Projectslider

Vi ökar kundnöjdheten genom bättre
insikter till kundservice

indicate me

Vi ökar kundnöjdhet genom bättre
insikter till kundservice

Text- & talanalys

Analysera och kategorisera ärenden automatiskt baserat på hur kunden uttrycker sig.

Självledarskap

Sätt medarbetaren i förarsätet av sin egen utveckling och öka engagemanget i kundservice.

Bättre insikter

Få en helhetsbild av din kundservice på bara ett par minuter och tväranalysera mellan olika nyckeltal.

Ökad kundnöjdhet

Vi utför kundundersökningar i alla kanaler och hjälper dig att proaktivt skapa nöjda kunder

Optimering av tid

Få stenkoll på vart tiden i kundservice går samt förbättra er produktivitet och effektivitet.

DETTA GÖR VI

Vi visualiserar insikter för kundservice

Indicate me erbjuder ett webbaserat verktyg som frigör insikter och visualiserar dem på ett enkelt sätt i en dashboard. Detta leder till en mer kvalitativ kundservice.

Med Indicate me kan du vara säker på att ditt team levererar den bästa kundservicen, oavsett var de befinner sig. Samtidigt får ni ett verktyg för självledarskap och gamification, vilket leder till ett högre engagemang.

Med Indicate me kan du:

  • Boosta dina medarbetares engagemang
  • Få insyn i hur din kundservice presterar
  • Optimera bemanning för bättre svarstider
  • Öka kundnöjdheten
  • Få ett ökat självledarskap hos dina medarbetare

Kunder till Indicate me älskar verktyget! Därför får vi 76,5 i Net Promoter Score (NPS), där vi ställer frågan ”Hur troligt är det att du skulle rekommendera Indicate me till en vän eller kollega?”. NPS kan ge ett resultat mellan -100 och 100, där närmre 100 innebär fler ambassadörer och ett bättre betyg för företaget.

ETT EVENT FÖR KUNDSERVICE

Big Mistake – Thank you!

Vad är ditt största misstag på jobbet? Varmt välkommen att plocka fram det minnet, tillsammans med andra som också klantat till det. 

Den 30 maj anordnar vi ett event med inspirerande föreläsningar och nätverkande, toppat med Indicate me Awards.

Hör bland andra Tobias Karlsson, Dansare och Koreograf från Let’s dance, Fredrik Lövgren, Försäljningschef på Länsförsäkringar Västerbotten och Lenita Wennström, Kvalitetsansvarig för PostNords kundservice, berätta om sina största misstag, och lärdomar, på jobbet.

Viktoria-Passgård

ETT EVENT FÖR KUNDSERVICE

Big Mistake – Thank you!

Vad är ditt största misstag på jobbet? Varmt välkommen att plocka fram det minnet, tillsammans med andra som också klantat till det. 

Den 30 maj anordnar vi ett event med inspirerande föreläsningar och nätverkande, toppat med Indicate me Awards.

Hör bland andra Tobias Karlsson, Dansare och Koreograf från Let’s dance, Fredrik Lövgren, Försäljningschef på Länsförsäkringar Västerbotten och Lenita Wennström, Kvalitetsansvarig för PostNords kundservice, berätta om sina största misstag, och lärdomar, på jobbet.

DET HÄR ERBJUDER VI

Våra verktyg för kundservice

VÅRA VÄRDERINGAR

Ett nytt sätt att tänka

Mycket data är väl jättebra?

Det finns en övertro på att ännu mer data ger bättre beslut, men många gånger ser vi att man mäter bara för mätandets skull.

Vi älskar också data, men data som faktiskt bidrar till insikterDärför fokuserar vi enbart på nyckeltal som gör skillnad!

Rapporter – Kan vi sluta med det?

Många ledare skapar manuella rapporter och förmedlar därefter insikterna vidare. Detta tar tid, vilket leder till att insikterna hinner åldras.

Är det inte bättre om alla har samma insikter direkt? Då kan vi styra åt samma håll utan rapport-ledet, vilket är viktigt för självledarskap!

Trygghet genom långa avtal?

Det finns en rådande kultur att binda kunder i långa avtal, ofta över flera år. Det resulterar i en trygghet för leverantörerna.

Vi gör inte på samma sätt. Våra avtal kan sägas upp med kort varsel, det viktigaste för oss är att vi kontinuerligt skapar värde för våra kunder.

KUNDFILM

Indicate me träffar Carglass

Hur hjälper verktyget från Indicate me Carglass kundservice?

Lina Bjelkmar, VD Indicate me, träffar Katya Grönroos, Kundcenter Chef på Carglass som berättar hur de använder sig av Indicate me i sin kundservice.

Genom att använda sig av vår tjänst har Carglass börjat använda nyckeltal som produktivitet i syfte att öka sin kundtid, men även gamification i form av tävlingar i sin kundservice. Dessutom har ledarna på Carglass sparat tid eftersom de nu slipper manuell sammanställning av data.

VARFÖR INDICATE ME

Varför väljer kunder oss?

Solid expertis inom branschen

Indicate me har en bakgrund från outsourcing av kundservice. Innan verktyget fanns, ställde vi oss frågan: Hur ska vi få koll på vår verksamhet med hundratals medarbetare och flertalet system?

Vi byggde därmed Indicate me och började vår förändringsresa. Med verktyget kunde vi ta vara på en guldgruva av information. Resultat? Insikterna ledde till miljontals kronor i besparingar. Idag är bolaget en av Sveriges största aktörer inom outsourcing av kundservice.

Bättre insikter

Med Indicate me får du en snabb och enhetlig bild av din data, trots olika källor. Vi samlar allt på ett ställe, vilket möjliggör tväranalyser mellan olika nyckeltal.

Transparens

Kundservicemedarbetare har tillgång till sina egna resultat.

Ökat självledarskap

Indicate me säkerställer att dina medarbetare levererar kundserviceupplevelser utöver det vanliga genom ökat engagemang och motivation.

Coachning

Teamledare kan coacha sina medarbetare oavsett var de befinner sig. Indicate me ger din organisation de verktyg som ni behöver för att skapa engagerade, motiverade och lojala medarbetare.

Det finns mycket att gilla med
Indicate me

Med Indicate me får ni inte bara ett verktyg. Ni får ett färdigt och beprövat koncept. Verktyget är enkelt och användarvänligt. Vid uppstart äger vi implementationsprocessen mot era underleverantörer. Det gör att ni kan luta er tillbaka – medan vi sköter jobbet.

  • Färdigt koncept

  • Ett arbetssätt som ger resultat

  • Enkelt och användarvänligt

  • Enkelt att komma igång

  • Alla insikter samlade på ett ställe

Vi integrerar mot de mest välkända plattformarna på marknaden…
… Och självklart många därtill!

Personlig Customer
Success Manager

Som kund hos oss får du en personlig kontaktperson, en så kallad Customer Success Manager”, som hjälper dig att komma igång med vårt verktyg och uppnå maximal effekt. Din Customer Success Manager kommer att finnas tillgänglig för att svara på frågor och hjälpa er att växa med verktyget samt ge tips och råd längs resans gång.

Vickie

Personlig Customer
Success Manager

Som kund hos oss får du en personlig kontaktperson, en så kallad Customer Success Manager”, som hjälper dig att komma igång med vårt verktyg och uppnå maximal effekt. Din Customer Success Manager kommer att finnas tillgänglig för att svara på frågor och hjälpa er att växa med verktyget samt ge tips och råd längs resans gång.

Verktyget från Indicate me ger värde
inom flera olika roller

För kundservicechefen

Med vår kunskap inom kundservice och vårt användarvänliga verktyg hjälper vi dig att nå företagets mål.

Indicate me är det enda verktyg du behöver för att vara säker på att ditt team levererar den bästa kundservicen oavsett var de befinner sig samtidigt som ni får insikter som är av intresse för hela bolaget. Vi upplever att den interna statusen av kundservice ökar i och med denna visualisering och tydliggörande av hur mycket värdefull information som enheten besitter.

Resultat som du kan vänta dig genom att använda Indicate me är:

  • Ökad kundnöjdhet
  • Ökade insikter
  • Optimering av tid
  • Tidsbesparing hos ledare
  • Ökat engagemang och mer motiverade medarbetare

För systemägaren

Att komma i gång med Indicate me är enkelt. Vi tar ägarskap för hela implementationsprocessen och håller kontakten med era underleverantörer för att möjliggöra en integration. Vi har en gedigen erfarenhet av att integrera med underliggande system så som telefoniplattformar, ärendehanteringssystem och schemaläggningssystem.

Konsolideringen av systemen till ett gränssnitt bidrar till ett effektiviserat arbetssätt och ökade insikter i kundservice. Resultat som du kan förvänta dig är förbättrade processer, nöjdare medarbetare och kostnadsbesparingar för bolaget.

Indicate me är GDPR-anpassat och hjälper er att hantera personuppgifter i kundservice på ett korrekt sätt. Verktyget är behörighetsstyrt, vilket säkerställer att rätt information visualiseras för rätt person. All lagring av data finns inom EU.

Indicate me driver utvecklingen framåt vad det gäller ny teknologi och artificiell intelligens såsom sentimentanalys och automatisk analys av interaktioner med kunderna. Vi har ett eget team av utvecklare och support. Du behöver inte oroa dig för underhållning och att systemet ska bli föråldrat

För teamledaren

Indicate me hjälper dig att få mer nöjda och engagerade medarbetare genom en högre dos av självledarskap. Vi ger dina medarbetare tillgång till sina egna resultat direkt, vilket sparar dig både tid och kraft. I stället för att utföra tidskrävande analyser som kräver timmar från olika system, når du samma insikter med bara ett klick. Det ger dig mer utrymme till aktiviteter som driver bolaget framåt och stöttning/coachning av medarbetare. Vi finns här för att förenkla din vardag.

Med Indicate me får du en överblick om dina medarbetare ligger i linje med era mål inom era viktigaste nyckeltal, så som kundnöjdhet. Oavsett om dina medarbetare arbetar på distans eller på kontoret, har du full kontroll. Om du behöver ta action på något, får du som ledare en notis i verktyget. Exempelvis om en kund har lämnat ett dåligt omdöme får du en notis direkt till dig som innehåller: Vem hade interaktionen, möjlighet att lyssna eller läsa interaktionen, kundens eventuella kommentar samt dennes kontaktuppgifter. Du kan då ta action, kanske behöver du kontakta kunden eller coacha medarbetaren?

Vi har många specialutvecklade funktionaliteter för dig som teamledare, bland annat inom medlyssning, coachning, teamtävlingar, engagemang och mycket mer! Hör gärna av dig om du vill veta mer.

För kundservicemedarbetaren

”Det är HELT underbart att se kommentarer från kunderna och själv reflektera över hur jag kan bli ännu bättre!” – Nils Svensson, Kundservicemedarbetare på Ellevio.

Traditionellt sätt har information flödat från chef till medarbetare. Vi gör inte på samma sätt. Vi tror att det är viktigare att du som sitter i kundmötet får information om hur du presterar direkt. Löpande under dagen får du positiva notiser, exempelvis om du har gjort en kund riktigt nöjd!

I Indicate me får du tillgång till formulär och kan spela upp och bedöma dina samtal själv. Du kan se hur du ligger till mot dina viktigaste nyckeltal så som kundnöjdhet. Tycker du om att tävla? Perfekt, då kan du starta en duell mot din kompis inom ett område du vill utvecklas inom eller där du briljerar, kanske sälj eller kundbemötande?

I Indicate me finns det flera funktioner som gör ditt arbete som kundservicemedarbetare lite roligare. Här kan du klättra från junior medarbetare till proffs, få utmärkelser och mycket mer.

Nyhetsbrev

Vill du få nyheter, tips och ta del av populära föreläsningar samt andra aktuella aktiviteter?
Vårt nyhetsbrev skickas ut ungefär en gång per månad.