Indicate me
  • Våra verktyg
    • Text- och talanalys
    • Textbaserade insikter
    • Coachning
    • Kategorisering
    • Kontroll på alla nyckeltal
    • Kundnöjdhet
    • Sälj och Gamification
  • Om oss
  • Karriär
    • Medarbetarberättelser
    • Lediga jobb
  • Referenskunder
  • Kunskapsforum
  • Pressrum
    • Nyheter
    • Pressrum
  • Kontakta oss
  • Event
  • 🗸 Boka demo
  • SE v
    • SE
    • NO
    • ENG
  • Menu Menu
releasy kundservice

En dag i livet som kundservicemedarbetare

Att arbeta inom kundservice innebär att alltid vara redo att hjälpa människor, lösa problem och skapa positiva kundupplevelser. Men hur ser en typisk dag ut för en kundservicemedarbetare, och hur kan verktyg som Indicate me spela en roll i det vardagliga arbetet? Här får vi en inblick i vardagen för Jimmy Nilsson Hedekäll, en engagerad kundservicemedarbetare på Releasy – en av Sveriges ledande aktörer inom outsourcing av kundservice.

För Jimmy är en viktig del av morgonrutinen att logga in på Indicate me. Här går han igenom gårdagens siffror och analyserar vad som kan förbättras.

”Det ger mig någonting att hålla fokus på och hjälper mig att hitta förbättringsområden”, berättar Jimmy.

Motivationen i arbetet

För Jimmy är det mötet med människor och känslan av att få hjälpa andra som är den stora drivkraften.

”Det som motiverar mig bäst är att få hjälpa folk. Jag tycker det är väldigt kul att jobba med människor”, förklarar han.

Med en bakgrund inom serviceyrket är det tydligt hur detta engagemang är centralt i hans arbete. Samtidigt kan rätt verktyg göra stor skillnad – och för Jimmys del har Indicate me blivit en naturlig del av det dagliga arbetet.

Insikter och utveckling

Indicate me fungerar som en ständig följeslagare i bakhuvudet. Jimmy förklarar:

”Jag ser exakt hur det ser ut och hur jag ligger till. Det funkar bra med att följa mina resultat och det är en stor fördel att också kunna jämföra och kolla mellan olika datum.” 

Jimmy använder främst effektverktyget för att följa upp sina resultat. Den hjälper honom att hålla koll på nyckeltal som visar hur väl han når sina mål inom områden som produktivitet och effektivitet. Han uppskattar även coachningsdelen, där han snabbt och enkelt kan ta del av feedback från sin teamledare.

”Jag får stor nytta av feedbacken, och den hjälper mig att förbättra mitt arbete”, menar Jimmy.

Ett övervakningsverktyg eller stöd i arbetet?

Vid frågan om verktyget kan få honom att känna sig kontrollerad berättar Jimmy:

”Nej, det kan jag inte påstå. För mig handlar det bara om siffror. Om det är något, som ett jobbigt samtal, så kan jag alltid ta det vidare till min teamledare.”

Jimmys erfarenhet speglar hur Indicate me framför allt fungerar som ett stöd, snarare än något som kontrollerar. Genom att fokusera på de insikter som tillgängliggörs i verktyget ger detta utrymme för medarbetarna att växa och utvecklas i sin roll.

Tillbaka till alla nyheter

Kategorier

  • Artiklar
  • Event
  • Indicate me
  • Indicate me Awards 2023
  • Indicate me Awards 2024
  • Jobb
  • Kunder
  • Media
  • Övrigt
  • Techtidningen
  • Webinar

Senaste nyheterna

  • Joakim Carlsten förstärker ett redan vinnande team – träder in som teknisk utvecklingschef
  • PostNords storsatsning på AI ger positiva effekter i kundservicen
  • När tekniken går framåt blir det mänskliga allt viktigare
  • Mölndal Energi: En kundservice i framkant med AI-baserade insikter
  • PostNord – Årets Utvecklingsraket 2024

Indicate me

AI-baserade insikter från kundservice

Våra verktyg

  • Text- och talanalys
  • Textbaserade insikter
  • Coachning
  • Kategorisering
  • Kontroll på alla nyckeltal
  • Kundnöjdhet
  • Sälj och Gamification
  • Boka demo

Kontakta oss

ADRESS
Pipers väg 28, 170 73 Solna

EMAIL
Hello@indicateme.se

Indicate me

  • Om oss
  • FAQ
  • Engelsk hemsida
  • Norsk hemsida

 

Genvägar

Boka demo
Logga in
Copyright © Indicate me. Privacy policy
  • Link to LinkedIn
  • Link to Instagram
Link to: Så har Tekniska verken skapat en kundservice där alla vill stanna Link to: Så har Tekniska verken skapat en kundservice där alla vill stanna Så har Tekniska verken skapat en kundservice där alla vill stannatekniska verken kundservice Link to: Lisa Westlund utsedd till Årets Innovatör Link to: Lisa Westlund utsedd till Årets Innovatör lisa westlund arets innovatorLisa Westlund utsedd till Årets Innovatör
Scroll to top Scroll to top Scroll to top

This site uses cookies. By continuing to browse the site, you are agreeing to our use of cookies.

Accept settingsHide notification onlySettings

Cookie and Privacy Settings



How we use cookies

We may request cookies to be set on your device. We use cookies to let us know when you visit our websites, how you interact with us, to enrich your user experience, and to customize your relationship with our website.

Click on the different category headings to find out more. You can also change some of your preferences. Note that blocking some types of cookies may impact your experience on our websites and the services we are able to offer.

Essential Website Cookies

These cookies are strictly necessary to provide you with services available through our website and to use some of its features.

Because these cookies are strictly necessary to deliver the website, refusing them will have impact how our site functions. You always can block or delete cookies by changing your browser settings and force blocking all cookies on this website. But this will always prompt you to accept/refuse cookies when revisiting our site.

We fully respect if you want to refuse cookies but to avoid asking you again and again kindly allow us to store a cookie for that. You are free to opt out any time or opt in for other cookies to get a better experience. If you refuse cookies we will remove all set cookies in our domain.

We provide you with a list of stored cookies on your computer in our domain so you can check what we stored. Due to security reasons we are not able to show or modify cookies from other domains. You can check these in your browser security settings.

Google Analytics Cookies

These cookies collect information that is used either in aggregate form to help us understand how our website is being used or how effective our marketing campaigns are, or to help us customize our website and application for you in order to enhance your experience.

If you do not want that we track your visit to our site you can disable tracking in your browser here:

Other external services

We also use different external services like Google Webfonts, Google Maps, and external Video providers. Since these providers may collect personal data like your IP address we allow you to block them here. Please be aware that this might heavily reduce the functionality and appearance of our site. Changes will take effect once you reload the page.

Google Webfont Settings:

Google Map Settings:

Google reCaptcha Settings:

Vimeo and Youtube video embeds:

Privacy Policy

You can read about our cookies and privacy settings in detail on our Privacy Policy Page.

Accept settingsHide notification only