En förutsättning för att AI Buddy ska kunna hjälpa dig är att ni använder er av vår text- och talanalys. På så vis kan du få insikter från alla era kundinteraktioner, både textade (mail, chatt, sociala medier) och telefonsamtal (som vi transkriberar till text).
Genom att alla interaktioner blir textade, blir allt innehåll tillgängligt för analys och du kan addera lager på datan för att få insikter.
Effektiv coachning med stöd av AI Buddy
AI Buddy är ett verktyg som stödjer ledare och medarbetare i att förbättra kvaliteten på kundinteraktioner. Med hjälp av era skräddarsydda kriterier erbjuder verktyget insikter och förslag som kan stärka kundupplevelser.
Exempel på kriterier som analyseras:
- Inledning: Hälsas kunden välkommen i enlighet med era kriterier?
- Bemötande: Använder medarbetaren ord som ger uttryck för empati, kunskap och positivitet?
- Information: Ges fullständig information? Upplever kunden informationen som tydlig?
- Avslut: Ger kunden uttryck för positiva känslor?
Du kan också schemalägga coachningar som genomförs av AI Buddy – helt utifrån dina egna behov, som exempelvis nivå, specifika köer eller kategorier. Välj själv hur ofta coachningarna ska ske – varje dag, en gång i veckan eller månaden.