Indicate me
  • Våra verktyg
    • Text- och talanalys
    • Textbaserade insikter
    • Coachning
    • Kategorisering
    • Kontroll på alla nyckeltal
    • Kundnöjdhet
    • Sälj och Gamification
  • Om oss
  • Karriär
    • Medarbetarberättelser
    • Lediga jobb
  • Referenskunder
  • Kunskapsforum
  • Pressrum
    • Nyheter
    • Pressrum
  • Kontakta oss
  • Event
  • 🗸 Boka demo
  • SE v
    • SE
    • NO
    • ENG
  • Menu Menu
releasy teamledare

Indicate me genom en teamledares ögon

Att vara teamledare inom kundservice innebär att jonglera många olika ansvarsområden. Från att coacha och stötta teamet till att följa upp nyckeltal och sätta mål. Vi har fått möjligheten att träffa Alina Knutsson, som är teamledare på Releasy – en av Sveriges ledande aktörer inom outsourcing av kundservice, med några av landets mest välkända varumärken i sin kundportfölj. I en intervju delar hon med sig av sin roll som teamledare, det dagliga arbetet inom kundservice och hur Indicate me har blivit en viktig del av vardagen.

alina teamledare releasy 1

Bild: Alina Knutsson

Vid frågan om hur det är att vara teamledare inom kundservice, är svaret tydligt: det handlar om att finnas där för sitt team, varje dag.

”Jag är den som stöttar upp på alla punkter mina medarbetare behöver stöttning på och följer upp hur det går som när det gäller ärendehanteringstid (AHT), kundnöjdhet (NKI) och andra viktiga nyckeltal”,  förklarar Alina.

Arbetsdagen inleds alltid med en överblick över teamets prestationer – hur såg resultaten ut dagen innan? Vilka mål ska vi arbeta mot framöver? Verktyget gör det också möjligt för Alina att snabbt identifiera avvikelser i nyckeltal och därefter definiera tydliga fokusområden för teamet, både på grupp- och individnivå, Alina berättar:

”Jag börjar alltid med en uppdatering genom att kolla statistiken från gårdagen i Indicate me. Här går jag också igenom hur det såg ut föregående månad och sätter nya mål inför nästkommande månad.”

Coachning – en central del av arbetet

En del av arbetet som teamledare handlar om att coacha och utveckla sitt team.  Genom en balans mellan att ge positiv feedback och identifiera förbättringsområden utgör coachningen kärnan i Alinas arbete för teamets utveckling.

”Många coachningstillfällen sker genom medlyssning på samtal eller genom att lyssna på tidigare samtal, för att bolla vad som gick bra och vad som kan förbättras.”

Med hjälp av Indicate me får Alina insikter som inte bara effektiviserar coachningsprocessen, utan gör den också mer datadriven. Verktyget erbjuder även flexibiliteten att coacha på distans, vilket gör att Alina inte alltid behöver vara fysiskt närvarande vid samtalen:

”En medlyssning tar ändå sin tid, men det är absolut en fördel att kunna pausa, lyssna igen och gå tillbaka när jag fyller i coachningsformulären. En fördel med verktyget är också att jag kan jämföra coachningsresultat mellan olika perioder”, menar Alina.

Ett verktyg som förenklar vardagen

För Alina är Indicate me ett essentiellt verktyg för uppföljning och coachning som hon använder dagligen – nästintill konstant menar hon:

”Jag hade absolut inte kunnat följa upp så noggrant som jag kan tack vare Indicate me. Det sparar otroligt mycket tid.” 

Hon ser även potentialen i att längre fram kombinera coachningen med AI Buddy, den digitala coachen, som ett komplement till mänsklig feedback. Alina menar att det öppnar upp för möjligheten att automatisera flera tidskrävande uppgifter, som att fylla i coachningsformulär.

Råd till andra teamledare

Vad är då det viktigaste att veta för de som funderar på att införa Indicate me? För Alina handlar det främst om två saker: Enkelhet och tidsbesparing.

”Jag gillar att följa upp med bara några få knapptryck. Det är ett enkelt verktyg, som verkligen sparar tid.”

Alinas berättelse visar hur Indicate me som verktyg kan göra skillnad i kundservice. Genom att förenkla uppföljning och coachning kan teamledare arbeta mer effektivt och fokuserat – med tonvikt på tidsbesparing och användarvänlighet.

Att vara teamledare inom kundservice innebär att jonglera många olika ansvarsområden. Från att coacha och stötta teamet till att följa upp nyckeltal och sätta mål. Vi har fått möjligheten att träffa Alina Knutsson, som är teamledare på Releasy – en av Sveriges ledande aktörer inom outsourcing av kundservice, med några av landets mest välkända varumärken i sin kundportfölj. I en intervju delar hon med sig av sin roll som teamledare, det dagliga arbetet inom kundservice och hur Indicate me har blivit en viktig del av vardagen.

Vid frågan om hur det är att vara teamledare inom kundservice, är svaret tydligt: det handlar om att finnas där för sitt team, varje dag.

”Jag är den som stöttar upp på alla punkter mina medarbetare behöver stöttning på och följer upp hur det går som när det gäller ärendehanteringstid (AHT), kundnöjdhet (NKI) och andra viktiga nyckeltal”,  förklarar Alina.

Arbetsdagen inleds alltid med en överblick över teamets prestationer – hur såg resultaten ut dagen innan? Vilka mål ska vi arbeta mot framöver? Verktyget gör det också möjligt för Alina att snabbt identifiera avvikelser i nyckeltal och därefter definiera tydliga fokusområden för teamet, både på grupp- och individnivå, Alina berättar:

”Jag börjar alltid med en uppdatering genom att kolla statistiken från gårdagen i Indicate me. Här går jag också igenom hur det såg ut föregående månad och sätter nya mål inför nästkommande månad.”

alina teamledare releasy 1

Bild: Alina Knutsson

Coachning – en central del av arbetet

En del av arbetet som teamledare handlar om att coacha och utveckla sitt team.  Genom en balans mellan att ge positiv feedback och identifiera förbättringsområden utgör coachningen kärnan i Alinas arbete för teamets utveckling.

”Många coachningstillfällen sker genom medlyssning på samtal eller genom att lyssna på tidigare samtal, för att bolla vad som gick bra och vad som kan förbättras.”

Med hjälp av Indicate me får Alina insikter som inte bara effektiviserar coachningsprocessen, utan gör den också mer datadriven. Verktyget erbjuder även flexibiliteten att coacha på distans, vilket gör att Alina inte alltid behöver vara fysiskt närvarande vid samtalen:

”En medlyssning tar ändå sin tid, men det är absolut en fördel att kunna pausa, lyssna igen och gå tillbaka när jag fyller i coachningsformulären. En fördel med verktyget är också att jag kan jämföra coachningsresultat mellan olika perioder”, menar Alina.

Ett verktyg som förenklar vardagen

För Alina är Indicate me ett essentiellt verktyg för uppföljning och coachning som hon använder dagligen – nästintill konstant menar hon:

”Jag hade absolut inte kunnat följa upp så noggrant som jag kan tack vare Indicate me. Det sparar otroligt mycket tid.” 

Hon ser även potentialen i att längre fram kombinera coachningen med AI Buddy, den digitala coachen, som ett komplement till mänsklig feedback. Alina menar att det öppnar upp för möjligheten att automatisera flera tidskrävande uppgifter, som att fylla i coachningsformulär.

Råd till andra teamledare

Vad är då det viktigaste att veta för de som funderar på att införa Indicate me? För Alina handlar det främst om två saker: Enkelhet och tidsbesparing.

”Jag gillar att följa upp med bara några få knapptryck. Det är ett enkelt verktyg, som verkligen sparar tid.”

Alinas berättelse visar hur Indicate me som verktyg kan göra skillnad i kundservice. Genom att förenkla uppföljning och coachning kan teamledare arbeta mer effektivt och fokuserat – med tonvikt på tidsbesparing och användarvänlighet.

Tillbaka till alla nyheter

Kategorier

  • Artiklar
  • Event
  • Indicate me
  • Indicate me Awards 2023
  • Indicate me Awards 2024
  • Jobb
  • Kunder
  • Media
  • Övrigt
  • Techtidningen
  • Webinar

Senaste nyheterna

  • Joakim Carlsten förstärker ett redan vinnande team – träder in som teknisk utvecklingschef
  • PostNords storsatsning på AI ger positiva effekter i kundservicen
  • När tekniken går framåt blir det mänskliga allt viktigare
  • Mölndal Energi: En kundservice i framkant med AI-baserade insikter
  • PostNord – Årets Utvecklingsraket 2024

Indicate me

AI-baserade insikter från kundservice

Våra verktyg

  • Text- och talanalys
  • Textbaserade insikter
  • Coachning
  • Kategorisering
  • Kontroll på alla nyckeltal
  • Kundnöjdhet
  • Sälj och Gamification
  • Boka demo

Kontakta oss

ADRESS
Pipers väg 28, 170 73 Solna

EMAIL
Hello@indicateme.se

Indicate me

  • Om oss
  • FAQ
  • Engelsk hemsida
  • Norsk hemsida

 

Genvägar

Boka demo
Logga in
Copyright © Indicate me. Privacy policy
  • Link to LinkedIn
  • Link to Instagram
Link to: Lisa Westlund utsedd till Årets Innovatör Link to: Lisa Westlund utsedd till Årets Innovatör Lisa Westlund utsedd till Årets Innovatörlisa westlund arets innovator Link to: Telekom idag uppmärksammar Lisa Westlund! Link to: Telekom idag uppmärksammar Lisa Westlund! lisa westlund for telekom idag 1Telekom idag uppmärksammar Lisa Westlund!
Scroll to top Scroll to top Scroll to top

This site uses cookies. By continuing to browse the site, you are agreeing to our use of cookies.

Accept settingsHide notification onlySettings

Cookie and Privacy Settings



How we use cookies

We may request cookies to be set on your device. We use cookies to let us know when you visit our websites, how you interact with us, to enrich your user experience, and to customize your relationship with our website.

Click on the different category headings to find out more. You can also change some of your preferences. Note that blocking some types of cookies may impact your experience on our websites and the services we are able to offer.

Essential Website Cookies

These cookies are strictly necessary to provide you with services available through our website and to use some of its features.

Because these cookies are strictly necessary to deliver the website, refusing them will have impact how our site functions. You always can block or delete cookies by changing your browser settings and force blocking all cookies on this website. But this will always prompt you to accept/refuse cookies when revisiting our site.

We fully respect if you want to refuse cookies but to avoid asking you again and again kindly allow us to store a cookie for that. You are free to opt out any time or opt in for other cookies to get a better experience. If you refuse cookies we will remove all set cookies in our domain.

We provide you with a list of stored cookies on your computer in our domain so you can check what we stored. Due to security reasons we are not able to show or modify cookies from other domains. You can check these in your browser security settings.

Google Analytics Cookies

These cookies collect information that is used either in aggregate form to help us understand how our website is being used or how effective our marketing campaigns are, or to help us customize our website and application for you in order to enhance your experience.

If you do not want that we track your visit to our site you can disable tracking in your browser here:

Other external services

We also use different external services like Google Webfonts, Google Maps, and external Video providers. Since these providers may collect personal data like your IP address we allow you to block them here. Please be aware that this might heavily reduce the functionality and appearance of our site. Changes will take effect once you reload the page.

Google Webfont Settings:

Google Map Settings:

Google reCaptcha Settings:

Vimeo and Youtube video embeds:

Privacy Policy

You can read about our cookies and privacy settings in detail on our Privacy Policy Page.

Accept settingsHide notification only