Distansledarskap

Väldigt många jobbar idag på distans, vilket även gäller kundservice. Vi har förstått att en utmaning för många är distansledarskap och att engagera sina anställda. Indicate me har flera funktionaliteter för just detta:

  • ✓ Digital coachning – Medlyssningar online där både medarbetare och ledare kan se coachningsprotokoll, lyssna på samtal och kommentera
  • ✓ Live feed – Medarbetare kan i realtid se när något extra positivt inträffar – som när en kollega gör en kund väldigt nöjd
  • ✓ Notiser – Ledare kan skriva, skicka bilder och lyfta upp positiva resultat till alla medarbetare
  • ✓ Tävlingar – Medarbetarna kan duellera med varandra i t.ex. bäst kundbemötande trots att man arbetar hemma.
  • ✓ Samlad vy – Alla nyckeltal samlas på en plats och kan följas, exempelvis produktivitet och effektivitet. Flera av våra kunder meddelar att många blir mer effektiva när de jobbar hemma.

Det här är exempel på några av våra funktioner i Indicate me som stödjer coachning på distans.

 

Relaterat innehåll

Ikea

Hög personalomsättning

En utmaning som många bolag har är en hög personalomsättning i kundservice

ICA

Positiv energi i kundservice

Indicate me har utvecklat flera funktioner med fokus på att förstärka positiva beteenden...

payex

Så får du en riktigt bra kundservice

Intervju med Marie Blomkvist, en av Sveriges mest rutinerade kundservicechefer.