IKEA

IKEA

Johan-barreus

Johan Barréus arbetar som Operations Manager på IKEA, en roll som innebär ansvar för kundmöten på supportcenter i Sverige. Här sitter 400 medarbetare på två siter, en i Helsingborg och en i Älmhult.

 

Johan har samlat på sig en gedigen erfarenhet och kompetens inom IKEA, där han varit anställd sedan 90-talet. Idag arbetar Johan nära kunden och fokuserar på kundmötet, ledarskap och försäljning, därtill ingår han i den svenska ledningsgruppen för supportcenter om 7 personer.

 

I den här intervjun delar han med sig av hur IKEA arbetar med kundservice och hur de har blivit påverkade av Corona. Kundberättelsen inkluderar även följande:

✓ Strategi och målsättning för IKEA’s supportcenter

✓ Strategi och arbetssätt med Indicate me

✓ Medarbetarupplevelser av Indicate me

✓ Effekter från systemet

 

Relaterat innehåll

Ikea

Telge Energi

Magnus Eldberg arbetar som Försäljningschef på Telge Energi, en roll som innebär ansvar för försäljning, kundservice och allt som berör bolagets kundrelationer.

Bredband2

Bredband 2

Anders Ohlin arbetar som Head of service på Bredband 2, en roll som innebär huvudansvar för service, support och kundtjänst mot privatkunder. Varje månad inkommer 20-30.000 ärenden.