Kundservice ökar i status

Vi ser en tydlig trend att kundservice ökar i status internt hos allt fler bolag. Men vad beror det på? I filmklippet pratar Lina Bjelkmar, VD Indicate me om några anledningar.

1. Frågor som tidigare ställdes i butik har flyttats över till kundservice i och med en ökad e-handel

2. Kundservice är en bidragande faktor till ökad försäljning

3. Kundservice kan omvandla missnöjda kunder till lojala kunder

Sist men inte minst så tror vi att företagsledare börjar förstå vikten av bra service och hur det påverkar deras lönsamhet.

 

Relaterat innehåll

Ikea

Hög personalomsättning

En utmaning som många bolag har är en hög personalomsättning i kundservice

ICA

Positiv energi i kundservice

Indicate me har utvecklat flera funktioner med fokus på att förstärka positiva beteenden...

payex

Så får du en riktigt bra kundservice

Intervju med Marie Blomkvist, en av Sveriges mest rutinerade kundservicechefer.