En dag i livet som kundservicemedarbetare
Att arbeta inom kundservice innebär att alltid vara redo att hjälpa människor, lösa problem och skapa positiva kundupplevelser. Men hur ser en typisk dag ut för en kundservicemedarbetare, och hur kan verktyg som Indicate me spela en roll i det vardagliga arbetet? Här får vi en inblick i vardagen för Jimmy Nilsson Hedekäll, en engagerad kundservicemedarbetare på Releasy – en av Sveriges ledande aktörer inom outsourcing av kundservice.
För Jimmy är en viktig del av morgonrutinen att logga in på Indicate me. Här går han igenom gårdagens siffror och analyserar vad som kan förbättras.
”Det ger mig någonting att hålla fokus på och hjälper mig att hitta förbättringsområden”, berättar Jimmy.
Motivationen i arbetet
För Jimmy är det mötet med människor och känslan av att få hjälpa andra som är den stora drivkraften.
”Det som motiverar mig bäst är att få hjälpa folk. Jag tycker det är väldigt kul att jobba med människor”, förklarar han.
Med en bakgrund inom serviceyrket är det tydligt hur detta engagemang är centralt i hans arbete. Samtidigt kan rätt verktyg göra stor skillnad – och för Jimmys del har Indicate me blivit en naturlig del av det dagliga arbetet.
Insikter och utveckling
Indicate me fungerar som en ständig följeslagare i bakhuvudet. Jimmy förklarar:
”Jag ser exakt hur det ser ut och hur jag ligger till. Det funkar bra med att följa mina resultat och det är en stor fördel att också kunna jämföra och kolla mellan olika datum.”
Jimmy använder främst effektverktyget för att följa upp sina resultat. Den hjälper honom att hålla koll på nyckeltal som visar hur väl han når sina mål inom områden som produktivitet och effektivitet. Han uppskattar även coachningsdelen, där han snabbt och enkelt kan ta del av feedback från sin teamledare.
”Jag får stor nytta av feedbacken, och den hjälper mig att förbättra mitt arbete”, menar Jimmy.
Ett övervakningsverktyg eller stöd i arbetet?
Vid frågan om verktyget kan få honom att känna sig kontrollerad berättar Jimmy:
”Nej, det kan jag inte påstå. För mig handlar det bara om siffror. Om det är något, som ett jobbigt samtal, så kan jag alltid ta det vidare till min teamledare.”
Jimmys erfarenhet speglar hur Indicate me framför allt fungerar som ett stöd, snarare än något som kontrollerar. Genom att fokusera på de insikter som tillgängliggörs i verktyget ger detta utrymme för medarbetarna att växa och utvecklas i sin roll.