Indicate me
  • Våra verktyg
    • Text- och talanalys
    • Textbaserade insikter
    • Coachning
    • Kategorisering
    • Kontroll på alla nyckeltal
    • Kundnöjdhet
    • Sälj och Gamification
  • Om oss
  • Karriär
    • Medarbetarberättelser
    • Lediga jobb
  • Referenskunder
  • Kunskapsforum
  • Pressrum
    • Nyheter
    • Pressrum
  • Kontakta oss
  • Event
  • 🗸 Boka demo
  • SE v
    • SE
    • NO
    • ENG
  • Menu Menu
Talanalys-postnord

AI-verktyget som förstår och analyserar kundservicesamtal – Testas nu av PostNord.

AI som kan skriva ned vad som sägs i samtal har funnits ett tag, men nu lanserar Indicate me AI-verktyget som kan svenska, förstår sammanhangen och kan dra avancerade slutsatser om hur samtalet gått. Detta för att hjälpa kundservice att både få nöjdare medarbetare och kunder. Först ut att testa är PostNord.

Varje dag pratar kundservicemedarbetare tusentals timmar i telefon med kunder. Men hur går det faktiskt till att skapa ett bra samtal – och hur vänder man ett negativt samtal till ett positivt? Det är frågor som AI-verktyget från Indicate me kan svara på.

”Vårt verktyg ger medarbetarna redskapen att göra egen uppföljning och coaching, för att förbättra kommunikationen och relationen mellan sig och kunderna. Med hjälp av talanalys och AI ger vi nu medarbetarna ännu mer stöd, med en tydligare bild av vad som faktiskt bidrar till en bättre kundupplevelse”, säger Lina Bjelkmar, VD för Indicate me.

Marknaden för AI-produkter inom kundservice växer kraftigt globalt med över 20% årligen, enligt en nyligen genomförd studie. Men hittills har diskussionen primärt fokuserat på verktyg som kommunicerar direkt med kunderna, till exempel chatbotar. Svenska Indicate me har gått sin egen väg och har med hjälp av AI vidareutvecklat sitt befintliga verktyg, som gör information tillgänglig genom dashboards för varje kundservicemedarbetare – och som ökar graden av delaktighet och självledarskap.

Bakom utvecklingen av verktyget står tre kvinnliga utvecklare på företagets kontor i Falun. Till sin hjälp har de ett avancerat transkriberingsverktyg, som inte bara skriver ned ordagrant vad som sägs i samtalet utan som analyserar samtalet och sätter orden i ett sammanhang. Därefter analyseras materialet och kundtjänsten kan snabbt ta del av en analys hur samtalet flutit, vilka delar som varit positiva, neutrala eller negativa – och själva se hur samtalet skulle kunna ha blivit ännu bättre.

”Med det nya verktyget blir det än tydligare för företagen vad deras kunder faktiskt frågar efter eller har problem med. Rätt använt blir är det insikter som kan bidra till att kundnöjdheten ökar och kostnaderna minskar”, säger Lina Bjelkmar.

Först att prova det nya AI-verktyget i ett pilotprojekt är PostNords kundservice i Västerås, där kundservicemedarbetarna nu får snabb återkoppling på hur samtalen gått.

”Vår ambition med att testa Indicate me’s nya AI-verktyg är att bli ännu mer proaktiva i vår kundservice. Det kan hjälpa oss att snabbare se var problem uppstår och hur vi kan lösa dem”, säger Anders Alfredsson, Head of Customer Service på PostNord.

Intresset för verktyget har varit stort och kommer börja användas av flera kunder till Indicate me under våren.

För mer information:

Lina_Bjelkmar_VD_Indicate_meLina Bjelkmar, VD Indicate me
0703707034
Lina.bjelkmar@indicateme.se

Tillbaka till alla nyheter

Kategorier

  • Artiklar
  • Event
  • Indicate me
  • Indicate me Awards 2023
  • Indicate me Awards 2024
  • Jobb
  • Kunder
  • Media
  • Övrigt
  • Techtidningen
  • Webinar

Senaste nyheterna

  • Joakim Carlsten förstärker ett redan vinnande team – träder in som teknisk utvecklingschef
  • PostNords storsatsning på AI ger positiva effekter i kundservicen
  • När tekniken går framåt blir det mänskliga allt viktigare
  • Mölndal Energi: En kundservice i framkant med AI-baserade insikter
  • PostNord – Årets Utvecklingsraket 2024

Indicate me

AI-baserade insikter från kundservice

Våra verktyg

  • Text- och talanalys
  • Textbaserade insikter
  • Coachning
  • Kategorisering
  • Kontroll på alla nyckeltal
  • Kundnöjdhet
  • Sälj och Gamification
  • Boka demo

Kontakta oss

ADRESS
Pipers väg 28, 170 73 Solna

EMAIL
Hello@indicateme.se

Indicate me

  • Om oss
  • FAQ
  • Engelsk hemsida
  • Norsk hemsida

 

Genvägar

Boka demo
Logga in
Copyright © Indicate me. Privacy policy
  • Link to LinkedIn
  • Link to Instagram
Link to: Så levererar COOP insikter via Indicate me Link to: Så levererar COOP insikter via Indicate me Så levererar COOP insikter via Indicate meartikel bild Link to: AI ska tipsa om bättre samtal i kundservice Link to: AI ska tipsa om bättre samtal i kundservice talanalys-aiAI ska tipsa om bättre samtal i kundservice
Scroll to top Scroll to top Scroll to top

This site uses cookies. By continuing to browse the site, you are agreeing to our use of cookies.

Accept settingsHide notification onlySettings

Cookie and Privacy Settings



How we use cookies

We may request cookies to be set on your device. We use cookies to let us know when you visit our websites, how you interact with us, to enrich your user experience, and to customize your relationship with our website.

Click on the different category headings to find out more. You can also change some of your preferences. Note that blocking some types of cookies may impact your experience on our websites and the services we are able to offer.

Essential Website Cookies

These cookies are strictly necessary to provide you with services available through our website and to use some of its features.

Because these cookies are strictly necessary to deliver the website, refusing them will have impact how our site functions. You always can block or delete cookies by changing your browser settings and force blocking all cookies on this website. But this will always prompt you to accept/refuse cookies when revisiting our site.

We fully respect if you want to refuse cookies but to avoid asking you again and again kindly allow us to store a cookie for that. You are free to opt out any time or opt in for other cookies to get a better experience. If you refuse cookies we will remove all set cookies in our domain.

We provide you with a list of stored cookies on your computer in our domain so you can check what we stored. Due to security reasons we are not able to show or modify cookies from other domains. You can check these in your browser security settings.

Google Analytics Cookies

These cookies collect information that is used either in aggregate form to help us understand how our website is being used or how effective our marketing campaigns are, or to help us customize our website and application for you in order to enhance your experience.

If you do not want that we track your visit to our site you can disable tracking in your browser here:

Other external services

We also use different external services like Google Webfonts, Google Maps, and external Video providers. Since these providers may collect personal data like your IP address we allow you to block them here. Please be aware that this might heavily reduce the functionality and appearance of our site. Changes will take effect once you reload the page.

Google Webfont Settings:

Google Map Settings:

Google reCaptcha Settings:

Vimeo and Youtube video embeds:

Privacy Policy

You can read about our cookies and privacy settings in detail on our Privacy Policy Page.

Accept settingsHide notification only