Självledarskap och engagemang

Få en enklare och

roligare vardag

SJÄLVLEDARSKAP OCH ENGAGEMANG

Verktyg för självledarskap och engagemang i kundservice

Vill du boosta dina kundservicemedarbetare och motivera dem till att leverera fantastiska kundupplevelser? Vill du ha glada och lojala medarbetare?

Med Indicate me’s verkyg för självledarskap och engagemang i kundservice sätter du dina medarbetare i förarsätet av sin egen utveckling. Användarvänlighet, glada färger och ett engagerande gränssnitt genomsyrar hela verktyget. Med Indicate me blir vardagen både enklare och roligare.

Dessutom är verktyget webbaserat och enkel att få tillgång till oavsett plats, tid eller val av teknisk enhet.

Verktygets unika funktioner utvecklas kontinuerligt utefter marknadens och våra kunders efterfrågan av våra egna utvecklare.

Webbaserat

Webbaserad tjänst med tillgång oavsett plats eller tid

Engagerande verktyg

Enkelt och interaktivt verktyg som engagerar dina medarbetare.

Självledarskap

Sätt medarbetaren i förarsätet av sin egen utveckling.

Roligare vardag

Öka engagemanget och motivationen i kundservice

FUNKTIONER

Öka självledarskap och engagemang i kundservice

Boosta dina medarbetare med vår Livefeed

Vill du lyfta allt fantastiskt som dina medarbetare gör dagligen och boosta dem med positiv energi? Det kan du göra med vår livefeed! För att hålla motivationen uppe har varje medarbetare ett personligt liveflöde där de kontinuerligt kan se positiva omdömen och kommentarer från kunder, exempel på ett automatiskt meddelande:

”Du har gjort en kund riktigt nöjd, bra jobbat”.

Man kan även ställa in så att hela teamet tar del av positiva resultat, i syfte att stärka teamkänslan och möjlighet peppa varandra. Exempelvis;

 ”Anna Eriksson har gjort en kund riktigt nöjd och fått 100% NKI”.

I det personliga flödet kan medarbetaren också se om hen fått en ny coachning, en utmärkelse i en tävling eller beröm från kollegor.

Få en roligare vardag med gamification

Gamification är ett utmärkt verktyg för att stärka teamkänslan och stoltheten över det egna varumärket samt skapa en engagerande kultur. Det är enkelt att skapa och schemalägga tävlingar inom alla möjliga områden så som;

”Vilket team får högst kundnöjdhet denna vecka?”
”Vilket team säljer för mest intäkter under månaden?”

Alla medarbetare kan enkelt följa hur det går för sitt lag och vad som krävs för att vinna.

Självklart finns även funktionalitet för de mer tävlingsinriktade medarbetarna att starta dueller, en mot en. Vinnaren får en medalj/utmärkelse i verktyget och konfetti på skärmen.

Gamification håller medarbetarna engagerade, motiverade och glada, vilket leder till nöjdare kunder.

Visualisera utvecklingsmöjligheter med en karriärtrappa

Vilka av dina kundservicemedarbetare kan gå från nybörjare till expert på kundservice? Med Indicate me kan du skapa en unik karriärtrappa i er kundservice. Välj vilka titlar som ska finnas, sätt tydliga mål och låt dina medarbetare klättra uppåt!

Karriärtrappan är ett utmärkt verktyg för att få dina medarbetare att växa och stanna längre inom ditt bolag. Här finns exempelvis funktionalitet för att dela ut medaljer/utmärkelser vid genomförda utbildningar, vilket ni kanske har satt som krav för att komma upp till nästa nivå. Karriärtrappan visualiserar mål och utvecklingsmöjligheter på ett engagerande sätt, där medarbetarna får insikt i vad som förväntas inom varje steg.

”Vi ökade försäljningen med 80 procent med hjälp av Indicate me på mindre än ett år”

Öka er försäljning och era mervärden

Med Indicate me kan du ge dina kundservicemedarbetare information om aktuella erbjudanden under pågående dialog med kunderna. Här kan ni också på ett överskådligt sätt följa konverteringsgrad, erbjudandegrad och försäljning.

Medarbetare som får provision kan på ett enkelt sätt se hur mycket de kommer kunna få i lön i slutet av månaden.

I syfte att bygga stolthet och motivation finns självfallet topplistor. Exempelvis;

”Vem har skapat flest ordrar? Vilket team har bringat mest intäkter?”

VARFÖR

Fördelar med verktyget

Snabb feedback
Kundservicemedarbetarna kan själva följa sina prestationer och resultat.

Utveckling och motivation
Dela ut utmärkelser vid utbildningar och låt medarbetarna klättra i en karriärtrappa.

Samhörighet
Gamification bidrar till en känsla av samhörighet, även om man inte sitter på samma plats.

Positiv energi i kundservice 
Medarbetarna får positiva uppdateringar automatiskt i livefeeden.

Självledarskap
Ge dina medarbetare verktyg för att förbättra sina resultat själva

Engagerande kultur
Stärk teamkänslan och stoltheten med vänskapliga tävlingar.

FILM

Engagemang och motivation i kundservice

Film om positiv energi i kundservice

  • Vad händer om vi fokuserar på allt positivt som händer varje dag, varje liten detalj och lagrar dom som om de gav oss fler livspoäng?
  • Om man sen lätt kan identifiera vilka situationer som också tar energi och aktivt försöker minimera dom, vad händer då? Jo, då mår vi garanterat bättre och gör ett bättre jobb.

Se filmen och hör hur Lina Bjelkmar, VD Indicate me, resonerar i ämnet.

LÄS MER

Fler verktyg för kundservice

Kontakta oss