FILM

Kundundersökningar är på väg bort

Hur ofta brukar du svara på kundundersökningar? Om svaret är sällan eller aldrig, är du långt ifrån ensam. Svarsgraden på distribuerade undersökningar är ofta låg, vilket gör det svårt att få en representativ bild – utan tillräckligt med svar blir insikterna begränsade.

I den här filmen berättar Lina Bjelkmar, VD på Indicate me, hur företag kan få en djupare förståelse för kundnöjdheten med hjälp av AI – utan att skicka traditionella kundundersökningar.

KUNDNÖJDHET OCH AI

Prediktiv kundnöjdhet

Indicate me har genomfört miljontals kundundersökningar genom åren, och har baserat på denna omfattande data, utvecklat en prediktiv modell för kundnöjdhet med hjälp av tekniker såsom maskininlärning. Vår prediktiva modell för kundnöjdhet kan förutspå vilket betyg en kund sannolikt skulle ha gett om den hade fått en undersökning. Den identifierar också vilka faktorer som har störst påverkan på nöjdheten. Modellen fungerar som ett komplement till faktiska undersökningssvar, vilket skapar en mer tillförlitlig och heltäckande bild. Som resultat få ni en djupare förståelse för kundernas nöjdhet, även när svarsfrekvensen är låg.

prediktiv kundnojdhet ai
sentimentanalys animering 800px 1

Hur utvecklas kundnöjdheten under ett samtal?

Har du hört talas om sentimentanalys? Detta är ett kraftfullt verktyg som hjälper er att förstå era kunder bättre genom att analysera samtalets olika delar som positiva, neutrala eller negativa. Med hjälp av AI identifierar sentimentanalys hur kundens nöjdhet förändras under samtalets gång, vilket gör det möjligt att snabbt upptäcka och hantera potentiella problem eller missnöje i rätt tid.

Läs mer om sentimentanalys här >

Kundundersökningar: Därför är det dags att tänka om!

Är du trött på långa och tröttsamma kundundersökningar som aldrig verkar leda någonvart? Du är inte ensam. Upptäck varför traditionella metoder för kundfeedback håller på att bli förlegade i den här krönikan från Lina Bjelkmar, vd på Indicate me.

Läs mer genom knappen nedan:

lina ai buddy kronika
ai kategorisering bild

”Indicate me’s prediktiva modell för kundnöjdhet kan förutspå vad en kund sannolikt skulle ha satt för betyg om de hade fått en undersökning.”

BOKA DEMO

Vill du veta mer om prediktiv kundnöjdhet?

Välkommen att fylla i formuläret nedan för att boka en demo

Boka Eventbiljetter