Positiv energi i kundservice

Vad händer om vi fokuserar på allt positivt som händer varje dag, varje liten detalj och lagrar dom som om de gav oss fler livspoäng? Om man sen lätt kan identifiera vilka situationer som också tar energi och aktivt försöker minimera dom – ja, då mår vi garanterat bättre och gör ett bättre jobb!

Indicate me har utvecklat flera funktioner med fokus på att förstärka positiva beteenden hos kundservicemedarbetare. I vårt system kan medarbetarna få automatiska notiser så att de kan fokusera på den respons eller det resultat som man får från nöjda kunder och positiv utveckling.

Vi vet att det kan vara ganska dränerande att dag in och dag ut hjälpa kunder som är missnöjda eller till och med arga. Därför tycker vi på Indicate me att det är viktigt att påminna kundservicemedarbetare om alla de fantastiska kundmöten som de har, vilken roll de har för bolaget och för alla kunder som de faktiskt hjälper.

 

Relaterat innehåll

Ikea

83 i NPS

Lina Bjelkmar, VD Indicate me, och Jonus Bartholdson, Koncernchef Pulsen, diskuterar vad kundfokus innebär och några av anledningarna till Indicate me’s höga NPS-resultat.

ICA

Distansledarskap

Väldigt många jobbar idag på distans, vilket även gäller kundservice. Vi har förstått att en utmaning för många är distansledarskap och att engagera sina anställda. Indicate me har flera...

payex

Kundservice ökar i status

Vi ser en tydlig trend att kundservice ökar i status internt hos allt fler bolag. Men vad beror det på? I filmklippet tas några anledningar upp.