FAQ

Vanliga frågor och svar

Vill du snabbt veta mer om Indicate me, vad AI Buddy gör eller hur ni kan jobba smartare med AI-genererade insikter? Kolla in vår FAQ – vi har samlat de vanligaste frågorna här.

faq indicate me

AI-genererad kategorisering är en funktion som automatiskt sorterar kundärenden efter innehåll med hjälp av AI. Den är snabb, träffsäker och eliminerar behovet av manuellt arbete. Till skillnad från manuell kategorisering kan AI hantera flera ämnen i samma ärende, minska risken för mänskliga fel och frigöra tid till mer värdeskapande insatser.

Till skillnad från många automatiska kategoriseringstjänster som bygger på synonymer kräver Indicate me ingen manuell lista över ord som kunder kan använda. Vår AI kan automatiskt förstå att ett ärende om ”faktura”, ”swish” eller ”förfallodatum” hör till kategorin betalning. Samtidigt finns möjlighet att lägga till synonymer eller flaggor för finjustering, vilket ger en kombination av automatisering och flexibilitet.

Fördelarna med AI-driven kategorisering är att processen automatiseras, vilket eliminerar mänskliga fel och säkerställer att upp till 100 % av interaktionerna kategoriseras. AI kan dessutom koppla ett ärende till flera kategorier om det innehåller flera ämnen. Till exempel kan en kund som ringer om en betalning, och samtidigt frågar om hemsidan samt vill uppgradera sitt abonnemang få sitt ärende placerat i alla tre kategorier. Det frigör medarbetarnas tid till mer värdeskapande arbete, ökar effektiviteten och ger en tydligare bild av varför kunder tar kontakt.

Trackers är en funktion i Indicate me som med hjälp av text- och talanalys automatiskt spårar utvalda händelser och nyckelord i kundinteraktioner. De kan till exempel användas för att upptäcka kunskapsluckor hos personalen, följa omnämnanden av rabattkoder eller identifiera när konkurrenter nämns. På så sätt får företag bättre kontroll över viktiga händelser och trender.

För kategorisering använder vi GenAI som analyserar kundinteraktioner och identifierar den huvudsakliga orsaken till kontakt samt eventuella underliggande faktorer. Utifrån detta placeras ärendet i rätt huvudkategori och underkategori.

AI kan kategorisera kunddialoger oavsett kanal – telefoni, e-post eller chatt. Resultatet blir färdig statistik över varför kunderna kontaktar er.

AI-summering innebär att ärendet automatiskt sammanfattas. Ni får en kortfattad beskrivning av det viktigaste i samtalet: vad det handlade om, om det löstes och hur det löstes. Summeringen kan även föras in direkt i ert CRM-system på kundkortet.

Ja. Med vårt API kan ert CRM-system hämta både kategorisering och AI-summering av ärenden. På så sätt får ni alltid uppdaterad information på kundkortet, utan manuell hantering.

✅ Boka demo