Indicate me
  • Våra verktyg
    • Text- och talanalys
    • Textbaserade insikter
    • Coachning
    • Kategorisering
    • Kontroll på alla nyckeltal
    • Kundnöjdhet
    • Sälj och Gamification
  • Om oss
  • Karriär
    • Medarbetarberättelser
    • Lediga jobb
  • Referenskunder
  • Kunskapsforum
  • Pressrum
    • Nyheter
    • Pressrum
  • Kontakta oss
  • Event
  • 🗸 Boka demo
  • SE v
    • SE
    • NO
    • ENG
  • Menu Menu
charlotte på mälartåg

Effektivare coachning och djupare kundinsikter – Mälartåg väljer AI-lösning

Mälartåg satsar på AI-teknik för att förbättra kundservice och coachning av medarbetare. Med målet att skapa djupare kundinsikter och en effektivare coachning av kundservicepersonalen har Mälartåg valt Indicate me’s AI-verktyg för talanalys och stödverktyget för coachning, AI Buddy.

Charlotte Nilsson arbetar som enhetschef för Mälartåg Kundservice. En roll som innebär ett ansvar för bolagets kunder och resenärer.

– Jag arbetar som Enhetschef för Mälartåg Kundservice, vilket är ett fantastiskt roligt, utmanande och meningsfullt arbete. Min roll innebär att jag har helhetsansvaret för verksamheten och säkerställer att våra kunder och resenärer får den bästa möjliga servicen i kontakt med oss, dygnet runt, berättar Charlotte.

Utöver att säkerställa god service har Charlotte, tillsammans med Caroline, biträdande enhetschef också ett starkt fokus på att driva ständiga förbättringar och skapa bra förutsättningar för medarbetarna. Detta sker genom att utveckla effektiva processer och systemstöd som ger medarbetarna verktyg för att lyckas i sina uppdrag.

Mälartåg Kundservice – En ung och central verksamhet

Sedan december 2021 driver Region Sörmland Mälartåg Kundservice på uppdrag av Mälardalstrafik.

– Vi är en relativt ung verksamhet där kundservicen har en central roll i organisationen och ett tätt samarbete med uppdragsgivaren. Kundservicen hanterar cirka 260 000 kundinteraktioner årligen via samtal, chatt, mejl och sociala medier, förklarar Charlotte.

Med ambitionen att alltid ligga i framkant när det gäller självbetjäningstjänster, digitalisering och automation, ser Mälartåg till att den personliga servicen präglas av hög kvalitet och ett gott bemötande i varje kundinteraktion.

Valet av Indicate me och AI-teknik för framtidens kundservice

När de valde att implementera AI-verktyg för talanalys och AI-Buddy, hade de en tydlig vision.

– Vi letade efter ett verktyg som kunde tillgodose verksamhetens behov i så stor utsträckning som möjligt. Det var allt ifrån kompetensförsörjning och coachning till rapportering och uppföljning av kundservicens samlade interaktioner. Indicate me visade upp sin lösning och överträffade våra förväntningar, säger Charlotte.

Förväntade resultat och fördelar

Med hjälp av AI-verktygen från Indicate me hoppas Mälartåg på att få djupare kundinsikter, effektivare coachning och ett stärkt självledarskap hos medarbetarna. På frågan vilka fördelar Charlotte ser med vår AI Buddy, stödverktyget för coachning, svarar hon följande:

– Jag ser många fördelar med AI Buddy! Dels att medarbetare kan coachas oftare än vad de gör i dagsläget, att coachningen blir mer likvärdig bedömd, kostnadseffektivitet och att medarbetare kan följa sin utveckling på ett enkelt sätt.

Genom att använda AI för att förbättra både kundinsikter och medarbetarnas prestation, tar Mälartåg Kundservice ett viktigt steg mot framtidens kundservice, där teknologi och medarbetarskap går hand i hand.

Tillbaka till alla nyheter

Kategorier

  • Artiklar
  • Event
  • Indicate me
  • Indicate me Awards 2023
  • Indicate me Awards 2024
  • Jobb
  • Kunder
  • Media
  • Övrigt
  • Techtidningen
  • Webinar

Senaste nyheterna

  • Joakim Carlsten förstärker ett redan vinnande team – träder in som teknisk utvecklingschef
  • PostNords storsatsning på AI ger positiva effekter i kundservicen
  • När tekniken går framåt blir det mänskliga allt viktigare
  • Mölndal Energi: En kundservice i framkant med AI-baserade insikter
  • PostNord – Årets Utvecklingsraket 2024

Indicate me

AI-baserade insikter från kundservice

Våra verktyg

  • Text- och talanalys
  • Textbaserade insikter
  • Coachning
  • Kategorisering
  • Kontroll på alla nyckeltal
  • Kundnöjdhet
  • Sälj och Gamification
  • Boka demo

Kontakta oss

ADRESS
Pipers väg 28, 170 73 Solna

EMAIL
Hello@indicateme.se

Indicate me

  • Om oss
  • FAQ
  • Engelsk hemsida
  • Norsk hemsida

 

Genvägar

Boka demo
Logga in
Copyright © Indicate me. Privacy policy
  • Link to LinkedIn
  • Link to Instagram
Link to: VD-tidningen möter Lina Bjelkmar Link to: VD-tidningen möter Lina Bjelkmar VD-tidningen möter Lina Bjelkmarlina bjelkmar i vd tidningen thumbnail Link to: Lina Bjelkmar finalist till Årets AI-svensk Link to: Lina Bjelkmar finalist till Årets AI-svensk lina bjelkmar finalist årets ai svenskLina Bjelkmar finalist till Årets AI-svensk
Scroll to top Scroll to top Scroll to top

This site uses cookies. By continuing to browse the site, you are agreeing to our use of cookies.

Accept settingsHide notification onlySettings

Cookie and Privacy Settings



How we use cookies

We may request cookies to be set on your device. We use cookies to let us know when you visit our websites, how you interact with us, to enrich your user experience, and to customize your relationship with our website.

Click on the different category headings to find out more. You can also change some of your preferences. Note that blocking some types of cookies may impact your experience on our websites and the services we are able to offer.

Essential Website Cookies

These cookies are strictly necessary to provide you with services available through our website and to use some of its features.

Because these cookies are strictly necessary to deliver the website, refusing them will have impact how our site functions. You always can block or delete cookies by changing your browser settings and force blocking all cookies on this website. But this will always prompt you to accept/refuse cookies when revisiting our site.

We fully respect if you want to refuse cookies but to avoid asking you again and again kindly allow us to store a cookie for that. You are free to opt out any time or opt in for other cookies to get a better experience. If you refuse cookies we will remove all set cookies in our domain.

We provide you with a list of stored cookies on your computer in our domain so you can check what we stored. Due to security reasons we are not able to show or modify cookies from other domains. You can check these in your browser security settings.

Google Analytics Cookies

These cookies collect information that is used either in aggregate form to help us understand how our website is being used or how effective our marketing campaigns are, or to help us customize our website and application for you in order to enhance your experience.

If you do not want that we track your visit to our site you can disable tracking in your browser here:

Other external services

We also use different external services like Google Webfonts, Google Maps, and external Video providers. Since these providers may collect personal data like your IP address we allow you to block them here. Please be aware that this might heavily reduce the functionality and appearance of our site. Changes will take effect once you reload the page.

Google Webfont Settings:

Google Map Settings:

Google reCaptcha Settings:

Vimeo and Youtube video embeds:

Privacy Policy

You can read about our cookies and privacy settings in detail on our Privacy Policy Page.

Accept settingsHide notification only