Payex-kundintervju

Payex

Johan-barreusRickard Berghede arbetar som Verksamhetsutvecklare på PayEx. I rollen ingår bland annat projektansvar för att driva förvaltning och utveckling av Indicate me hos PayEx. Han började på bolaget 2010, då som ledare för ett av kundserviceteamen. Därefter, innan hans nuvarande roll, har han arbetat som enhetschef.

 

Kundserviceenheten som består av 340 medarbetare och behandlar ca. 45.000 kundärenden varje månad via telefon, mail och chatt. Därtill ansvarar kundservice för ett flertal administrativa arbetsuppgifter.

I den här intervjun delar Rickard med sig av hur PayEx arbetar med kundservice och hur de har blivit påverkade av Corona. Kundberättelsen inkluderar även följande:

 

✓ Strategi och målsättning för PayEx kundservice
✓ Strategi och arbetssätt med Indicate me
✓ Interna förändringar efter upptäckter i Indicate me

Relaterat innehåll

Ikea

Telge Energi

Magnus Eldberg arbetar som Försäljningschef på Telge Energi, en roll som innebär ansvar för försäljning, kundservice och allt som berör bolagets kundrelationer.

Bredband2

Bredband 2

Anders Ohlin arbetar som Head of service på Bredband 2, en roll som innebär huvudansvar för service, support och kundtjänst mot privatkunder. Varje månad inkommer 20-30.000 ärenden.