Varför har kundservice fått en mer betydande roll?

Varför har kundservice fått en mer betydande roll?

Vi ser en tydlig trend att kundservice ökar i status internt hos allt fler bolag. Men vad beror det på? I filmklippet pratar Lina Bjelkmar, VD Indicate me om några anledningar. 

1. Frågor som tidigare ställdes i butik har flyttats över till kundservice i och med en ökad e-handel

2. Kundservice är en bidragande faktor till ökad försäljning

3. Kundservice kan omvandla missnöjda kunder till lojala kunder

Sist men inte minst så tror vi att företagsledare börjar förstå vikten av bra service och hur det påverkar deras lönsamhet.

 

Kundservice har fått en mer betydande roll?


Om Indicate me
Indicate me ger en 360 graders vy av er kundservice genom att samla viktiga nyckeltal inom kvalitet, försäljning och effektivitet i en engagerande dashboard. Medarbetare förstår och följer sin utveckling, vilket leder till ökat engagemang och självledarskap. www.indicateme.se