Indicate me
  • Våra verktyg
    • Text- och talanalys
    • Textbaserade insikter
    • Coachning
    • Kategorisering
    • Kontroll på alla nyckeltal
    • Kundnöjdhet
    • Sälj och Gamification
  • Om oss
  • Karriär
    • Medarbetarberättelser
    • Lediga jobb
  • Referenskunder
  • Kunskapsforum
  • Pressrum
    • Nyheter
    • Pressrum
  • Kontakta oss
  • Event
  • 🗸 Boka demo
  • SE v
    • SE
    • NO
    • ENG
  • Menu Menu
Svenska-spel

Nu får kunderna hos Svenska spel en mer effektiv kundservice

Snabbare svar och bättre upplevda svarstider – Det är resultat som Svenska Spel uppnått på bara några månader. Fredrik Eriksson arbetar som Kund- och Partnerservicechef på Svenska Spel. Här arbetar han dagligen för att säkerställa en kvalitativ och effektiv service för Svenska Spels kunder, både för de som väljer att spela online och fysiskt hos spel- och lottoombud. Supporten har en bemanning från kl 07:00 till kl 01:00 alla dagar i veckan. För lite mer än ett halvår sedan valde Svenska Spel att implementera verktyget från Indicate me i sin kundservice.

— Huvudsyftet för implementation var att underlätta självledarskap, alltså att man som medarbetare själv ska kunna utvärdera och tänka till och reflektera över sin arbetsprestation och sin insats. Det är liksom huvudsyftet med det, att kunna följa hur produktiv och effektiv man varit under dagen. Sen är det för oss som är ledare även ett bra mätverktyg för att coacha och utveckla medarbetarna, berättar Fredrik.

På frågan om Svenska Spel tidigare har arbetat med självledarskap svarar han följande:

Fredrik-eriksson-svenska spel Bild: Fredrik Eriksson, Svenska Spel

— Ja, det är ju någonting som vi hela tiden pratar om på Svenska Spel, att man ska utvecklas själv och ta eget ansvar i sin utveckling. Det är ju upp till varje individs ansvar att se till att man utvecklas. Och det pratar vi mycket om och det är en del av vår strategi.

Större insikter

Genom Indicate me har Fredrik och övriga ledare fått en lättare överblick på hur gruppen presterar och kan snabbt identifiera om det är någon eller några som sticker ut i någon riktning. Detta skapar en möjlighet att djupdyka på orsak. På frågan hur medarbetarna mottagit verktyget svarar Fredrik följande:

— Min upplevelse är att medarbetarna vill veta hur de presterar. Det finns en vilja att göra rätt och eftersom vi är rätt många som jobbar olika tider så ökar behovet av att bli sedd för det jobb som man utför. Jag måste säga att det bara är positivt. Det finns ingen som inte har tyckt att det har varit ok. Medarbetarna har själva fått möjlighet att reflektera över sitt arbete och börja dagens arbete med att titta på gårdagens resultat och ställa sig frågan ”Vad har jag gjort bra?”, ”Vad är det jag kan förbättra?”, ”Ska jag vara snabbare i telefon eller ta lite fler ärenden?”, säger Fredrik och fortsätter;

— För mig och min kollega är det väldigt viktigt att alla våra medarbetare ska känna sig trygga när det kommer till uppföljning, därför har vi valt att vara väldigt tydliga kring att medarbetarna själva äger sina resultat och att vi i möten endast visar resultat på gruppnivå – aldrig på individnivå. Det tycker vi är viktigt. Det finns olika anledningar till att man har olika procent, att man är bättre vissa dagar än andra. Det är inget man ska skämmas för.

Förbättrad ärendehanteringstid (AHT)

Sedan april har Svenska Spel förbättrat sin AHT på samtal med 13 sekunder. Några sekunders minskning per samtal kanske inte låter mycket för det allmänna örat, men denna förbättring innebär att man har sparat ca 68 arbetstimmar totalt under föregående månad. Samtidigt har den upplevda svarstiden förbättrats och bolagets Nöjd Kund Index legat på en hög och stabil nivå.

— Svenska Spel uppmuntrar alla sina medarbetare att starta dagen med att reflektera över gårdagens resultat. Genom att låta medarbetarna själva ta ägarskap över sina resultat, sätter de sina medarbetare i förarsätet av sin egen utveckling. Det här är en arbetsmetod som vi ser ger goda resultat hos flera av våra kunder och att Svenska Spel har lyckats med just självledarskap är något som visar sig tydligt i siffror! säger Markus Huttu, Customer Success Manager och kundansvarig för Svenska Spel hos Indicate me.


Om Svenska Spel

Svenska Spel är hela Sveriges spelbolag. Vi vill att spel ska vara till glädje för alla. Koncernen omfattar tre affärsområden: Sport & Casino med välkända varumärken som Stryktipset och Oddset, affärsområde Tur med favoriterna Triss och Lotto, samt Casino Cosmopol & Vegas med tre internationella casinon och Vegas värdeautomater på restauranger och bingohallar. Svenska Spel är Sveriges största idrottssponsor på både elit- och gräsrotsnivå. Koncernen har cirka 1 400 anställda, med huvudkontor i Visby. För mer information: www.svenskaspel.se

Tillbaka till alla nyheter

Kategorier

  • Artiklar
  • Event
  • Indicate me
  • Indicate me Awards 2023
  • Indicate me Awards 2024
  • Jobb
  • Kunder
  • Media
  • Övrigt
  • Techtidningen
  • Webinar

Senaste nyheterna

  • Joakim Carlsten förstärker ett redan vinnande team – träder in som teknisk utvecklingschef
  • PostNords storsatsning på AI ger positiva effekter i kundservicen
  • När tekniken går framåt blir det mänskliga allt viktigare
  • Mölndal Energi: En kundservice i framkant med AI-baserade insikter
  • PostNord – Årets Utvecklingsraket 2024

Indicate me

AI-baserade insikter från kundservice

Våra verktyg

  • Text- och talanalys
  • Textbaserade insikter
  • Coachning
  • Kategorisering
  • Kontroll på alla nyckeltal
  • Kundnöjdhet
  • Sälj och Gamification
  • Boka demo

Kontakta oss

ADRESS
Pipers väg 28, 170 73 Solna

EMAIL
Hello@indicateme.se

Indicate me

  • Om oss
  • FAQ
  • Engelsk hemsida
  • Norsk hemsida

 

Genvägar

Boka demo
Logga in
Copyright © Indicate me. Privacy policy
  • Link to LinkedIn
  • Link to Instagram
Link to: Systemutvecklare sökes! Link to: Systemutvecklare sökes! Systemutvecklare sökes!systemutvecklare Link to: Indicate me stärker upp med teknisk kompetens Link to: Indicate me stärker upp med teknisk kompetens ITIndicate me stärker upp med teknisk kompetens
Scroll to top Scroll to top Scroll to top

This site uses cookies. By continuing to browse the site, you are agreeing to our use of cookies.

Accept settingsHide notification onlySettings

Cookie and Privacy Settings



How we use cookies

We may request cookies to be set on your device. We use cookies to let us know when you visit our websites, how you interact with us, to enrich your user experience, and to customize your relationship with our website.

Click on the different category headings to find out more. You can also change some of your preferences. Note that blocking some types of cookies may impact your experience on our websites and the services we are able to offer.

Essential Website Cookies

These cookies are strictly necessary to provide you with services available through our website and to use some of its features.

Because these cookies are strictly necessary to deliver the website, refusing them will have impact how our site functions. You always can block or delete cookies by changing your browser settings and force blocking all cookies on this website. But this will always prompt you to accept/refuse cookies when revisiting our site.

We fully respect if you want to refuse cookies but to avoid asking you again and again kindly allow us to store a cookie for that. You are free to opt out any time or opt in for other cookies to get a better experience. If you refuse cookies we will remove all set cookies in our domain.

We provide you with a list of stored cookies on your computer in our domain so you can check what we stored. Due to security reasons we are not able to show or modify cookies from other domains. You can check these in your browser security settings.

Google Analytics Cookies

These cookies collect information that is used either in aggregate form to help us understand how our website is being used or how effective our marketing campaigns are, or to help us customize our website and application for you in order to enhance your experience.

If you do not want that we track your visit to our site you can disable tracking in your browser here:

Other external services

We also use different external services like Google Webfonts, Google Maps, and external Video providers. Since these providers may collect personal data like your IP address we allow you to block them here. Please be aware that this might heavily reduce the functionality and appearance of our site. Changes will take effect once you reload the page.

Google Webfont Settings:

Google Map Settings:

Google reCaptcha Settings:

Vimeo and Youtube video embeds:

Privacy Policy

You can read about our cookies and privacy settings in detail on our Privacy Policy Page.

Accept settingsHide notification only