bredband-2

Bredband 2

anders

Anders Ohlin arbetar som Head of service på Bredband2. En roll som innebär ett övergripande ansvar för service, support och kundtjänst mot privatkunder. Totalt har bolaget ungefär en kvartsmiljon konsumentkunder, där privatsidan är det stora benet som står för 70% av omsättningen. I servicecenter hanterar man ungefär 20.000 – 30.000 samtal varje månad som kommer in via chatt, telefon, mail och sociala kanaler.

 

I den här intervjun delar Anders med sig av vad han anser är en bra kundservice och berättar om hur de har blivit påverkade av Corona. Kundberättelsen inkluderar även följande:

✓ Strategi och målsättning med kundservice hos Bredband 2

✓ Strategi och arbetssätt med Indicate me

✓ Medarbetarupplevelser av systemet

✓Effekter och interna förändringar efter upptäckter i Indicate me

 

Relaterat innehåll

Ikea

IKEA

Johan Barréus arbetar som Operations Manager på IKEA, en roll som innebär ansvar för supportcenter. Här sitter 400 medarbetare på två siter, en i Helsingborg och en i Älmhult.

ICA

ICA

Lena buvlér arbetar som affärschef på ICA Banken, en roll som innebär huvudansvar för det strategiska, taktiska och operativa i verksamheten av kundmötet.

payex

PayEx

Rickard Berghede arbetar som Verksamhetsutvecklare på PayEx. Kundserviceenheten består av 340 medarbetare och behandlar ca. 45.000 kundärenden varje månad.