talanalys-kundservice

Förstå dina kunder bättre

- utan att fråga

TEXT- OCH TALANALYS

Maximera värdet av era kundkontakter med text- och talanalys

Indicate me’s kvalitativa lösning för text- och talanalys hjälper dig att maximera värdet av dina kundkontakter. Med vår teknik kan du får värdefulla och omfattande insikter från tusentals, till och med miljontals, kundinteraktioner!

Vår teknik för talanalys hjälper dig att omvandla tal till text, och analysera innehållet. Fatta snabba och välgrundade beslut samt få verktygen du behöver för att ta kontroll över dina förbättringsmöjligheter.

✓ Hitta värdefulla insikter genom fria sökkriterier

✓ Förstå och gruppera vad kunderna tar kontakt om automatiskt

✓ Förstå kundens nöjdhet automatiskt via Sentimentanalys

✓ Koppla sentiment till andra nyckeltal såsom kundnöjdhet

Slagkraftiga korsanalyser

Vi har marknadens bredaste produkt inom kundservice och samlar alla nyckeltal på ett ställe. Det hjälper dig att utföra korsanalyser.

GDPR Compliant med hög IT-säkerhet

Lagring i Sverige och smart streaming.

Transkriberingar av hög kvalitet

Kvaliteten på texterna håller hög standard och nummer skrivs ut på korrekt sätt. Detta möjliggör träffsäkra analyser.

Djupare förståelse

Förstå varför era kunder tar kontakt och koppla sentiment till olika faktorer.

FUNKTIONER

Text- och Talanalys

Vad vill dina kunder?

Att förstå varför kunder kontaktar din verksamhet är avgörande för att kunna förbättra kundupplevelsen. Med text- och talanalys får du insikter i vad som verkligen ligger bakom kundernas frågor.

Gå från manuell kategorisering till automatiserad

Många kundserviceavdelningar registrerar manuellt ärenden och kategoriserar dem, vilket är både tidskrävande och inte direkt värdeskapande för kunden. Med hjälp av AI kan denna process automatiseras. Fördelen med AI är att ett ärende som innehåller flera ämnen, också kan kategoriserar till flera, vilket särskiljer sig mot manuell.

Dessutom elimineras mänskliga fel och 100 % av interaktionerna blir grupperade, vilket förbättrar både effektiviteten och gör att medarbetarna kan lägga sin tid på mer värdeskapande aktiviteter.

AI-genererad kategorisering

Många automatiska kategoriseringstjänster baseras på synonymer, där ord som ”faktura” ofta placeras under ”betalning”. Med dessa system behöver företaget definiera synonymer och förutse vilka ord kunder kan tänkas använda.

Hos Indicate me kombinerar vi det bästa av två världar. Vår AI är så pass avancerad att den automatiskt förstår vilken kategori en interaktion tillhör, utan att vara beroende av synonymer. Samtidigt har du möjlighet att använda synonymer eller specifika flaggor, exempelvis för konkurrentnamn eller andra nyckelord, för att ytterligare finjustera filtrering och analys. Du bestämmer huvud- och underkategorier, sedan sköter vår AI resten.

Trackers – Håll koll på viktiga händelser

Med hjälp av text- och talanalys kan du implementera ”trackers” som automatiskt spårar specifika händelser under kundinteraktioner. Dessa trackers kan användas för att exempelvis övervaka kunskapsluckor, omnämnanden av rabattkoder eller konkurrenter.

Talanalys

Automatiska sammanfattningar

Vår avancerade AI-teknologi är ditt ultimata verktyg för att effektivisera din kundserviceanalys. Med automatiska sammanfattningar förenklar vi processen att förstå dina kundinteraktioner. Istället för att granska varje samtal i detalj, ger vårt system dig snabbt en översikt över deras innehåll. På så sätt kan du identifiera mönster och trender utan att behöva spendera timmar på att lyssna igenom eller läsa igenom en hel interaktion. Detta gör det möjligt för dig att snabbt få insikt i vad samtal med olika betyg faktiskt handlar om.

Förstå dina kunder bättre 

Sentimentanalys

Sentimentanalys är ett kraftfullt verktyg som kan hjälpa er att förstå era kunder bättre. Genom att använda avancerade algoritmer och naturlig språkbehandling kan sentimentanalys snabbt och effektivt analysera stora mängder data. Detta ger er insikter i vad era kunder är mer eller mindre nöjda med, vilket kan hjälpa er att förbättra era produkter och tjänster. Dessutom kan sentimentanalys hjälpa er att identifiera och hantera eventuella problem eller missnöje i rätt tid.

En av de största fördelarna med sentimentanalys är att den ger en 100% svarsgrad. En annan fördel med sentimentanalys är att den kan ge insikter i hur nöjdheten utvecklas under ett samtal. Genom att analysera hur positivt, neutralt eller negativt varje stycke är kan ni se hur nöjdheten förändras och utvecklas under ett samtal. Dessa insikter kan hjälpa er att förstå era kunder bättre och utveckla mer effektiva strategier för att öka kundnöjdheten.

Exempel på insikter,

  • Varierar nöjdheten mellan olika ärenden?
  • Hur hänger sentiment ihop med kundens egna betyg (NKI) och fria kommentarer?
  • Finns det någon koppling mellan svarstider, vidarekopplingar, kategorier och sentiment?

Prediktiv kundnöjdhet

Vi har under många år samlat in miljontals svar från kundundersökningar. För att inte överbelasta kunderna med för många undersökningar, skickas enkäter oftast bara till ett begränsat urval. Föreställ dig att 100 kunder kontaktar kundservice, men bara 20 av dessa får en enkät, och av dessa svarar endast 20 %, vilket innebär att du endast får in 4 svar. Vi anser att dessa 4 % inte ger en tillräckligt representativ bild av den totala kundnöjdheten.

Därför har vi utvecklat en prediktiv modell för kundnöjdhet, baserad på maskininlärning och våra omfattande data från tidigare undersökningar. Modellen förutspår vad en kund sannolikt skulle ha satt för betyg om de hade fått en undersökning. Dessa prediktiva resultat kan sedan jämföras med faktiska undersökningssvar för att ge en mer komplett och tillförlitlig bild av er kundnöjdhet. Det här innebär att ni kan få en djupare förståelse för kundernas upplevelser, även när undersökningsdeltagandet är lågt.

Träffsäker sökfunktionalitet

När samtal omvandlas till text och textbaserade interaktioner blir tillgängliga, blir alla  era kundinteraktioner sökbara. Med vår träffsäkra sökfunktionalitet kan du enkelt hitta värdefulla interaktioner och komma till insikt.

Exempel på insikter:

  • Varför säger kunderna upp sin tjänst?
  • I vilka kundinteraktioner säger dina medarbetare inte specifika ord eller fraser så som ”Välkommen”?
  • Hur uttrycker ni er gällande olika erbjudanden?

Dessa insikter kan exempelvis användas för att optimera processer, förbättra kundupplevelsen och hjälpa er att ta beslut kring kampanjer och erbjudanden.

Skapa otroliga kundupplevelser och låt AI underlätta vardagen

Bibliotek med fantastiska exempel

Genom att låta AI hitta de bästa uttrycken som har en positiv inverkan på kunden, sparar du både tid och underlättar teamledarens vardag.  Val av ord och fraser som är både positiva och lättförståeliga skapar en bra upplevelse för kunden, som på sikt kan öka kundnöjdheten samt stärka företagets varumärke.

I Indicate me har du möjlighet att skapa ett bibliotek med fantastiska exempel för att boosta medarbetarna. Genom att dela med sig av goda exempel och ge feedback på vad som fungerar bra kan man skapa en kultur av kontinuerligt lärande och förbättring.

En annan möjlighet är att använda AI Buddy, den digitala coachen, för att automatiskt coacha dina medarbetare.

Förväntade effekter med vår text- och talanalys

  • Hitta processer att förenkla för kund och internt
  • Minska ärendehanteringstid
  • Minska ärendevolym
  • Spara tid för ledare och Quality Assurance
  • Mindre tid för manuell kategorisering

Textbaserade rekommendationer för snabbare insikter

Med ett knapptryck får du fram de insikter din organisation efterfrågar, baserat på färdiga och smarta promptar. Du kan exempelvis:

  1. Sammanfatta de vanligaste orsakerna till kundkontakt
  2. Sammanfatta de mest använda lösningarna
  3. Identifiera vanliga kunskapsgap
  4. Analysera orsaker till kontakt för olösta ärenden
  5. Identifiera kunskapsgap i olösta ärenden

Resultaten presenteras direkt som textbaserade sammanfattningar och rekommendationer, vilket ger dig omedelbar insikt i viktiga områden.

Med vår filtreringsfunktion kan du fritt välja att analysera de interaktioner som är mest relevanta för din avdelning. Arbetar du exempelvis inom ekonomi kan du filtrera fram interaktioner gällande betalningar, medan om du tillhör marknadsavdelningen kan du filtrera fram den senaste marknadskampanjen.

Skiss forstasidan prata med egen data 2Skiss vid val av analys prata med egen data 2 1
KnappvalTextbaserade resultat

VARFÖR

Fördelar med verktyget

Hur nöjda är dina kunder?
Automatisk sentimentanalys som ger dig insikter kring kundens nöjdhet.

Djupare förståelse
Korsanalysera sentiment med andra nyckeltal såsom faktisk kundnöjdhet (NKI) eller upplevs svarstid

Skapa otroliga kundupplevelser
Låt AI hitta era bästa uttryck och välja ut samtal för coachning

Talanalys

Vad vill dina kunder?
Förstå och gruppera vad kunderna tar kontakt om via automatik

Hitta rätt i guldgruvan av insikter
Sök fritt på ord och fraser som ett samtal ska eller inte ska innehålla

Spara resurser, tid och pengar
Hitta processer att förenkla för kund och internt

KONTAKT

Vill du veta mer om text- och talanalys?

Hör av dig till oss via mejl Hello@indicateme.se eller genom att använda formuläret nedan.

Kontakta oss