Engagemang i kundservice

Så… dina medarbetare är inte på tårna tycker du? Men hur hjälper du dem att utvecklas och känna engagemang? Förstår de hur deras prestationer mäts och blir de inspirerade av det?

Kundservicemedarbetare får stå ut för ganska mycket, både bra samtal men också en hel del dåliga samtal där kunderna ringer och skäller på dem för att företagets tjänst inte fungerar. Allting som de gör och hanterar kan vi mäta idag – men vad händer egentligen med deras engagemang med 1000-tals ärenden i ryggen när de får en rapport serverad? Har du yngre medarbetare har du säkert märkt att de ställer högre krav på tillvaron än att bara få din sanning serverad. Det finns nog bättre sätt att väcka service-glöden till liv, eller vad tror du?

3 rekommendationer för ökat engagemang i kundservice

  • Tillit och transparens – Låt medarbetaren ta eget ansvar för sin egen utveckling
  • Återkoppling i realtid – Ge medarbetaren info i realtid hur denne presterar i en användarvänlig dashboard
  • Coachning – Skapa utrymme för ledare så att de kan fokusera på coachning, istället för att leta siffror
Engagemang i kundservice


Om oss
Indicate me erbjuder moderna digitala tjänster som hjälper företag till förbättrad kvalité, kundnöjdhet och högre lönsamhet i sin kundservice. Användare av Indicate me’s verktyg inkluderar företag såsom Ving och C More. Indicate me är dotterbolag till Releasy och ingår i samma koncern som Pulsen AB.