Ving hyllade Indicate me på Kontaktadagen

Terje Dahl, Kundservice- och Försäljningschef på Ving, höll ett föredrag om hur Ving använt sig av Indicate me för att ta sig till nästa nivå inom kundservice.

Ving är Sveriges ledande researrangör med knappt 4000 anställda och med över 400 resmål till 50 länder. Företaget har varit verksamma på marknaden i över 60 år och är en del av Thomas Cook Group plc som har ca. 20 miljoner resenärer årligen.

Traditionellt sätt har bolaget utfört all sin försäljning i butik, men i takt med marknadens efterfrågan har Ving gått över till onlineförsäljning. De över 200 anställda på kundservice är en stark support till onlineförsäljningen där fokus är kvalitet och att lösa kundens ärende i första instans.

”Systemet har gjort att vi engagerar våra medarbetare till bättre resultat”
Under Kontaktadagen berättade Terje om utmaningarna att följa upp sin kundserviceverksamhet. Likt många andra företag behövde Ving ta ut manuella rapporter från olika system och med olika tidsintervall. Vissa rapporter kunde tas ut månadsvis, andra veckovis och vissa dygnsvis. När han tidigt 2017 implementerade Indicate me fick han en lösning på problemet. Idag fångar Ving upp all sin mätning som rör kundservice i ett och samma gränssnitt. Med bara ett par klick får de information om verksamhets förbättringsområden.

– Systemet har gjort att vi är lite bättre idag, än vad vi var igår, sa Terje under sitt tal på Münchenbryggeriet.

Att Ving väljer att dela med sig av sin upplevelse av Indicate me är något som Lina Bjelkmar, VD på Indicate me värderar högt:

–  Det känns såklart väldigt roligt att Ving är en nöjd kund som vill dela med sig av sin upplevelse. Vings utmaningar är inte på något sätt unika och vi är glada över att få möjlighet att hjälpa kundserviceorganisationer att analysera sin verksamhet för ökad kvalitet och effektivitet, säger Lina Bjelkmar, VD på Indicate me.


Indicate me erbjuder moderna digitala webbtjänster som hjälper företag till förbättrad kvalité, kundnöjdhet och högre lönsamhet i sin kundservice. Användare av Indicate me’s verktyg inkluderar företag såsom Ving och C More. Indicate me är dotterbolag till Releasy och ingår i samma koncern som Pulsen AB.

För mer information
Lina Bjelkmar, VD, Indicate me
Tel. +46 70 370 70 34
Mail. lina.bjelkmar@indicateme.se

0 Kommentarer

Lämna en kommentar

Want to join the discussion?
Dela med dig av dina synpunkter!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *