SÄLJ OCH GAMIFICATION

Verktyg för sälj och gamification

Med Indicate me’s verkyg för sälj och gamification sätter du dina medarbetare i förarsätet av sin egen utveckling. Verktygets användarvänliga design, glada färger och engagerande gränssnitt genomsyrar hela verktyget, vilket skapar en positiv och inspirerande arbetsvardag som blir både enklare och roligare.

Med hjälp av AI-genererade insikter från säljstatistik kan ni identifiera förbättringsområden som ökar försäljning och effektiviserar säljprocessen. Samtidigt stärker ni medarbetarnas engagemang genom gamification – där tävlingar och dueller främjar en hälsosam och motiverande konkurrens bland medarbetare.

Verktygets unika funktioner utvecklas kontinuerligt utefter marknadens och våra kunders efterfrågan av våra egna utvecklare.

animering av salj och gamification

Teamkänsla

Gamification bidrar till en teamkänsla, även vid distansarbete

Självledarskap

Sätt medarbetaren i förarsätet av sin egen utveckling

Engagerande verktyg

Enkelt och interaktivt verktyg som engagerar dina medarbetare

Roligare vardag

Öka engagemanget och motivationen i kundservice med gamification

FUNKTIONER

Säljstatistik

animering av saljstatistik erbjudandegrad

Öka er försäljning och era mervärden

Med Indicate me kan du ge dina kundservicemedarbetare information om aktuella erbjudanden under pågående dialog med kunderna. Här kan ni också på ett överskådligt sätt följa konverteringsgrad, erbjudandegrad och försäljning.

Medarbetare som får provision kan på ett enkelt sätt se hur mycket de kommer kunna få i lön i slutet av månaden.

I syfte att bygga stolthet och motivation finns självfallet topplistor. Exempelvis;

”Vem har skapat flest ordrar? Vilket team har bringat mest intäkter?”

Säljstatistik från CRM

Utifrån vad som är viktigt för er verksamhet går det att anpassa vyn och visualisera statistisk direkt från ert säljsystem. Det går även att visualisera resultat över tid.

Säljstatistik med AI

”Vi ökade försäljningen med 80 procent med hjälp av Indicate me på mindre än ett år”

Med hjälp av generativ AI kan ni få djupare insikter för att förbättra era strategier:

  • Öka er Erbjudandegrad – Identifiera skillnader mellan medarbetares arbetssätt och skapa djupare förståelse för vilka faktorer som leder till resultat. Vidare kan ni anpassa strategier utifrån ärendetyp för att säkerställa att rätt erbjudande presenteras vid rätt tillfälle.
  • Öka er Konverteringsgrad –Få insikt kring vad som kännetecknar ett accepterat eller nekat erbjudande. Dessutom kan ni identifiera återkommande kundinvändningar och vilka argument som fungerar bäst för att öka antalet ”ja”.
  • Minska Churn – Med hjälp av AI kan ni få insikt om orsakerna bakom uppsägningar och även identifiera vilka konkurrenter som nämns.
  • Öka Retention – Utvärdera hur ofta medarbetare försöker vända en missnöjd kund, på detta sätt kan ni ta fram lösningar som effektivt löser kundens problem och samtidigt stärker kundlojaliteten.

FUNKTIONER

Gamification

Få en roligare vardag med gamification

Gamification är ett utmärkt verktyg för att stärka teamkänslan och stoltheten över det egna varumärket samt skapa en engagerande kultur. Det är enkelt att skapa och schemalägga tävlingar inom alla möjliga områden så som;

”Vilket team får högst kundnöjdhet denna vecka?”
”Vilket team säljer för mest intäkter under månaden?”

Alla medarbetare kan enkelt följa hur det går för sitt lag och vad som krävs för att vinna.

Självklart finns även funktionalitet för de mer tävlingsinriktade medarbetarna att starta dueller, en mot en. Vinnaren får en medalj/utmärkelse i verktyget och konfetti på skärmen.

Gamification håller medarbetarna engagerade, motiverade och glada, vilket leder till nöjdare kunder.

animering av duell gamification
salj och gamification livefeed

Boosta dina medarbetare med vår Livefeed

Vill du lyfta allt fantastiskt som dina medarbetare gör dagligen och boosta dem med positiv energi? Det kan du göra med vår livefeed! För att hålla motivationen uppe har varje medarbetare ett personligt liveflöde där de kontinuerligt kan se positiva omdömen och kommentarer från kunder, exempel på ett automatiskt meddelande:

”Du har gjort en kund riktigt nöjd, bra jobbat”.

Man kan även ställa in så att hela teamet tar del av positiva resultat, i syfte att stärka teamkänslan och möjlighet peppa varandra. Exempelvis;

 ”Anna Eriksson har gjort en kund riktigt nöjd och fått 100% NKI”.

I det personliga flödet kan medarbetaren också se om hen fått en ny coachning, en utmärkelse i en tävling eller beröm från kollegor.

FILM

Engagemang och motivation i kundservice

Film om positiv energi i kundservice

  • Vad händer om vi fokuserar på allt positivt som händer varje dag, varje liten detalj och lagrar dom som om de gav oss fler livspoäng?
  • Om man sen lätt kan identifiera vilka situationer som också tar energi och aktivt försöker minimera dom, vad händer då? Jo, då mår vi garanterat bättre och gör ett bättre jobb.

Se filmen och hör hur Lina Bjelkmar, VD Indicate me, resonerar i ämnet.

VARFÖR

Fördelar med verktyget

  • Uppnå bättre resultat

  • Utveckla och motivera medarbetare

  • Skapa samhörighet

  • Bygg positiv energi i kundservice

  • Stärk självledarskapet

  • Skapa en engagerande kultur

KONTAKT

Är du nyfiken på Indicate me?

Hör av dig till oss via mejl Hello@indicateme.se eller genom att använda formuläret nedan.

KONTAKT

Är du nyfiken på Indicate me?

Hör av dig till oss via mejl Hello@indicateme.se eller genom att använda formuläret nedan.

LÄS MER

Utforska flera verktyg

Boka Eventbiljetter