MATERIAL

Kunskapsforum

IKEA

IKEAs strategi med kundservice

Johan-barreus

Johan Barréus arbetar som Operations Manager på IKEA, en roll som innebär ansvar för kundmöten på supportcenter i Sverige. Här sitter 400 medarbetare på två siter, en i Helsingborg och en i Älmhult.

Johan har samlat på sig en gedigen erfarenhet och kompetens inom IKEA, där han varit anställd sedan 90-talet. Idag arbetar Johan nära kunden och fokuserar på kundmötet, ledarskap och försäljning, därtill ingår han i den svenska ledningsgruppen för supportcenter om 7 personer.

I den här intervjun delar han med sig av hur IKEA arbetar med kundservice och hur de har blivit påverkade av Corona. Kundberättelsen inkluderar även följande:

✓ Strategi och målsättning för IKEA’s supportcenter

✓ Strategi och arbetssätt med Indicate me

✓ Medarbetarupplevelser av Indicate me

✓ Effekter från systemet

Vill du läsa hela intervjun?

Fyll i formuläret nedan, så får du hela intervjun skickad till din e-postadress som PDF.

Kontakta oss