Från butik till online

Ving har genomfört en snabb och framgångsrik förändringsresa från butikskedja till onlineförsäljning. Vilka är nyckelfaktorerna? För att få svar utmanade vi Terje Dahl som är kundservice- och försäljningschef på Ving i Norden på en tävling i Gokart.

 

Vilka utmaningar och möjligheter innebär ett sånt här race för företagets kundservice? Terje ger tips och råd till dig som står inför samma omställning. Han avslöjar också hur man kan optimera resurserna och faktiskt sudda ut landsgränserna.

 

Se filmen om du vill ta del av Terjes tips – och om du veta vem som vinner utmaningen!

 

Relaterat innehåll

Ikea

83 i NPS

Lina Bjelkmar, VD Indicate me, och Jonus Bartholdson, Koncernchef Pulsen, diskuterar vad kundfokus innebär och några av anledningarna till Indicate me’s höga NPS-resultat.

ICA

Distansledarskap

Väldigt många jobbar idag på distans, vilket även gäller kundservice. Vi har förstått att en utmaning för många är distansledarskap och att engagera sina anställda. Indicate me har flera...

payex

Kundservice ökar i status

Vi ser en tydlig trend att kundservice ökar i status internt hos allt fler bolag. Men vad beror det på? I filmklippet tas några anledningar upp.