Quality Assurance – Så förbättrar ni era processer

Vid fråga om Quality Assurance är det viktigt att skapa förståelse för kundupplevelsen och kvaliteten i er kundservice. Att manuellt analysera stora mängder kundfeedback tar tid, men med verktyg som Indicate me kan du arbeta smartare och mer träffsäkert. Genom automatiserad analys av era kundinteraktioner går det att få en mer heltäckande bild av kvaliteten, vilket gör det enklare att komma till insikt och optimera processer.

4 exempel för att förbättra Quality Assurance

Nedan följer fyra konkreta sätt att förbättra er Quality Assurance genom vårt AI-drivna verktyg:

    • Kategorisera ärenden automatiskt
      Med hjälp av AI kan ni automatiskt strukturera och kategorisera inkommande ärenden. Det ger er en tydlig överblick varför kunderna tar kontakt.
    • Få automatiska sammanfattningar
      Att gå igenom långa samtal, e-posttrådar eller chattar kan vara tidskrävande. Med Indicate me’s automatiska sammanfattningar får ni snabbt en tydlig överblick över varje interaktion, vilket gör det enklare att analysera kundfeedback och identifiera mönster för att förbättra kvaliteten.
    • Ta hjälp av AI Buddy
      AI Buddy fungerar som ett digitalt stöd i coachningen både för medarbetare och ledare. Genom att leverera tydliga insikter ger AI Buddy ledare ett värdefullt underlag för att identifiera förbättringsområden, stärka bemötandet och säkerställa en konsekvent hög servicekvalitet.
    • Öka effektivitet med text- och talanalys
      Genom att automatisera delar av er Quality Assurance-process kan ni spara tid och fokusera på strategiska förbättringar. Vår text- och talanalys kan analysera upp till miljontals kundinteraktioner och omvandla tal till text så att du snabbare kan komma till insikt.

Så vad säger kunderna?

Kundservice besitter en guldgruva av information som kan gynna alla avdelningar i er verksamhet. Tänk er att ni precis har lanserat en ny tjänst eller produkt. Förväntningarna är höga, och ni vill snabbt förstå hur kunderna tar emot den. Har de problem? Är de nöjda? Vad tycker de egentligen?

Traditionellt sätt skulle jakten på dessa insikter kunna kräva dagar av manuellt arbete – att lyssna på kundsamtal, analysera kundfeedback och leta efter mönster i en mängd ostrukturerade data. Men med verktyg som Indicate me kan ni snabbt komma till insikt där ni får en tydlig överblick på bara 10 minuter. Som resultat kan ni snabbt identifiera eventuella förbättringsområden samt säkerställa om er tjänst eller produkt lever upp till förväntningarna.

quality assurance forbattra processer

Bättre insikter = Högre kvalitet

För att uppnå hög kvalitet i kundservice och kring era tjänster/produkter kan snabba och träffsäkra insikter vara det som är avgörande. Med vårt AI-drivna verktyg blir det enklare att analysera kundfeedback, identifiera förbättringsområden och förbättra er Quality Assurance. Genom automatiserade processer, kategorisering av ärenden och text- och talanalys kan ni inom hela er verksamhet arbeta mer insiktsdrivet och säkerställa att kvaliteten kontinuerligt förbättras.

Boka Eventbiljetter