ÖKAD KUNDNÖJDHET

Verktyg för att öka kundnöjdheten

Öka kundnöjdheten och arbeta med kvalitetssäkring på ett smart sätt! Med vårt verktyg får du och dina medarbetare ett komplett stöd för att höja kvaliteten i er kundservice, både internt och mot era kunder.

Vårt verktyg har unika funktioner som skapar förutsättningar för att hitta era styrkor och förbättringsområden. Med användarvänlighet och engagemang i fokus, får du värdefulla insikter med bara några knapptryck.

Funktionerna utvecklas ständigt av våra egna utvecklare för att möta både marknadens och våra kunders efterfrågan.

Tjänsten är webbaserad, vilket ger er möjlighet att arbeta kvalitetssäkrat oavsett tid och plats.

kundnojdhet start animering 2

Kundnöjdhet med AI

Förstå era kunder bättre med sentimentanalys och prediktiv kundnöjdhet

Behörighetsstyrt

Visualiserar insikter som är av intresse för hela bolaget

Kontinuerlig utveckling

Vi utvecklar ständigt vårt verktyg, uppdateringar ingår i tjänsten

Ökad kundnöjdhet

Upptäck era förbättringsområden och agera på insikterna.

KUNDNÖJDHET MED AI

Förstå dina kunder bättre med AI

Med våra avancerade verktyg, som sentimentanalys och prediktiva modell för kundnöjdhet, får ni djupare insikter och större förståelse för era kunder. Detta oberoende av låga svarsfrekvenser.

Sentimentanalys

Sentimentanalys är ett kraftfullt verktyg som kan hjälpa er att förstå era kunder bättre. Genom att använda avancerade algoritmer och naturlig språkbehandling kan sentimentanalys snabbt och effektivt analysera stora mängder data. Detta ger er insikter i vad era kunder är mer eller mindre nöjda med, vilket kan hjälpa er att förbättra era produkter och tjänster. Dessutom kan sentimentanalys hjälpa er att identifiera och hantera eventuella problem eller missnöje i rätt tid.

En av de största fördelarna med sentimentanalys är att den ger en 100% svarsgrad. En annan fördel med sentimentanalys är att den kan ge insikter i hur nöjdheten utvecklas under ett samtal. Genom att analysera hur positivt, neutralt eller negativt varje stycke är kan ni se hur nöjdheten förändras och utvecklas under ett samtal. Dessa insikter kan hjälpa er att förstå era kunder bättre och utveckla mer effektiva strategier för att öka kundnöjdheten.

sentimentanalys animering 800px 1

Exempel på insikter:

  • Varierar nöjdheten mellan olika ärenden?
  • Hur hänger sentiment ihop med kundens egna betyg (NKI) och fria kommentarer?
  • Finns det någon koppling mellan svarstider, vidarekopplingar, kategorier och sentiment?
prediktiv kundnojdhet bild

Prediktiv kundnöjdhet

Vi har under många år samlat in miljontals svar från kundundersökningar. För att inte överbelasta kunderna med för många undersökningar, skickas enkäter oftast bara till ett begränsat urval. Föreställ dig att 100 kunder kontaktar kundservice, men bara 20 av dessa får en enkät, och av dessa svarar endast 20 %, vilket innebär att du endast får in 4 svar. Vi anser att dessa 4 % inte ger en tillräckligt representativ bild av den totala kundnöjdheten.

Därför har vi utvecklat en prediktiv modell för kundnöjdhet, baserad på maskininlärning och våra omfattande data från tidigare undersökningar. Modellen förutspår vad en kund sannolikt skulle ha satt för betyg om de hade fått en undersökning. Dessa prediktiva resultat kan sedan jämföras med faktiska undersökningssvar för att ge en mer komplett och tillförlitlig bild av er kundnöjdhet. Det här innebär att ni kan få en djupare förståelse för kundernas upplevelser, även när undersökningsdeltagandet är lågt.

FUNKTIONER

Kundundersökningar

kundundersokningar nki nps

Vi utför kundundersökningar via telefon, SMS, mail och chatt. I undersökningarna har ni möjlighet att ställa olika frågor till era kunder, exempelvis kring bemötande och kunskapsnivå. Detta leder sedan till ett totalt NKI (Nöjdkundindex) betyg.
Det finns också möjlighet att mäta kundlojalitet, via NPS (Net Promotor Score):

”Hur troligt är det att du skulle rekommendera bolaget till en vän eller kollega?”

Ett alternativ att mäta kundlojalitet är genom CES (Customer Effort Score), vilket är en nyckeltal som kundservice har en högre grad av påverkan på:

”Hur enkelt var det för dig att få ditt ärende löst?”

I alla våra kundundersökningar har ni möjlighet att få in kvalitativa och mjuka värden, där kunden kan lämna en fri kommentar i form av ett röstmeddelande eller fri text beroende på kanal.

FUNKTIONER

Benchmark och Indicate me Awards

Undrar du hur ditt företag står sig jämfört med andra i branschen? Med våra benchmarkanalyser får du insikter om hur din verksamhet presterar i förhållande till branschstandarder.

Som kund hos Indicate me deltar du dessutom i Indicate me Awards, där vi årligen lyfter fram framstående prestationer inom kundservice. Här korar vi vinnare i sex olika kategorier:

  • Årets kundservice – För företag som visar starka resultat inom alla viktiga nyckeltal så som bemötande, kunskap och produktivitet. Dessutom har bolaget gjort betydande positiva framsteg.
  • Årets Utvecklingsraket – Belönar företag som gjort imponerande förbättringar i sin verksamhet.
  • Årets Nöjdaste Kunder – Tilldelas bolag som lyckats leverera den absolut bästa kundupplevelsen och som har högsta omdömena i bemötande och generell nöjdhet.
  • Årets Förebild inom Självledarskap & Coachning – Hyllar företag som leder vägen i att engagera och utveckla kundservicemedarbetare.
  • Årets kundserviceuppstickare – För nya Indicate me-kunder som snabbt anpassat sig och nått framgång med vårt verktyg.
  • Årets Eldsjäl – För den individ som visar ett extra stort engagemang och passion för kundservice. Nomineras av kollegor, vinnaren utses av vår jury.
indicate me awards badge

”Med Indicate me vet vi vilka typer av ärenden som kommer in till kundservice och vi ser direkt vad vi kan förbättra.”

Korsanalyser

I Indicate me samlar vi all data på ett ställe, vilket gör det möjligt att koppla den till konkreta ärenden och unika medarbetare. Detta ger ledare möjligheten att enkelt jämföra och korsanalysera nyckeltal i vår dashboard, vilket skapar en tydligare bild av vad som påverkar kundupplevelser.

Exempel på insikter från korsanalyser:

    • Ärendetyp – Identifiera vilka typer av ärenden som ger högre eller lägre kundnöjdhet.
    • Rotorsaker – Analysera underliggande faktorer som påverkar resultaten och identifiera rotorsaker till problem.
    • Medarbetares agerande – Förstå hur bemötande, engagemang och andra kvalitativa faktorer påverkar nyckeltal som NKI (Nöjd Kund Index) och NPS (Net Promoter Score).
    • Operativa faktorer – Mät hur faktorer som svarstid, vidarekopplingar och ärendehantering påverkar kundlojalitet (NPS), enkelhet att vara kund (CES) och den totala upplevelsen.

Med våra korsanalyser får ni inte bara insikter om förbättringsområden utan också verktygen att agera strategiskt och förbättra både kundservice och interna processer.

VARFÖR

Fördelar med verktyget

  • Identifiera förbättringsområden

  • Förstå vad era kunder är mer eller mindre nöjda med

  • Mät och analysera nöjdhet över tid

  • Koppla nöjdhet till andra faktorer

  • Förbättra kvalitén i kundservice

  • Bidra med insikter till andra avdelningar

KONTAKT

Är du nyfiken på Indicate me?

Hör av dig till oss via mejl Hello@indicateme.se eller genom att använda formuläret nedan.

KONTAKT

Är du nyfiken på Indicate me?

Hör av dig till oss via mejl Hello@indicateme.se eller genom att använda formuläret nedan.

LÄS MER

Utforska flera verktyg

Kontakta oss