Indicate me
  • Våra verktyg
    • Text- och talanalys
    • Textbaserade insikter
    • Coachning
    • Kategorisering
    • Kontroll på alla nyckeltal
    • Kundnöjdhet
    • Sälj och Gamification
  • Om oss
  • Karriär
    • Medarbetarberättelser
    • Lediga jobb
  • Referenskunder
  • Kunskapsforum
  • Pressrum
    • Nyheter
    • Pressrum
  • Kontakta oss
  • Event
  • 🗸 Boka demo
  • SE v
    • SE
    • NO
    • ENG
  • Menu Menu
Mölndal-Energi-Maria-Hast

Mölndal Energi: En kundservice i framkant med AI-baserade insikter

Mölndal Energi är ett föredöme när det kommer till att ta tillvara på insikter från kundservice. Genom AI-analys får de en djupare förståelse för kundernas behov och hur bemötandet kan bli ännu bättre.

Att skapa en riktigt bra kundupplevelse kräver både lyhördhet och ständig utveckling. Hos Mölndal Energi står kunddialogen i centrum – och för att möta kundernas förväntningar arbetar de med avancerad AI-teknik. Genom att analysera innehållet i kundsamtal med hjälp av talanalys får kundserviceteamet värdefulla datadrivna insikter som tidigare varit svåra att fånga upp i det dagliga arbetet.

Det handlar inte bara om att mäta – utan att verkligen förstå. Vad ringer kunderna om? Vad är deras upplevelse? Hur bemöts de – och vad kan göras ännu bättre? Genom AI får Mölndal Energi svar på dessa frågor, svart på vitt.

– För att bättre förstå våra kunders behov och fortsätta utveckla vårt bemötande arbetar vi med AI-driven talanalys. Det innebär att vi analyserar samtal för att få insikter om vad kunder kontaktar oss om, vilka utmaningar de möter och hur vi kan förbättra våra dialoger, berättar Maria Hast, Kultur- och personalutvecklare & Kundservicechef.

Insikter som gör skillnad

Syftet med AI-analysen är tydligt:

✅ Identifiera vanliga frågor och problem
✅ Hitta möjligheter att effektivisera samtal
✅ Förbättra kundupplevelsen genom ännu bättre service

Teknik som stöttar det mänskliga mötet

AI är ett verktyg – men det är människorna bakom som gör verklig skillnad.

– AI hjälper oss att arbeta smartare, men det är fortfarande vi som står för den personliga kundupplevelsen. Genom att dra nytta av insikterna kan vi få förståelse för vad vi på Mölndal Energi kan förbättra eller fokusera mer på och hur vi kan utveckla vårt sätt att kommunicera och göra det enklare både för oss och våra kunder, säger Maria.

Hon avslutar:

– Det känns också bra att få ytterligare bevis för hur grymma mitt team är på att hantera våra kundsamtal!

Tillbaka till alla nyheter

Kategorier

  • Artiklar
  • Event
  • Indicate me
  • Indicate me Awards 2023
  • Indicate me Awards 2024
  • Jobb
  • Kunder
  • Media
  • Övrigt
  • Techtidningen
  • Webinar

Senaste nyheterna

  • Mölndal Energi: En kundservice i framkant med AI-baserade insikter
  • PostNord – Årets Utvecklingsraket 2024
  • Carglass – Årets Samarbetspartner 2024
  • Releasy – Årets förebild inom Självledarskap och Coachning 2024
  • Selma Svensson, ICA Kundservice – Årets Eldsjäl 2024

Indicate me

AI-baserade insikter från kundservice

Våra verktyg

  • Text- och talanalys
  • Textbaserade insikter
  • Coachning
  • Kategorisering
  • Kontroll på alla nyckeltal
  • Kundnöjdhet
  • Sälj och Gamification
  • Boka demo

Kontakta oss

ADRESS
Pipers väg 28, 170 73 Solna

EMAIL
Hello@indicateme.se

Indicate me

  • Om oss
  • Engelsk hemsida
  • Norsk hemsida

 

Genvägar

Boka demo
Logga in
Copyright © Indicate me. Privacy policy
  • Link to LinkedIn
  • Link to Instagram
Link to: PostNord – Årets Utvecklingsraket 2024 Link to: PostNord – Årets Utvecklingsraket 2024 PostNord – Årets Utvecklingsraket 2024PostNord-Utvecklingsraket
Scroll to top Scroll to top Scroll to top

This site uses cookies. By continuing to browse the site, you are agreeing to our use of cookies.

Accept settingsHide notification onlySettings

Cookie and Privacy Settings



How we use cookies

We may request cookies to be set on your device. We use cookies to let us know when you visit our websites, how you interact with us, to enrich your user experience, and to customize your relationship with our website.

Click on the different category headings to find out more. You can also change some of your preferences. Note that blocking some types of cookies may impact your experience on our websites and the services we are able to offer.

Essential Website Cookies

These cookies are strictly necessary to provide you with services available through our website and to use some of its features.

Because these cookies are strictly necessary to deliver the website, refusing them will have impact how our site functions. You always can block or delete cookies by changing your browser settings and force blocking all cookies on this website. But this will always prompt you to accept/refuse cookies when revisiting our site.

We fully respect if you want to refuse cookies but to avoid asking you again and again kindly allow us to store a cookie for that. You are free to opt out any time or opt in for other cookies to get a better experience. If you refuse cookies we will remove all set cookies in our domain.

We provide you with a list of stored cookies on your computer in our domain so you can check what we stored. Due to security reasons we are not able to show or modify cookies from other domains. You can check these in your browser security settings.

Google Analytics Cookies

These cookies collect information that is used either in aggregate form to help us understand how our website is being used or how effective our marketing campaigns are, or to help us customize our website and application for you in order to enhance your experience.

If you do not want that we track your visit to our site you can disable tracking in your browser here:

Other external services

We also use different external services like Google Webfonts, Google Maps, and external Video providers. Since these providers may collect personal data like your IP address we allow you to block them here. Please be aware that this might heavily reduce the functionality and appearance of our site. Changes will take effect once you reload the page.

Google Webfont Settings:

Google Map Settings:

Google reCaptcha Settings:

Vimeo and Youtube video embeds:

Privacy Policy

You can read about our cookies and privacy settings in detail on our Privacy Policy Page.

Accept settingsHide notification only