anpassade efter Öresundskrafts behov, kommer AI att fylla i formulären och ge teamet värdefulla insikter tillsammans med tydliga förslag på feedback.
– Det är imponerande att se hur snabbt Öresundskraft har tagit till sig vårt verktyg och gjort det till en naturlig del av sin vardag. De har ett starkt, kompetent team och det märks i resultaten. Jag är övertygad om att AI Buddy kommer att bli ett värdefullt stöd i deras fortsatta arbete med både kvalitet och engagemang, säger Markus Nyberg, Customer Success Manager och kundansvarig för Öresundskraft på Indicate me.
Talanalys ger en helhetsbild
När talanalysen kommer i gång får Öresundskraft en djupare förståelse för kundernas frågor och hur nöjdheten utvecklas under konversationer. I kombination med kundundersökningar och AI-insikter skapas en helhetsbild av kundernas behov – vilket gör det enklare att se trender, stärka bemötandet och utveckla servicen.
– Vi strävar efter att skapa den bästa möjliga kundupplevelsen. Med Indicate me får vi nya möjligheter att arbeta ännu smartare, avslutar Elvira.