Analys: För att hitta rätt nyckeltal till coaching & business cases

Alla nyckeltal på ett ställe

Att snabbt finna avgörande nyckeltal och göra egna analyser har aldrig varit enklare. Svaren visas snabbt i tydliga och lättbegripliga diagram.

All fakta som samlas in via våra tjänster kan kopplas till ett ärende, en medarbetare och ett team. Det ger stora möjligheter till analys för att hitta orsaker till eventuella avvikelser mot uppsatta mål. Med tjänsten Analys kan ledare och ansvariga enkelt göra egna analyser med enkla knapptryck och få insikt i vad som behöver göras för att genomföra förbättringar. Enkelhet är ledordet, du behöver inte vara analytiker eller guru på Excel för att se samband.

Gå från information till insikt

Information är inte värt någonting om man inte kan omvandla det till insikt och sedan genomföra förbättringar. Om alla har tillgång till samma information och dessutom kan göra samma analyser med enkla knapptryck så når insikterna fler i organisationen helt naturligt. Skulle någon missa en större avvikelse så kommer som en s k action i en checklista för ledare som de kan agera på.

Hitta rätt nyckeltal för coaching och buisness cases enkelt med hjälp av vår modul Analys

Med bara ett par få klick kan du analysera och få insikter i alla nyckeltal inom kundservice. Du kan enkelt selektera data baserat på individ-, grupp- eller avdelningsnivå. Nedan finner du några exempel på vad du enkelt kan analysera genom enkla diagram.

  • Kompetens per ärendekategori – Behöver teamet eller en specifik person utbildning?
  • Interaktionstid per ärendekategori – Kan en process effektiviseras för att minska samtalstiden? Vilken process ska prioriteras?
  • Bemötande per ärendekategori – Varierar kvaliteten per ärendekategori eller medarbetare?
  • NKI och Lösningsgrad – Finns det korrelationer mellan lösningsgrad och nöjd-kund-index?
  • Efterarbetestid – Effektivisera förlopp
Key Indicate, Macbook Air Key Indicate, Macbook Air
  • coaching
  • nyckeltal

1. All data som samlas in kan kopplas till ett ärende, en medarbetare och ett team. Detta ger en utmärkt grund för analyser.

2. Det är enkelt att notera enskilda topp- och bottenvärden och tidslinjer kan justeras med ett dynamiskt inbyggt verktyg.

”Coaching är fundamentalt för att vi ska hålla eller överträffa våra kvalitetsmål. Med Analys vet vi vad vi ska coacha på och vi ser utvecklingen i realtid.”

Användare av systemet från Indicate me inkluderar stora välkända varumärken:

nyckeltal

Kontakta oss för en gratis demo!

Boka demo