Indicate me
  • Våra verktyg
    • Text- och talanalys
    • Textbaserade insikter
    • Coachning
    • Kategorisering
    • Kontroll på alla nyckeltal
    • Kundnöjdhet
    • Sälj och Gamification
  • Om oss
  • Karriär
    • Medarbetarberättelser
    • Lediga jobb
  • Referenskunder
  • Kunskapsforum
  • Pressrum
    • Nyheter
    • Pressrum
  • Kontakta oss
  • Event
  • 🗸 Boka demo
  • SE v
    • SE
    • NO
    • ENG
  • Menu Menu
Tekniska Verken

Tekniska verken väljer Indicate me för att säkerställa att kunder erhåller en högkvalitativ service inom alla områden

Tekniska verken väljer Indicate me som leverantör av kundserviceuppföljning och analys. Fokus på samarbetet kommer bland annat att vara att säkerställa kvalitet genom höga kunskapsnivåer hos personalen.

Tekniska verken har en bred verksamhet och erbjuder tjänster inom elnät, elhandel, vatten & avlopp, fjärrvärme, bredband, biogas och avfall. I kundportföljen ingår 215.000 privat- och företagskunder, vilket skapar många kontakter in till kundservice som tar emot inkommande samtal, mail och bevakar sociala medier.

– En bra kundservice för oss innebär att vi sätter kundens behov i fokus. Vi jobbar hårt för att finnas i de kanaler som kunden önskar att ta kontakt med oss: ”Att finnas där kunden är – när kunden är där”. Vi hjälper till med de uppkomna frågor som ligger bakom att kunden hör av sig, men innan vi avslutar ärendet ser vi över hela kundens engagemang hos oss. Vi försöker alltid ha ett relevant och intressant erbjudande i varje kundsituation, berättar Johanna Holmstrand, Kundservicechef på Tekniska verken och fortsätter;

– I våra kundundersökningar ser vi att kunden blir mera nöjd med oss när vi passar på att erbjuda något mera än det kunden ringde in om, när vi ändå har dem på tråden. Vår verksamhet är en lågintresseprodukt, men när vi väl fått en kontakt med kunden har vi flera bra saker att erbjuda och det uppskattas när väl kundsituationen infinner sig.

Tekniska-verken-Johanna-Holmstrand

Bild: Johanna Holmstrand, Kundservicechef, Tekniska verken

 Implementerar Indicate me
Eftersom Tekniska verken har en så pass bred verksamhet, finns det ett behov av att säkerställa en högkvalitativ service inom flera områden. I Indicate me kommer alla ärenden att kategoriseras och bland annat kopplas till kundnöjdhet. Detta kommer att bidra med en indikation på inom vilket område kunderna möjligen är mindre nöjda, så att fokus kan läggas på förbättring.

– Får vi hög kundnöjdhet vet vi att kvaliteten är bra. Får vi låg kundnöjdhet kan vi genom Indicate me lokalisera inom vilket område vi behöver göra en utbildningsinsats eller optimera processer. På så sätt kan vi hjälpa personalen att uppnå en högre kundnöjdhet, men framförallt en roligare arbetssituation framåt, säger Johanna.

På frågan vad hon har för förväntningar på samarbetet säger Johanna följande:
– Vi hoppas att Indicate me kan bli en utvecklande partner som bistår oss i arbetet att hålla koll på vad våra kunder känner och tänker om oss som leverantörer. Vi lever i en värld där saker förändras väldigt fort, så det gäller att ha örat mot rälsen och ha ett system som hjälper oss att dra slutsatser.

Lina Bjelkmar, VD på Indicate me, säger följande om samarbetet:
– Tekniska verken arbetar målmedvetet och kundfokuserat redan idag, där det också finns en medvetenhet om vad som bringar högre kundnöjdhet. Tillsammans kommer vi kunna utveckla detta vidare, vilket jag ser fram emot!


Om Tekniska verken
Tekniska verken-koncernen bygger världens mest resurseffektiva region genom att erbjuda smarta och effektiva lösningar som förenklar våra kunders vardag. Tillsammans med våra kunder tar vi hand om och nyttjar jordens resurser på ett bättre sätt, med mer nytta och mindre påverkan på miljön.

Om Indicate me
Indicate me ger 360 graders vy av er kundservice genom att samla viktiga nyckeltal inom kvalitet, försäljning och effektivitet i en engagerande dashboard. Medarbetare förstår och följer sin utveckling, vilket leder till ökat engagemang och självledarskap. www.indicateme.se

Tillbaka till alla nyheter

Kategorier

  • Artiklar
  • Event
  • Indicate me
  • Indicate me Awards 2023
  • Indicate me Awards 2024
  • Jobb
  • Kunder
  • Media
  • Övrigt
  • Techtidningen
  • Webinar

Senaste nyheterna

  • Joakim Carlsten förstärker ett redan vinnande team – träder in som teknisk utvecklingschef
  • PostNords storsatsning på AI ger positiva effekter i kundservicen
  • När tekniken går framåt blir det mänskliga allt viktigare
  • Mölndal Energi: En kundservice i framkant med AI-baserade insikter
  • PostNord – Årets Utvecklingsraket 2024

Indicate me

AI-baserade insikter från kundservice

Våra verktyg

  • Text- och talanalys
  • Textbaserade insikter
  • Coachning
  • Kategorisering
  • Kontroll på alla nyckeltal
  • Kundnöjdhet
  • Sälj och Gamification
  • Boka demo

Kontakta oss

ADRESS
Pipers väg 28, 170 73 Solna

EMAIL
Hello@indicateme.se

Indicate me

  • Om oss
  • FAQ
  • Engelsk hemsida
  • Norsk hemsida

 

Genvägar

Boka demo
Logga in
Copyright © Indicate me. Privacy policy
  • Link to LinkedIn
  • Link to Instagram
Link to: Collectum väljer Indicate me för uppföljning i kundservice Link to: Collectum väljer Indicate me för uppföljning i kundservice Collectum väljer Indicate me för uppföljning i kundservice Link to: Aller media fortsätter att satsa på kundservice och inleder nu samarbete med Indicate me Link to: Aller media fortsätter att satsa på kundservice och inleder nu samarbete med Indicate me Aller media 1 1Aller media fortsätter att satsa på kundservice och inleder nu samarbete med...
Scroll to top Scroll to top Scroll to top

This site uses cookies. By continuing to browse the site, you are agreeing to our use of cookies.

Accept settingsHide notification onlySettings

Cookie and Privacy Settings



How we use cookies

We may request cookies to be set on your device. We use cookies to let us know when you visit our websites, how you interact with us, to enrich your user experience, and to customize your relationship with our website.

Click on the different category headings to find out more. You can also change some of your preferences. Note that blocking some types of cookies may impact your experience on our websites and the services we are able to offer.

Essential Website Cookies

These cookies are strictly necessary to provide you with services available through our website and to use some of its features.

Because these cookies are strictly necessary to deliver the website, refusing them will have impact how our site functions. You always can block or delete cookies by changing your browser settings and force blocking all cookies on this website. But this will always prompt you to accept/refuse cookies when revisiting our site.

We fully respect if you want to refuse cookies but to avoid asking you again and again kindly allow us to store a cookie for that. You are free to opt out any time or opt in for other cookies to get a better experience. If you refuse cookies we will remove all set cookies in our domain.

We provide you with a list of stored cookies on your computer in our domain so you can check what we stored. Due to security reasons we are not able to show or modify cookies from other domains. You can check these in your browser security settings.

Google Analytics Cookies

These cookies collect information that is used either in aggregate form to help us understand how our website is being used or how effective our marketing campaigns are, or to help us customize our website and application for you in order to enhance your experience.

If you do not want that we track your visit to our site you can disable tracking in your browser here:

Other external services

We also use different external services like Google Webfonts, Google Maps, and external Video providers. Since these providers may collect personal data like your IP address we allow you to block them here. Please be aware that this might heavily reduce the functionality and appearance of our site. Changes will take effect once you reload the page.

Google Webfont Settings:

Google Map Settings:

Google reCaptcha Settings:

Vimeo and Youtube video embeds:

Privacy Policy

You can read about our cookies and privacy settings in detail on our Privacy Policy Page.

Accept settingsHide notification only