6 exempel på insikter för strategisk utveckling
Med en effektiv sorteringsfunktion i verktyget – som kopplas till ärendekategori, medarbetare, team och NKI-betyg får ni en tydlig överblick över både förbättringsområden och styrkor. På detta sätt kan ni enkelt identifiera:
- Vilka processer som behöver utvecklas – Genom att analysera vilka typer av ärenden som påverkar kundnöjdheten kan ni effektivisera arbetsflöden och förbättra kundupplevelsen.
- Vilka medarbetare som ska uppmärksammas för sina insatser – Identifiera de kundservicemedarbetare som får höga betyg.
- Vilka kundservicemedarbetaresom kan behöva extra stöd och coachning – Genom att förstå hur bemötande, engagemang och kunskapsnivå påverkar kundupplevelsen kan ni ge rätt stöd till rätt personer.
- Vilket utbildningsmaterial som behöver uppdateras – Analysera återkommande kundfrågor och identifiera kunskapsluckor för att optimera utbildningsinsatser.
- Vilka rotorsaker som påverkar kundnöjdheten – Genom att gå djupare in i datan kan ni identifiera underliggande faktorer som påverkar både höga och låga betyg och vidta åtgärder för att lösa grundproblemen.
- Hur olika ärendetyper påverkar kundnöjdheten – Få insikt i vilka typer av kundinteraktioner som leder till högre eller lägre NKI och anpassa processer och bemötande därefter.
För en starkare kundupplevelse
Med rätt insikter blir det lättare att fatta strategiska beslut som både stärker kundupplevelsen och skapar bättre förutsättningar för era medarbetare. Indicate me gör det enkelt att gå från mätning till handling – och säkerställer att ni får ut maximalt värde av ert NKI-arbete.
Utöver traditionella kundundersökningar kan AI ge en ännu mer detaljerad förståelse av kundnöjdheten, och förutspå vad en kund sannolikt skull ha satt för betyg om de fått en undersökning. Läs mer om hur AI kan hjälpa er att förbättra kundupplevelsen genom att klicka här.