Bra bemötande i kundservice

Bra kundbemötande

När blev du riktigt bra bemött av kundservice, eller omvänt när blev du riktigt dåligt bemött av kundservice?

Handen på hjärtat, hur ser du på din kundservice? Ser du din kundservice som en kostnad du försöker sänka genom att på olika sätt bygga barriärer mellan kunden och service? Svarsträd som en hel skog och talmanus till medarbetarna som inte tillåts ta egna initiativ för att lösa problem? Att skälla på sina medarbetare när de går utanför riktlinjerna är en riktigt engagemangsdödare, nog finns det bättre sätt?

I filmen berättar Lina Bjelkmar, VD på Indicate me, om ett företag som helt vänt på inställningen till “effektiv kundservice” och tagit sin kundservice till en helt ny nivå. Företaget behandlar varje kund som en unik person, därför blir även varje samtal unikt där de har valt att exkludera standardsvar. Är det en kund som behöver ett par skor till ett bröllop, får den snart ett specialgjort vykort med en grattis hälsning på. Det här är bara några exempel på hur de arbetar med sina kunder. Vill du veta mer? Se filmen.


Om oss
Indicate me erbjuder moderna digitala tjänster som hjälper företag till förbättrad kvalité, kundnöjdhet och högre lönsamhet i sin kundservice. Användare av Indicate me’s verktyg inkluderar företag såsom Ving och C More. Indicate me är dotterbolag till Releasy och ingår i samma koncern som Pulsen AB.