JOBBA HOS OSS
Byggt upp en hel säljavdelning
Viktoria Passgård arbetar som Sales Manager, en roll som innebär ett helhets ansvar för bolagets nyförsäljning.
Kan du berätta om när du började på Indicate me, om den rollen och hur det kommer sig att du hamnade i din nuvarande roll?
Jag började min karriär på Indicate me som ”Sales development representative” år 2020. Trots att det var en säljande roll, handlade det mer om att boka möten med potentiella kunder. Jag var den första säljaren som anställdes i företaget och på den tiden hade företaget ingen särskild säljavdelning eller definierade säljprocesser. Trots detta, lyckades jag boka många möten under min första höst, närmare bestämt 60 stycken. På grund av pandemin höll vi alla möten över teams och alla events var inställda. Efter ungefär ett halvår uppkom behovet av att anställa fler säljare och det blev naturligt att jag fick ta hand om den nya personens utbildning och utveckling.
Idag har jag ett team som varierar mellan 2-5 medarbetare, inklusive praktikanter. Jag har en strategisk och ledande roll i företaget samt ansvarar för nykundsförsäljningen. Jag driver fortfarande egna affärer som är större eller mer komplexa, men alltmer av min tid går till strategi och att stötta företaget till att jobba smartare.
Vad är det bästa med din nuvarande roll?
Det bästa med min nuvarande roll är definitivt variationen i arbetet. Jag har också mycket frihet under ansvar. Att ha möjlighet att själv ta initiativ och driva projekt är något som motiverar mig.
En annan sak som jag verkligen uppskattar med min roll är mina kollegor. Vi har en fantastiskt bra sammanhållning och det är alltid roligt att diskutera idéer och problem tillsammans. Det känns som att vi alla brinner för vår produkt och att vi jobbar mot samma mål.
Slutligen, om jag presenterar en idé med ett bra resonemang för vår VD, så får jag alltid ett positivt besked om att testa. Jag uppskattar den tilliten!
Hur ser en vanlig dag ut?
En vanlig dag varierar mycket, då jag har många olika ansvarsområden. Vanligen börjar jag dagen med att gå igenom mailen och därefter samlar jag alla säljare för ett morgonmöte. Därefter kan det vara olika saker som står på schemat beroende på vad som är aktuellt för dagen. Ibland ger jag stöd och deltar i mer komplexa säljmöten eller när säljarna börjar närma sig avtal. Sedan driver jag även större affärer själv och utvecklar våra olika partnerskap.
Jag arbetar också med rekrytering, säkerhet, avtal och event. Så en typisk dag kan bestå av en kombination av dessa arbetsuppgifter.
Varför tycker du att man ska jobba hos Indicate me?
Nu är jag förstås väldigt partisk, men jag tycker att det är fantastiskt att jobba här!
Till att börja med så finns det stora möjligheter att utvecklas och ta sig an nya utmaningar inom bolaget. Dessutom har vi en spännande och innovativ produkt. Kulturen uppmuntrar till kreativitet och initiativtagande, och man kan påverka i allt – från produktutveckling till marknadsföring och försäljning.
Samtidigt är det en familjär kultur där alla bidrar och samarbetar för att nå gemensamma mål. Så om man gillar utmaningar, vill vara med och påverka och trivs i en kreativ miljö med högt i tak, är Indicate me definitivt en arbetsplats att överväga!
Våra verktyg
Kontakta oss
ADRESS
Pipers väg 28, 170 73 Solna
EMAIL
Hello@indicateme.se