Gamification

Boosta dina kundservicemedarbetare

Vill du boosta dina kundservicemedarbetare och motivera dem till att leverera fantastiska kundupplevelser? Vill du ha glada och lojala medarbetare? Letar du efter ett verktyg som kommer motivera dina medarbetare att alltid göra sitt yttersta och vilja uppnå högre mål? Då är gamification rätt för dig!

Medarbetare behöver känna ett värde och en mening för sitt arbete för att bibehålla engagemanget och motivationen. Indicate me har de rätta verktygen för att engagera och motivera ditt team.

Gamification

Vi på Indicate me har tagit fasta på tävlingsmomentet för att höja engagemangsnivån specifikt vid erbjudande av mervärden och försäljning men även beträffande andra kvalitativa områden. Gamification talar till de grundläggande mänskliga behoven för kunskap, bekräftelse och framgång. Gamification är till för att boosta dina kundservicemedarbetare och säkerställa att de är motiverade och siktar mot högre mål. Medarbetare kan själva välja att duellera med en kollega i bäst kundbemötande, en tävling som sedan följs av alla i teamet. När en medarbetare vinner får denne automatiskt en utmärkelse som sparas på din medarbetarens profil. Alla former av utmärkelser går att skräddarsy efter ert bolags behov – kanske vill ni utse månadens medarbetare eller ge en utmärkelse vid genomgången utbildning?

Ökad försäljning och ökade mervärden med gamification

Företag brukar vilja erbjuda sina kunder någon form av mervärde och vill även få ökad merförsäljning. Vi på Indicate me har tagit fram en bra lösning för att ge dina kundservicemedarbetare rätt information om aktuella erbjudanden under pågående dialog med kunderna. I Indicate me är det även lätt att sammanställa resultatet av försäljningen på ett överskådligt sätt och du kan enkelt följa konverteringsgraden, erbjudandegraden och försäljning. Dessutom kan alla medarbetare genom olika topplistor se vilka kollegor som presterat bäst i olika kategorier. Medarbetarna som får provision kan på ett enkelt sätt se hur mycket de kommer kunna få i lön i slutet av månaden.

Genom att använda sig utav gamification vid erbjudande om mervärde och försäljning kan din kundserviceorganisation öka både försäljning och tillväxt.

Boosta kundservicemedarbetarna

Alla kundservicemedarbetare har tillgång till en personlig dashboard där de kan följa sina prestationer och få en tydlig bild av hur de presterar över tid. De ser även vilka utmärkelser som de har fått och vad som krävs för att få andra utmärkelser.

För att hålla motivationen uppe har varje medarbetare ett personligt liveflöde där de i realtid kan se positiva omdömen och kommentarer från kunder i realtid. I flödet syns även om man fått en ny coachning, en utmärkelse i en tävling eller beröm från kollegor.

Key Indicate, Macbook Air Key Indicate, Macbook Air
  • Försäljning
  • försäljning
  • mervärde

1. Erbjudandegraden visar i vilken utsträckning medarbetarna kommer ihåg att informera om ett erbjudande. Konvertering visar genomförd affär.

2. För att tydliggöra lönepotentialen för medarbetarna visas provisionen dynamiskt och i realtid med ett prognosticerat totalvärde.

3. Mervärdeserbjudandena är allt som oftast flera än ett. I Indicate me särredovisas alla erbjudanden och deras utfall även var för sig.

Skapa en engagerande kultur

Vänskapliga tävlingar mellan kollegor och team är både peppande och kul men framför allt så bidrar det till att kundservicemedarbetarna siktar mot högre mål. Gamification är ett utmärkt verktyg för att stärka teamkänslan och stoltheten över det egna varumärket samt skapa en engagerande kultur. Det är enkelt att skapa och schemalägga tävlingar inom alla möjliga områden. Alla medarbetare kan enkelt följa hur det går för sitt lag och vad som krävs för att vinna.
Gamification håller medarbetarna engagerade, glada och lojala vilket leder till glada och lojala kunder.

”Vi ökade försäljningen med 80 procent med hjälp av Indicate me på mindre än ett år och satte rekord för nya autogirokunder”

Fler fördelar med gamification

  • Kundservicemedarbetarna får snabb feedback och kan lätt följa sina prestationer.
  • Kundservicemedarbetarna blir mer motiverade och villiga att sikta högre.
  • Gamification bidrar till en känsla av samhörighet även om kundservicemedarbetarna inte befinner sig på samma plats.

Användare av systemet från Indicate me inkluderar stora välkända varumärken:

gamification


Kontakta oss för en gratis demo!

Boka demo